Het is een gevoel, maar ik vind Breitling niet bij mezelf passen (m.u.v de 807).
Goed verwoord Tom. Het bedwingen van de begeerte bij een hype of impuls aankoop, heeft mij ook behoed van een Moonswatch een jaar geleden. Nu zie ik ze best veel in het straatbeeld, bij mannen, vrouwen en jongeren en dat is leuk om te zien, maar ben ik persoonlijk blij geen kunststof horloge te bezitten
Exact!
Soms moet je op je handen zitten Hans. Denk aan de Longines
Het is tijd voor je grailwatch Arjen!
Niet doorklungelen maar doorpakken nu.
Over je eigen schaduw stappen.
Ook Rolex overslaan, tenzij je een betrekking hebt als logistiek medewerker of pakketbezorger. Ga voor Lange, VC, JLC, Patek Philippe, die hoek.
Niet blijven hangen bij de afdeling ânet nietâ.
Oh ja, meer kleur kan ook nog.
Dank voor je heldere en ongezouten mening John. Hou ik van. Belangrijkste tegenargument is dat ik niet een grail watch heb. Er zijn er meerdere waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Plus de merken die je opnoemt, liggen nou niet bepaald budgettair in mijn bereik
Had uiteraard graag een JLC aangeschaft
Is toch om financiële redenen een Longines geworden
Ben overigens helemaal happy
Om op de oorspronkelijke vraag te antwoorden.
Ik heb het op verschillende manier geprobeert
- van alle types iets (chrono, dual time, time only, ezn)
- van alle klassen iets (dress, sport, casual, enz)
- van een bepaald merk of type iets (alleen rolex, alleen patek, alleen dual times)
Na jaren zoeken weet ik wat voor persoon ik ben, mijn kink is dual time of time complicated horloges, en dan horloges die iets voor me betekenen (merk/uitstraling)
Dus nu ben ik alleen nog één world time, één weekly calendar en meerdere dual times. En is het lastigste keuze die ik moet maken, kiezen welke ik draag
De ultrathin moon is haalbaar toch?
Twee Tudors eruit en knallen!
Grappig om te lezen hoe jouw horloge reis is verlopen. Herkenning haal ik uit veel verhalen, maar ook zeker verschillen. Rust en vrede heb je nu zo te lezen, met iedere dag een keuze. Lekker. Ik heb goede hoop voorlopig ook rust te hebben en ervaar gelukkig geen keuze stress in de ochtend
Gezien de prijsstijgingen van JLC de afgelopen periode gaat die vlieger niet meer op. Maar ik ben echt heel content met mijn keuze voor de Flagship Moonphase
En terecht!
Blijkt dat ik toch naar je geluisterd heb Eddie
Daâs natuurlijk altijd fijn om te horen.
Ik vind ook echt dat je horloges en je verzameling er op vooruit gegaan is.
Dank je Eddie. Vind ik zelf ook
Ik oordeel niet over een ander zijn collectie iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en wensen.
Je collectie is prima en toch maar effe gerealiseerd.
Ik kan hier heel vaak genieten van mensen hun keuzes en de beweegredenen, die ook nog wel op mij althans inspirerend kunnen werken en anders laten denken.
Persoonlijk hou ik van variatie, gebaseerd op een link naar het verhaal er achter.
Pilot horloge is een goed voorbeeld maar dan IWC, Laco, Stowa, Wempe of heel extreem Lange, want die zijn tenslotte de originele leveranciers.
Cartier Tank Must de historie erachter spreekt mij aan hiervan.
Panerai vanuit hun verleden met de Italiaanse marine.
Rolex met hun Oyster case, details zoals gegraveerde rehaut, kroontje in het glas en de heritage achter de modellen.
Breitling met de Navitimer, Omega speedmaster professional.
Fortis met hun cosmonaut als standaard uitrusting op ruimte missies.
JLC reverso ooit als sporthorloge bedacht, nu een prachtig complex juweel voor de man.
Dit zijn voor mij vaak de drijvers naar een volgende aanwinst⊠hoewel ik ook simpel een impuls aankoop kan doen, maar dan wel er echt content mee ben, en allemaal blijvers zijn.
Maar dat is wat bij mij de hobby is en waar ik van geniet.
Advies doe gewoon je eigen ding en geniet op jouw manier, prima zo.
Het liefst een lederen band of titanium. Dit ter compensatie van mijn eigen gewichtđ€
Complicaties die je minder vaak ziet: geen seconde wijzer, big-date, datum op afwijkende plek, 1-wijzer horloge (nu een blauwe Meistersinger op het oog).
Liefst automaat, maar bij bijzonderheden als moonfase of de Longines VHP is Quartz geen bezwaar.
Rust in de wijzerplaat.
Ik koop niet omdat de hele wereld het heeft. Mijn eigen gevoel is belangrijk: voel ik me er goed bij, denk ik dat het bij me past en dat ik het regelmatig zal dragen?
2 horloges van 1 merk is wel max.