Zürich en wel hierom:
Mooi verslag! Iets om te onthouden voor wanneer ik in Zürich ben.
Mooie etalages in de Bahnhofstrasse, maar ze nodige niet uit om naar binnen te gaan zonder aankooppretentie.
Ga dit zeker nog eens doen!
Luzern. Dat is een soort van leuk stadje, met een waanzinnig groot horloge-aanbod. Zeker de OG Bücherer is het zien waard.
Ik ken Basel minder goed omdat het een industriële stad is waar ik alleen maar voor m’n werk kwam. Het centrum heb ik nooit echt bekeken, het trekt me nooit. Zürich kan best leuk zijn. Evengoed zou ik een dagje regulier winkelen in Milaan doen. Alles aan Italië is leuker dan alles aan Zwitserland.
Als het wat verder weg mag zijn kan ik Interlaken aanbevelen. Veel horlogewinkels naast elkaar in een leuk klein centrum. Tevens is bezoek aan de Jungfraujoch letterlijk een hoogtepunt. Via Interlaken-Ost met de bergtrein naar Grindelwald, verder naar de Kleine Scheidegg en na een laatste blik op de Eiger de tunnel in om er pas op 3454 meter hoogte weer uit te komen.
Mocht iemand de tocht naar de Jungfraujoch overwegen, goed idee namelijk, informeer eerst van tevoren naar de wachttijden (en of het helder weer is).
Die kunnen vrij fors zijn weet ik uit eigen ervaring.
Is niet meer wat het ooit geweest is qua horloge aanbod. Er zijn minder horlogewinkels / AD’s dan voor corona.
Fijne zondag allen!
JFJ is leuker in de zomer denk ik door het mooie weer beneden en boven in de sneeuw terecht komen… zegt iets meer dan sneeuw -> sneeuw.
Verschillende beelden zeggen meer dan 1000 woorden.
Spelletje op zondag… plaats de afbeeldingen bij de juiste teksten in voorgaande posts.
Krijg plots zin om op vakantie te gaan.
Oké, ik ben er inderdaad vóór corona geweest. Goed om te weten.
Mooie foto’s
Gaaf!
Dat is inderdaad echt leuk en letterlijk een hoogtepunt. Ben ik helemaal mee eens, maar objectief is het niet echt aangezien Grindelwald een beetje mijn tweede thuis aan het worden is
Je hebt nu ook een nieuwe gondel die je razendsnel naar het treinstation Eigergletscher brengt. Scheelt een hoop tijd. Het is wel iets minder romnatisch dan alles doen met het treintje, maar het grote voordeel is dat je de hele vallei van Grindelwald nu vanuit de lucht kan zien.
Zeker doen! Want als het druk is, dan kun je over de hoofden lopen en heb je echt het idee dat het een tourist trap is.
Oh! En ik had eergisteren nog op de webcam gekeken en er ligt volop sneeuw!
Wat ook echt een aanrader is, is om met de helikopter rakelings langs de Jungfraujoch en Eiger te scheren. Normaal vertrekken ze vanuit Interlaken, maar in de winter ook vanuit Grindelwald bij Männlichen.
Als je alleen voor horloges komt dan is Basel prima vertoeven. Je ziet veelal toch alleen de binnenkant van de AD’s
Zonder ongein, het centrum is prima, maar als je voor meer sfeer wilt gaan dan geef ik ook liever de voorkeur aan Zürich of Luzern.
Overigens is Bern ook wel een erg leuke stad.
Wellicht is het een beter idee om nog eens een vakantie apart te gaan doen naar Zwitserland
Allen hartelijk dank voor de tips.
We hebben vanmiddag een paar uurtjes door het pittoreske Schaffhausen gekuierd, en nog een bliksembezoek aan het nabij gelegen watervalletje (de grootste van Europa) gebracht.
Ideaal, want het dichtstbij en zonder vignet legaal te bereiken!
Ondanks het niet geringe horloge-aanbod de knip gesloten kunnen houden.
Denk ook dat het eerder duurder dan goei’nkoper zal zijn.
Net als mijn MacDonalds cheeseburgertje die gewoon 60% meer kostte dan in NL/D…
Doei.