Batterijwissel Grand Seiko

Mijn sbgx267 is in two step modus gesprongen, nu zat ik te denken om een lokale juwelier dat klusje toe te vertrouwen (normaal DIY). Wat denken jullie, goed idee, slecht idee? Wat zijn de voordelen van de Seiko Boutique en heeft iemand een idee wat het daar zou kosten, ik neem aan dat ze daar ook zelf aan de slag gaan.

Slecht idee om naar de lokale juwelier te gaan. Ik zou naar een goeie horlogemaker gaan.

7 likes

Op de een of andere manier heb ik niet heel veel vertrouwen in de lokale juwelier. Dan zou ik het net als jij in de meeste gevallen eerder zelf doen.

Maar in het geval van een GS zou ik dat vanwege het vervangen met de juiste pakkingen en waterdichtheid enzo liever door een goede horlogemaker laten doen.

5 likes

Support your locals!

Maar nu ff niet…

7 likes

En de Boutique, die sturen hem dan naar het NL servicecenter neem ik aan.

1 like

150 ekkies voor een tientje werk en je horloge een tijd kwijt. Ik zou @PeterLC aanbevelen, alleen weet ik niet of hij dat nog doet.

5 likes

Waar is Peter gevestigd?

Heb je hem bij een AD gekocht? Is het de eerste keer een nieuwe batterij?
Is de eerste batterijwissel bij een GS niet voor rekening van de AD waar hij is gekocht?

1 like

Roffa, G. Kijk ff in zijn profiel :wink:

3 likes

Volg!

1 like

JDM import, dus dat wordt lastig :wink:

Wel de eerste keer dat de batterij gewisseld wordt.

2 likes

is dat bij JDM import anders dan bij “normale” GS 9F??

1 like

Nou, stel dat een batterijwissel bij de AD inbegrepen zou zijn, dan zou ik het horloge naar Japan moeten sturen, beetje omslachtig denk ik :wink:

1 like

Of een (lokale) juwelier die zelf ook GS dealer is?

1 like

1x elke 2.5 jaar naar GS boutique voor 100-150eur is gelijk aan service aan een GS automaat elke 5-6 jaar…zou het persoonlijk zelf doen als je niet met je horloge zwemt etc

1 like

Ik ben er uit, de GS gaat naar Rotterdam, bedankt voor alle tips!

2 likes

Ik zou het met een GS liever even via de Boutique doen. Die is van Seiko zelf. Overigens zou ik per batterijwissel ook een druktest laten doen, want het uurwerk mag dan 50 jaar OK zijn, de pakkingen zijn dat niet.

Waarbij, ik heb een lokale juwelier die elite-dealer Seiko is en een eigen horlogemaker heeft, die zou ik er deo volente mee vertrouwen, maar dat is geen gegeven voor iedere juwelier.

Weet je dit of gok je dit?

1 like

Ik weet niet veel, al mijn info haal ik van HF.

Maar een batterij en een pakking kosten niet meer dan een tientje, dat weet ik wel :blush:

2 likes

Bij boutique 130 euro en 3 weken kwijt begreep ik

2 likes

Als je de topics doorleest die @Zulu linkt (topic genoemd in topic, etc) dan kom je in 2018 op 90 a 100 ekkies en twee weken kwijt. Nu zijn ze aan de weg aan het timmeren, dus wat je daar noemt, wanneer hebben ze je dat verteld? Het kan de nieuwe waarheid zijn. Helaas.

Ik vrees dat ik het gewoon bij mijn juwelier laat doen, om vervolgens middels een WR testje vast te laten stellen of dat een goed idee was. :slight_smile: Dan ben ik 20 minuten en 10 Euro verder. :slight_smile:

3 likes