Belgen op HF

Vergelijk je dan ook even inkomstenbelasting en supermarktprijzen tussen beide landen? :wink:

Haha inderdaad. Van dure boodschappen, drie maanden sneeuw per winter en biertjes van 9 euro in de kroeg, word je blijkbaar erg gelukkig, gelet op de hoge noteringen van onze Scandinavische vrienden. :joy:

1 like

Dit zorgt overigens nog steeds voor kwaad bloed bij enkele van mijn Vlaamse familieleden. Toch allemaal gestudeerd maar een bijna onredelijke aversie tegen Walloniƫ, de Walen en vermeende overheersing van het Frans!

Ik spreek overigens ook principieel Nederlands in Brussel, maar ben wel realistisch genoeg om te onderkennen dat dat niet altijd werkt :sweat_smile:

Ik voer ook gesprekken met Nederlanders ,lees kranten uit beide landen, volg de politiek , over het algemeen leven beide landen in de zelfde welvaart.
Wat in het ene land goedkoper is , is in het andere land weer duurder etc etc

1 like

It’s a small world! :slight_smile:

Het zal zeker lonend zijn, anders gingen niet zoveel Nederlanders net over de grens wonen. Zelfde geldt natuurlijk voor net over de grens wonende Nederlanders in Duitsland.

vermogensbelasting, bestaat in Belgie nog niet !! Daar heb ik geen last van, wegens te weinig vermogen:joy::joy::joy:

2 likes

Yep, maar de crux zit hem in het ā€˜net over de grens’, oftewel een Nederlandse werkgever houden en in Nederland boodschappen doen. Ik denk dat er niet veel Nederlanders in Waregem wonen bijvoorbeeld;)

1 like

Dat is waar, en het percentage dat regelmatig een nieuwe auto aftikt is waarschijnlijk ook nihil zoals in NL, dus heel veel profijt van geen BPM heb je ook niet, hoewel dat gedeeltelijk ook terug te zien zal zijn in 2e hands prijzen

Daar liggen de huizenprijzen op ongeveer een derde van het Nederlands gemiddelde denk ik. :joy:

1 like

Tien jaar in het buitenland gewoond, en tien jaar dat gelul aan moeten horen op feestjes, partijen, verjaardagen en willekeurige andere momenten.

En dan bedoelen ze het nog positief. Je zal maar uit Iran komen, zeg. Of Belgiƫ. :slight_smile:

1 like

Haha ja dat geloof ik graag, ben er wel een keer goed op stap geweest. ze hadden daar Pilaarbijter, die doen hun naam goed eer aan!

1 like

Ik las eerst het woord en pas na wat scrollen zag ik de afbeelding. :tired_face:

1 like

hahaha a dirty mind is a joy forever :joy:

1 like

Er iets niets vreugdevols aan een gebeten pilaar, Henk. Dat weet jij ook.

hqdefault

1 like

En dan te bedenken dat jij al je hele Nederlandse leven in een dorp woont waar hoeren noch drugs zijn. Alleen maar getrouwde boerentrienen met zes kinderen en een mud aardappelen op de keukentafel. :joy:

5 likes

Denk je?

Ho ho. Wij hebben zelfs een dorpsmeesteres. Waar ik volgens mij nog mee op de HAVO heb gezeten. :slight_smile:

Sorry aan alle Belgen hier op dit forum. Ik neem dit topic niet zo serieus als ik zou moeten. Laat me terug on-topic gaan door dit te zeggen:

I for one welcome our Belgian overlords. :slight_smile:

5 likes

Nou als we iets oostelijker zoeken zie ik vlakbij het prachtige toeristische La Roche en Ardenne een 4-kamer woning op dik 600m2 grond met een vraagprijs van 75.000. Weliswaar naar behoefte wat op te knappen… https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/la-roche-en-ardenne/6980/id8033062

1 like

Onzin man.