Belgen op HF

Gelukkig dat grammatica geen criterium is.:clown_face:

1 like

Bah, verkeerd gelopen. Een mens moet ergens beginnen, en zijn geen boetiek batterij-horloges maar mechanische vintage (overgrote deel) horloges die ik in de collectie heb. Ben dan ook in het algemeen een vintage liefhebber, net zoals de auto’s, real british classic, geen duits gekloond afkooksel :laughing:

1 like

Hier een Rotterdammer wonend in Lier.
De juweliers hier in het dorp (Lierenaars zelf noemen het een stad) verkopen buiten casio om helaas alleen maar modemerken. Maar op 12 Km afstand in Antwerpen zijn alle merken te verkrijgen en dus ook genoeg Seiko en Oris waarvan ik hier boven lees dat die moelijk te verkrijgen zouden zijn.

Het leuke over heel die discussie of we nou Hollanders of Nederlanders zijn is dat we in Spanje en Portugal en zo’n beetje in heel Latijns Amerika gewoon allemaal ā€œholandesesā€ zijn.

1 like

Ja Lier is wel heel dun met leuke horloges, net zoals maes in Mechelen
Hier in Duffel is niks meer

1 like

Nou, hier in Belgiƫ klaag ik toch niet hoor :joy: het mag uiteraard wel meer

Ik werk al een jaar of 2 als studentenjob af en toe aan de kassa in een doe-het-zelf winkel dus ik zie heel wat Vlaamse polsen voorbij komen.

Ik zie voornamelijk veel modemerken (Armani, Diesel, Vincero,…) maar toch ook vrij veel fakes (overdreven neppe breitlings en tikkende submariners hebben de voorsprong :disappointed_relieved:)

Af en toe gelukkig ook een Speedmaster, Datejust of Navitimer gespot.
Tag Heuer en Breitling hebben hier vaak de voorkeur merk ik

2 likes

Ik was Henderyckx aan de Kartuizervest nog vergeten, daar verkopen ze horloges van Roamer (vintage Roamers zijn veel leuker) en ook horloges met hun eigen logo/naam op de plaat en ETA uurwerkjes erin.

2 likes

Geschiedenis van de stad Lier begint halverwege de 7e eeuw, en sinds 1212 is Lier officieel een stad… het zijn dus niet enkel de Lierenaars :grin:

1 like

Prima, maar voor mij voelt het in ieder geval aan als een dorp.

En de het mooiste begijnhof van Belgie

2 likes

Kan ik je geen ongelijk in geven!

1 like

Voor een deftig horloge moet je toch in de grootsteden zijn, in de Rolex store van Tensen in Antwerpen durfde ik haast niet binnenstappen, ik vond ze daar nogal hautain. In Knokke durf ik ook geen chique zaak binnen te gaan trouwens.

1 like

Gewoon in je spijkerbroek met gaten, en t-shirt binnenstappen, en al neuspeuterend 20 flappen van 500 neerleggen.

3 likes

Als je eens in Kortijk bent stap anders eens binnen bij Nys

1 like

3000 cash max

Belg, Duitser, als je zoals ik in Zuidelijk Zuid-Limburg woont wordt je voor vanalles uitgemaakt

Ik voel er bijna meer affiniteit mee als met de randstand

Wat zeg jij als je in het buitenland wordt gevraagd : where do you come from ?
Zeg je dan Holland of The Netherlands? Gewoon nieuwsgierig dus…

Ik zeg altijd als eerste Amsterdam, en daarna Holland. Zo voel ik het ook.
En de meeste beginnen dan gelijk te roepen dat ze er geweest zijn : yes , coffeeshop very nice, Anne Frank very nice, Ven Kog nice painter, Raiksmuseum so ok . Dat schept weer een band = :beers:

1 like

Altijd the Netherlands :slight_smile: Holland is een provincie :wink:

Als ik vroeger op Thunderdome, oid was, (al was het in de RAI) en men ging daar ā€œhollandā€ scanderen deed ik lekker niet mee (wat sowieso vet kinderachtig was)

Zo

1 like

Leuke is vele jaren geleden als je in bv Spanje was en de plaatselijke bevolking dacht aan je taal te horen waar je vandaan kwam, dan zei je Holland. Antwoord Si Holland Johan cruyff.

1 like

Wij boeren kregen bijna slaag omdat we in de collosos en de cave of rave in Llorett niet mee wilden doen met de ā€œhollandā€ yels

2 likes