Aangezien ik voor mijn laatste aanwinst snel wil gaan banden flipperen, maar als de dood ben voor krasjes aan de lugs vroeg ik me af wat nu een goed basis setje qua horloge gereedschap is.
Als je gaat zoeken zijn er massa’s tools in verschillende kwaliteit, maten en prijzen te vinden.
Wat zouden jullie aanraden als Basis setje voor simpele werkzaamheden zoals bandwissels, schakels eruit halen enz.
Dit is een gerenommeerde site. Ik heb echter geen ervaring met specifieke producten aangezien ik wat goedkope rommel heb gekocht op de Rikketik ooit. Dit werkt tot dusverre voor mij.
Mocht je professioneel spul zoeken dan kun je dat hier zeker vinden.
Naast de goede tips hierboven m.b.t. merken
wil ik je nog als tip meegeven dat ik het zelf handig vind
om de pushpinnen via de “achterzijde” van de lugs met een saté prikker ( platte uiteinde ) op hun plek te duwen
en niet met zo’n gevorkt tooltje,dat voorkomt ook krassen.
bij het inslaan van schakelpinnen doe ik eerst de schakels omwikkelen met een strookje papier zodat je ook met je hamer geen krassen op de schakels maakt.
Bergeon is ook meteen het professionele gereedschap en daarmee ook erg duur, gewoon doen als je daar geen probleem mee hebt.
Ik heb zelf via Ebay dit setje laten komen uit China:
. Stel je er niet de wereld van voor maar je hebt wel in één keer genoeg spullen om alle basis handelingen mee te doen. Je kunt dan later altijd nog wat hoogwaardigere varianten aanschaffen. Goedkoper dan dit wordt het niet.
Misschien handig, een loeplamp, dus een vergrootglas op een standaard met ingebouwde verlichting. Ideaal!
Nou ja, voor dat geld heb je dus een complete toolkit uit China. Natuurlijk niet in dezelfde kwaliteit, begrijp me goed. Maar als je gewoon wat wilt beginnen met horloges dan is dit de goedkoopste optie. Ook met zo’n cheapass springbar tool kun je prima bandjes verwisselen.
Nou ja, voor dat geld heb je dus een complete
toolkit uit China. Natuurlijk niet in dezelfde