Baselworld 2019; waar hoop jij op?

Iets donkerder rood en hij zou nog mooi zijn ook.

1 like

En alle oysterbanden vervangen voor jubilee.

5 likes

Bovenste please​:+1::blush:

OP39 Olive dial

4 likes

Idd zoals die Rode sub van tudor, die nergens te verkrijgen is…

17 likes

Ik hoop op nieuwe modellen van Citizen zoals de chronomaster waarin ze hun nieuwe 0100 caliber steken die accuraat is tot ± 1 seconde per jaar.

Zodat de oude chronomasters goedkoper worden

2 likes

Ik hoop dat Nomos een kleiner Neomatik uurwerk met datum laat zien, en de bijbehorende kleine klokjes met een datum. Want serieus, alleen hulken kunnen wegkomen met een 41mm all-dial. Dat, of meer power reserve! 34 uur is echt niks.

Ik hoop dat Grand Seiko een spring drive laat zien rond de 37mm.

En ik hoop dat ik later rijk word. :yum:

2 likes

Als (Grand)Seiko mee leest: doe mij maar een GS 43mm blauwe dial automaat op staal voor € 500.

Hopen mag hè.
Reëel, nou nee.

1 like

Is er ooit iemand hier weleens op Baselworld zelf geweest?

Waar ik benieuwd naar ben is of er ook een hal of plek is waar gewoon een horlogebeurs is met 2dehands horloges. Uiteraard snap ik dat op Baselworld de horlogemerken hun nieuwe ontwerpen showen en hier hier om draait, maar het kan natuurlijk goed zijn dat er ook een horlogemarkt bij is?

Wie weet dat ? :smiley:

Anything < 40mm

Omega (en de gehele Watch Group) is niet aanwezig tijdens Baselworld 2019.

1 like

IWC staat al jaren niet meer op Baselworld, alleen op de SIHH, en zij hebben in januari al de nieuwe modellen gepresenteerd. De nadruk lag op de Pilot Watches. Neemt niet weg dat ze dit jaar met meer kunnen gaan komen.

Ik hoop zelf op een slankere Rolex Submariner maar wel met de moderne techniek, dus ceramische lunette en micro adjustment bracelet. En een iets ruimere levering aan de AD’s, zodat het wachten niet 1 jaar duurt.

@Magni80 Ik ben er vorig jaar geweest en in de naastgelegen hallen (een waar dolhof) vind je echt van alles. Maar ik heb geen stand gezien met 2de hands. Ik denk dat het niet mag of dat het niet opweegt tegen de kosten.

2 likes

Is het voor ‘de normale consument’ de moeite om heen te gaan of is het pas leuk als je daadwerkelijk een Rolex kunt veroorloven?

Je moet het een keer gezien hebben, maar met het wegvallen van Breitling en de Swatch Group (Omega, Longines, Hamilton en nog een paar luxe instapmerken) is er voor de gewone consument weinig over. Daarbij kijk je gewoon tegen glas aan, zoals bij de lokale juwelier. Het zijn natuurlijk wel de nieuwe modellen, maar de afstand is vaak groot. Je kijkt bij iedere stand aan de buitenkant naar horloges achter het glas. En bij Rolex is zelfs dringen. Je komt nergens binnen. Het viel mij wat tegen (ben vorig jaar geweest), maar had het niet willen missen. Basel is verder een leuke stad, maar ook geen walhalla met de mooiste boutiques en leuke horlogewinkeltjes. Dan kan je beter naar Geneve of Zürich gaan.

Daarbij vind ik Zwitserland achterlijk duur (9 euro voor een enkele Whopper) en dat kan je rondom Baselworld x 10 doen. Dus 20 euro voor een broodje worst enzo.

Dus steek dat geld voor reizen, verblijf en toegang lekker in een nieuw horloge.

8 likes

Ok, duidelijk. Thanx!

Weet iemand welke merken er wel zijn? Ik kan op de website van Baselworld niet echt een overzicht oid vinden.

Lijkt me inderdaad geen goed idee. :wink:

Maakte een paar jaar geleden al die voorspelling (opklikken voor 2020 en 2030):

10 likes

Niets.

Hoop is verborgen angst: hopen dat iets gebeurt is het in positieve bewoordingen gieten van een angst dat het niet gebeurt. In plaats daarvan ervaar ik de zaken zoals ze tot me komen. Hoop mag wat mij betreft op dezelfde ‘hoop’ als angst, spijt en schaamte.

Het wordt Baselworld, en dan komen er waarschijnlijk nieuwe dingen. Die vind ik dan leuk, of niet. En daarna is het weer voorbij.

3 likes

Fingers crossed!

1 like