Nog een Belg hier! Meer bepaald Mechelen.
Het valt me ook effectief op dat liefde voor horloges meer leeft in NL dan in BE.
Nog een Belg hier! Meer bepaald Mechelen.
Het valt me ook effectief op dat liefde voor horloges meer leeft in NL dan in BE.
Ik ben een halve Vlaming met een optie op de Belgische nationaliteit, dus in die zin ben ik een Belg op HF… maar behoudens eindeloos veel familiebezoeken, Knokse zomers en een Brusselse detachering heb ik er nooit écht gewoond. Voel wel altijd veel sympatie voor de Vlamingen.
ik zeg dan ook tegenwoordig “Belgium”, dan krijg je niet dat standaardpraatje over drugs en hoeren enzo
ieder zijn meug
Top, nog een Mechelaar op het forum.
Ik kom iedere dag in belgie en wekelijks in frankrijk, en toch maak ik er grapjes over hoor.
Dat is zo:slightly_smiling_face:. Borat gaat echter wel ver, vandaar mijn reactie!
net als Amerikanen die op vakantie zeggen dat ze uit Canada komen.
Andersom willen de Vlamingen Nooit bij NL horen. Ze zijn nu al vele jaren aan het debateren om van walonie los te komen.
Dat valt wel mee hoor, reeds in de jaren 90 zijn er vergaande gesprekken geweest om België op te delen tussen NL en FR/LU. Liep uiteindelijk met een sisser af vanwege een bepaald staatshoofd.
Door wie dan, Stalin en roosevelt? “Opdelen”?
Initiatief was vanuit BE, trouble vanuit FR
Zou jij Wallonië willen als jij Frankrijk was?
Bovendien ons zg. pro Europese Frankrijk wil echt geen machtiger Europees land erbij.
Ben ook benieuwd welke gesprekken en door welk staatshoofd tegen gehouden??
Ik denk als je 1000 Vlamingen de vraag stelt wil je bij NL er misschien 2 ja zullen zeggen.
Dit snapk ik volledig. Ondanks het feit dat ik Nederlanders supersympathieke mensen vinden (die soms ietwat luidruchtig kunnen zijn, net zoals ik ) zijn er toch dingen hier in België die zoveel beter geregeld zijn. En als petrolhead is het voornaamste voordeel hier: geen bijtelling op de wagen en leeftijd en cc’s hebben geen belang hier
Ik zie toch vaak wel een verschil tussen Vlaanderen en armoedig Wallonië.
Klopt, maar als ze morgen diamant en goud in de Ardennen in de grond vinden, wil Vlaanderen wel bij wallonie blijven:joy:
Het is een politiek steekspel, er vloeit jaarlijks veel geld naar Wallonië en dat vinden de Vlamingen niet zo leuk en dan spreken we nog niet over Brussel.
Tot 70 jaar terug keken de Walen neer op de boerkes die boerentaal sprakein Vlaanderen.
Economisch stonden de Walen toen sterk. De Walen kijken nog steeds neer op de Vlamingen, hoewel hun economie ver achterop hinkt op de gediversifieerde Vlaamse economie.
Het klinkt gek, maar geluk is afhankelijk van hoeveel belasting je betaalt. In landen waar relatief veel belasting betaald wordt zoals Scandinavië, Canada en Nederland zijn de mensen het gelukkigst over het algemeen.
In België is het wel lekker goedkoop wonen, maar ik ben toch blij dat het in NL allemaal wel mooi geregeld is. Ik heb weleens met Belgische vrienden erover. Zij schuiven veel af op de kwestie Vlaanderen-Wallonië. Niet dat we hier in NL die tweedeling tussen noord en zuid (of oost en west) niet kennen overigens.
Uiteraard😂