Ook Belg dus. Oost Vlaanderen. Eerste oostvlaams dorpje richting Gent op de E17.
Wat je ziet is niet per se hoe de werkelijkheid is.
Ik overweeg ook om naar België te verhuizen. Maar ik heb nu eenmaal een voorliefde voor grijs, afgebrokkeld beton, een schots en scheve oprit voor mijn deur met gaten en kuilen en kilometers kaalgevreten savanne tussen dorpen en steden in plaats van die ellendige groene boel hier in Nederland. Net als die fonkelnieuwe gepolijste infrastructuur. Mij te modern. Geef mij maar verkeerslichten uit de jaren tachtig en onverlichte bewegwijzering. Tristesse en ouderdom. Alsof ik weer op de Balkan ben. Heerlijk.
Ik snap wat je bedoelt, het dorp waar ik opgroeide, Vlijtingen, is er zo eentje. Tussen de dorpen heb je kilometers velden
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/appartement-40258127-albert-cuypstraat-221-2-v/
31 m2 boven de stinkvis. Zelfs je fiets kun je daar niet kwijt voor 265.000
wat een lol.
Jij was dat inderdaad ik hoop dat ik als Belgische Limburger toch wel aan de verwachting heb voldaan dat we gastvrije mensen zouden zijn
Klopt zeker! Maar kom maar eens naar Brussel, dan kunnen wij (Nederlanders) nog wat leren van fantastische 19e eeuwse bouwstijlen, appartementen die degelijk en ruim zijn opgezet ipv die typische gehorige jaren 30-60 bouw waar half NL mee vol staat
Ik denk dat ik wat sarcasme bespeur. Maar gelijk heb je, dit blijft er binnenkort nog van Nederland over:
België is dan toch iets beter af. Bij mij word de achtertuin dan letterlijk het strand
Amen. België heeft een glorie aan vooroorlogse architectuur waar Nederland enkel jaloers op kan zijn.
Helaas gaan ze er niet altijd even goed mee om.
Haha nee, dat is wel een aandachtspuntje
Jullie maken Heineken, jullie zuiveren het afvalwater dus niet eens, bottelen het direct en verschepen het wereldwijd.
Toppunt is dat het ook gekocht wordt.
Ik had diezelfde gedachte, maar je was me voor.
Als je water zoals in Nederland gewoon uit de kraan kan drinken, kun je er ook wel bier van brouwen, en wereldwijd verkopen, dat laatste is de grootste prestatie inderdaad…
Er is wel degelijk een waterzuivering bij Heineken hoor.
Tijdens mijn bachelor opleiding Industriële Milieuzorg heb ik de plant bezocht, ook waterwinning installaties in Nederland.
Maar jullie verkoop van Heineken blijft moeilijk te bevatten.
In Amsterdam viel me op dat de oude gebouwen er beter uitzagen. Alleen al de voordeuren, goede staat, mooi in de vernis.
Hier zie je dat de mooie monumentale deur versleten is, gesloopt en vervangen door een PVC geval.
Oud herenhuizen worden verdeeld in 3 woningen en volledig uitgewoond, geen geld of zin om de grandeur in stand te houden.
Dat is nu ook niet verwonderlijk, Amsterdam is een wereldstad en die oude gebouwen kosten daar waarschijnlijk een arm en een been, de eigenaars zullen dat dan ook wel kunnen onderhouden.
Er is zoiets als monumentenzorg. De eigenaars zijn verplicht de panden goed te onderhouden.
Heeft België dat niet? Hun steden zijn nog veel ouder.
Ik heb de eerste 4 jaar van m’n leven vlak bij de grens met Smeermaas mogen doorbrengen… Ik blij dat ik er niets van onthouden heb.
Dat hebben we zeker en van veel oude (heren)huizen is de gevel beschermd en moet die behouden blijven en in goede staat staan. Het huis erachter maakt dan weer niet uit, dus daar loopt het dikwijls mis