Benaming van uurwerkonderdelen

Met dank aan Joop, die dit bestand ter beschiking heeft gesteld: De Friederichs Dictionaire, waarin de Nederlandse benamingen voor alle uurwerkonderdelen terug zijn te vinden, samen met de ebauche-onderdeelnummers.

Te downloaden als PDF bestand (grootte ca. 1,5Mb) via deze link:

http://www.youshare.com/view.php?file=Friederichs_Dictionaire_NL.pdf

Groet,
Paul

Paul bedankt!
Het staat er prima op!!! Ik heb net ff gekeken en ik hoop dat alle horlogemakers en hobyisten op deze site er veel plezier van hebben.

Joop.

Bedankt Joop. Ik zag via de webmail dat je hem ook hebt gemaild. Lof!

Gerwin

Graag gedaan!!!

handig en bedankt

Hallo forumleden,

Ik kwam nog een tweetal interessante foto’s tegen. Eén met uurwerk onderdelen ( let op de kleine detail verschillen ) en één met de uitwerking van regelschijfjes voor balansen. Dus wat één zo’n schijfje uitmaakt in tijdsverschil.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Zou iemand dit bestand willen re-posten; Friederichs_Dictionaire_NL.pdf.
Het lukt mij niet om hem te downloaden.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet;

Gerard

Beste Jovadca, het is alweer een tijdje geleden maar is jouw onderdelen schema en benamingen nog beschikbaar? Als dat het geval is zou ik dat dan kunnen krijgen? Ik heb niet zoveel verstand van computers en het downloaden van allerlei dingen dus als het kan zo eenvoudig mogelijk. Met dank voor de te nemen moeite. Groetjes, Ben van den Broek.

Hallo Ben en Gerard,

Als jullie je e-mailadres aan mij doorgeven, dan zal ik de nederlandse Dictionair van Friederichs rechtsstreeks aan jullie opsturen per e-mail.

Beste Joop, bedankt voor de mogelijkheid. Ik weet echter niet hoe ik mijn email adres kan doorgeven zonder dat iedereen die kan zien. Wil jij me op weg helpen?! De jonge jongens onder ons die spelen met die computers ik ben echter een iets oudere jongere. Bedankt. Groeten, Ben

Hallo Ben,

Als je mijn naam “jovadca” aanklikt, dan zie je in de onderste blauwe balk staan; “stuur een prive booschap”. Klik deze aan en dan kan je een boodschap alleen aan mij sturen.

Succes!!!

Voor de 201 wordt veelvuldig de benaming centrumrad aangehouden, maar per definitie hoeft deze niet in het centrum te staan, dus een betere benaming is gewoon het minutenrad.

Voor de 407 wordt tegenwoordig veel vaker de benaming liggendopwindrad of koppelingsrondsel gebruikt
Voor de 410 tegenwoordig - staand opwindrad.

Gr Jan

beste jovadca ik zou ook graag de dictionaire van friederichs willen hebben

groetjes plantage

Kan iemand voor mij het document van de Friederichs Dictionaire nog eens posten?

gr,

klok.

Ook ik heb belangsteling.

groet,
Bas

Hier al gekeken??

(tu)

mijn dank is GROOT

Ja, die zou ik ook heel graag krijgen. Alvast bedankt!

Aakvindt Schreef:

Ja, die zou ik ook heel graag krijgen. Alvast
bedankt!

Als je toch aan het mailen bent, zou ik hem ook graag willen hebben.