Ben je net zo stoer als je horloge?

Blijken honden toch op hun baasjes te lijken :grin:

Doekje :see_no_evil:

Hier in het dorp loopt een kleine minkukel met een hele grote gemene hond, daar lijkt hij dus in de verste verte niet op :innocent:

Geen idee of dat positief is of negatief. Mijn ervaring is dat agressieve honden niet bepaalde goed opgevoed zijn.

1 like

Ligt toch vaak aan het baasje

Ik was niet bij de opvoeding dus dat kan ik niet zeggen.

Opvoeding eindigt niet tot wanneer se pup zijn. Ook volwassen honden kunnen opgevoed worden. Net zoals mensen, ik leer iedere dag/keer weer iets bij. :wink:

Klinkt in op papier heel goed maar in de praktijk is dat maar ten dele waar. Je gaat in je redenatie dat het allemaal aan de eigenaar ligt kompleet voorbij aan het feit dat een dier ook nog zoiets als een eigen wil heeft.

De realiteit is vaak geen Ceasar Millan show.

Oei wat schiet je nu weer in de verdediging. Althans dat is een constatering. Het is niet een theoretisch iets overigens. Maar hondentrainers zullen dit ook bevestigen. Ja, misschien dat oudere honden niet zo snel leren. Maar onmogelijk?

Laten we hier verder niet offtopic gaan, is wel goed zo.

1 like

:ok_hand:t2: Is goed!

Ik denk dat het in veel gevallen het gevoel ervoor zorgt dat men niet met een duur horloge op straat te lopen. De meeste horloges hier gaan gewoon onder een shirt, dus zijn niet opzichtig aanwezig. Daarom ben je in feite niet echt een doelwit van een dief. Tenzij je hem als ware over je jas heen draagt, geen idee hoe.

Overigens op psychologisch en geestelijk niveau kan het best interessant zijn waar die angst vandaan komt. Hoe was iemands jeugd, of zijn er gebeurtenissen die hier invloed op hebben, etc

Ik ben niet voor niets (een) Orisfan.

:roll_eyes:

:sunglasses:

2 likes

Jij neemt hem dus gewoon overal heen?

Als ikzelf maar de helft van de stoerheid van mijn horloges zou bezitten dan zou ik al een hele vent zijn.

4 likes

In dit topic wordt veel meer testosteron geveinsd dan er daadwerkelijk rondgiert volgens mij.

Ik zet hem ook even op negeren. Succes nog. :+1:

2 likes

Iemand een meubel viltje voor op woeste drukknopen van z’n jacka?

2 likes

Uiteraard ben ik net zo stoer als mijn horloges. Grofweg een helft van de collectie bestaat uit Seiko duikers (ik heb al 4 jaar niet meer gezwommen als het niet langer is) en de andere helft bestaat op 2 na uit Casio G-Shocks. Dat is het soort horloge dat standaard al meer aan kan dan de pols waar het omheen hangt, en bij de duurdere/grotere modellen wordt dat alleen maar erger.

Dus ja, met de tuna, frogman of gravitymaster achter het toetsenbord en lijntrekken maar voor tekenwerk, olé!

1 like

Haha, overval? Hier heb je mijn klokkie.
Mij naar het leven staan? Haha, maak m’n dag :wink:

Qua horloges: krassen op sluiting, maar ook op mijn bureaublad. Sommige horloges die ik in het blauwe deel plaats zijn als nieuw. Reden is dat ik er dan te veel heb. De ‘blijvers’ worden gewoon gebruikt: zowel op mijn werk als met klussen in huis.
Vroeger had ik wat ‘stoerder’ werk dan nu: water, sneeuw, ijs, stof, kruitdampen, etc.
Horloges gingen gewoon mee op pad, krasje hoort erbij.

En een toevoeging: ik ben absoluut niet stoer trouwens, ooit was dat misschien een heeeel klein beetje.
Tegenwoordig rijd ik trouwens ter compensatie in een kleine auto :wink:

1 like

Eh, ik geloof niet dat @echotango mijn horloges van dichtbij wil zien. :slight_smile:

Stoer? Ach, ik stond er op een helm te dragen.

De laatste jongen die me probeerde te rollen op de brug in Istanbul werd bang omdat ik 'm bij de kladden greep en meesleepte naar de railing alwaar ik dreigde 'm van de brug af te flikkeren als z’n partner m’n doekoe niet terug gaf.

Toegegeven, het waren geen grote gewapende Albanezen. Ik kreeg m’n doekoe gewoon netjes terug. Er zijn tijdens het beleven van deze anecdote geen klappen gevallen.

Ik ben niet stoer. Maar net als mijn horloges redelijk schokbestendig en doorleefd.

7 likes

:rofl: