Baselworld 2018

Hallo watchnerds,

We moeten uiteraard nog een paar nachtjes slapen, maar de voorpret kan wat mij betreft al starten;

baselworld 2018

Welke dagen ik ga, weet ik nog niet. Maar we gaan wel weer!

Wie gaan er nog meer?

Wat gaan we komend jaar er treffen? En wat niet?

Groet,

Johan

8 likes

Ehhhmmm de HF2017?

3 likes

Ik zal ‘m ongetwijfeld daar dragen! Maar een stand lijkt me we erg ambitieus!

3 likes

Je bent er vroeg bij, de discussie over de rikketik van ‘a.s zondag’ is nog nauwelijks voorbij.

Interessant:

1 like

Van de partij! Vliegtickets al in de pocket.
Zoals vanouds ‘s ochtends heen, ‘s avonds terug. Lang zat. En uiteraard een dikke portemonnee mee. Niet voor de horloges (want die zijn niet te koop) maar wel voor de versnaperingen gedurende de dag :smile:

1 like

De replica hal?

Sorry ik moest hem maken :see_no_evil:

1 like

Maakt het nog uit op welke dag je gaat? Of zijn alle dagen gelijk? Ik heb op zich wel zin om een keer te gaan. Zo even op en neer vliegen wat @Nielsracing doet vind ik ook wel een plan.

1 like

Ik ben er ook! Iemand nog tips?

Ik rij sowieso op en neer met de auto met een luxe overnachting in Dornach, net buiten Basel.

Ik combineer het ritje met een bezoek aan vrienden daar.

Overigens vind ik 1 dagje (10.00u t/m 16.00u meestal) Baselworld ook méér dan voldoende!

1 like

Misschien kun je samen een tafeltje nemen met rammelaar? :wink:

1 like

Kun je van daaruit makkelijk met de trein naar Basel ook dan of zo?

Gewoon met de auto!

Wat wellicht slimmer is voor veel mensen; pak een hotel in well am Rhein in Duitsland.
Stuk goedkoper en een directe tramverbinding naar Basel.

1 like

Voordeel van vliegen is dat je er zo bent en het kost echt een prikkie. Ik ga de vrijdag die kant op en zit met Easyjet voor € 92,-- (incl. stoelkeuze en extra beenruimte) heen en weer. Daar kan geen auto tegenop :smile:

En tips, tja, die heb ik eigenlijk niet. Het is een mega grote beurs. De ene stand nog mooier dan de andere. Maar als je net als ik een ‘gewone’ bezoeker bent, kun je niet bij een stand naar binnen en wat horloges uitproberen. Althans, niet bij de grotere merken in de grotere zalen. Dus gewoon leuk om alle horloges te zien (achter het glas) en te kijken wat voor plebs er allemaal rond wandelt. Eten is daar schreeuwend duur maar ach, dat mag de pret niet drukken. En wat @25tien al opmerkte, om 16:00 heb je het echt wel allemaal gezien. Tijd voor een drankje, een hapje en dan richting vliegveld. Vorig jaar zat ik op de terugweg naast zo’n BN-stel. Man man man, de vlucht van een uur leek wel drie uur te duren. Die man had het de hele tijd over z’n Patek en over wat 'ie nog allemaal in de kluis had liggen. Bestelde de catering van nagenoeg het hele vliegtuig voor zichzelf. Zo’n figuur dus. Maar dat neemt niet weg dat het wel een belevenis is. Allemaal horlogekkies :wink:

5 likes

Ligt een beetje aan je locatie. Voor mij is het niet rendabel om bijvoorbeeld vanaf Schiphol te vliegen.
Er naar toe rijden, inchecktijd, vliegtijd en landen kost me net zoveel tijd als er naar toe rijden.
Vliegen is natuurlijk wel wat relaxter.
Daarbij bezoek ik vrienden, dus dan is de auto wel lekker.

1 like

Noem de naam eens. Altijd sappig om te weten. :slight_smile:

Absoluut! Een roadtrip is ook niet verkeerd.

@EVH ik ga geen namen noemen hoor :smile:

2 likes

Is maar een klein stukje rijden van de Duitse grens toch?

Moet helaas werken :disappointed:

Ja!

Wat is de beste dag om te gaan?
Eventueel met een nachtje slapen ?