Belgen op HF

Dat klopt dan ook, als je Amsterdammer bent. :+1:

Ik zeg The Netherlands, en als ze over Amsterdam, voetbal en Coffeeshops beginnen kap ik het gesprek zo snel mogelijk af omdat ik geen tijd heb voor idioten die in clichés grossieren.

4 likes

Man man man. :joy:

2 likes

Tuurlijk. Ik heb niks met Nederland. Ja, lekker wonen, maar ik ben geen trotse Hollander. Oranje ? Kut kleur. NL elftal? Leuk als ze winnen, maar als ze verliezen ook goed. Koningshuis? Ach, goed voor de show. Nederlandse boeren met een bos wortels op hun hoofd die de Max-polonaise lopen? Euh
ieder zijn ding, goed voor de economie maar niet mijn ding.
Leuk landje voor de rest, alles lekker geregeld, knap dat we alles redelijk onder controle hebben, maar trots? Nee. Gewoon, een land. Als ze morgen de vlag veranderen in een paarse ruit op een gele achtergrond, dan haal ik echt mijn schouders op.

Dus een Italiaan die van een jointje houdt en graag voetbal kijkt is een idioot? :thinking:

:joy: wat ??? Deden ze dat echt :man_facepalming:t5::face_with_hand_over_mouth:

1 like

Hoe was het daar in kazkstan?
giphy

3 likes

En wel een trotse Amsterdammer? Dat is echt kapot kinderachtig. :joy:

1 like

Zeg maar waarom. een trotse Rotterdammer, Hagenees, Utrechter, Fries of Limburger is toch ook goed? Brabanders zijn trots op hun Brabant, en voelen zich ook geen Hollander
nou ok. Prima toch.

Gelukkig ben ik op 19 jaar verhuisd naar Belgie, jaren lang hier voor kaaskop uitgemaakt.
Draag Ajax nog altijd in mijn hart en het oranje team, maar lig er niet wakker van.
Ik voel me geen Nl en geen Belg, ik hang er ergens tussen in.
Elk land heeft plus en minnen net zoals ikzelf.
Is het nu met ouder te worden dat ik me van alles minder aantrek? geen idee.
Ik vind mensen die je aanvallen op je nationaliteit zo wie zo oetlullen. Zal ergens nog diep in onze genen zijn opgeslagen om elkaar soms aan te vallen, toen we nog in stammen leefden.

2 likes

Dit dus. Ik woon/werk in een internationale omgeving. Als ik dan Nederlanders tegenkom die ‘I’m from Holland’ zeggen gaat er toch wel een wenkbrauw omhoog. Nederlanders zijn nr. 1 ter wereld in Engels spreken (native speakers uitgesloten), maar weten vaak niet eens hun eigen land uit te spreken in het Engels. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Deze gebruiken we nog wel eens op mijn werk

5 likes

Tja, als je het zo bekijkt :
Ik ben geboren en getogen in Amsterdam Oost, in het gezellige gedeelte : ( dit is west maar ok )
image
Groot geworden in de Bijlmer :
image
Mijn werk is tussen dit :

Ben getrouwd met een Jiddische Mama :
image
Hier doe ik mijn boodschappen :
image
En ik woon in een rijk blank dorp :

Waar elk huis een gemiddelde heeft van 1.8 oldtimer, 1.7 Fat Boy, 2.3 boot en 4 hockeysticks.

Dus, ach
misschien dat ik mij daarom niet zo Nederlands voel :ghana::jamaica::tr::brazil::israel::ireland::suriname: :sunglasses:

6 likes

wel tof dat ze die hond volhangen met goud! :sunglasses::poodle::dizzy:

2 likes

:man_facepalming:t5: echt he

1 like

Vast DMX tijdens volle maan

4 likes

Wat ie in z’n vrije tijd verder doet moet ie zelf weten, maar dat zijn geen hobbies waar je mij lastig mee moet vallen. Voetbal kijken vind ik idioot, inderdaad. Jointjes roken ook, maar daar kan ik als incidentele whiskydrinker niks van zeggen, da’s even dom.

Mijn ervaring is wel dat mensen die graag jointjes roken eerder geneigd zijn om Grand Turismo te spelen op de bank dan voetbal kijken. Die vind ik ook vaak sympathieker dan bier-hooligans, het moet gezegd.
:slight_smile:

2 likes

:joy::sob:

Ik hou van voorspelbare mensen, dat houdt het leven eenvoudig

1 like

Ja, het werd mij ter verduidelijking gevraagd, en dan ga ik als een echte Rutte on-message blijven. Of was het nou van Jetje? :wink:

1 like

5 procent is al niet veel, wil jij me wijsmaken dat er nog minder belgen zijn die een stukje nl willen​:wink:. Overigens moet ik er zelf niet aan denken om bij Belgie te moeten horen :grimacing:

1 like

Geen grapjes over Kazachstan, kom er bijna ieder jaar en het is een fantastisch landđŸ‘đŸ».

2 likes

Het is geen drama om bij België te moeten horen, het leven is hier zo slecht nog niet, ik heb een leuk huis, een goede baan, ben gezond, wat moet een mens meer hebben? Het enige waar ik me af en toe aan erger zijn onze politici die het land verkloten maar dat zal bij jullie niet anders zijn.

3 likes