Best value op de markt?

Alle 3 niet zo mijn smaak, maar er zit potentieel in.

1 like

Op zich is het best wel 90% van de beleving voor 1% van de prijs, dus ja… als dat je ding is heb je wel waarde voor je geld.

Ze hebben ook Zeniet, speciaal voor jou.

3 likes

Het ergste is dat ze wel degelijk horloges kunnen maken, maar dan hun energie daaraan verspillen.

Lekkere zomer-beaters moeten ze maken!

3 likes

Die rooie was de enige die ik tegen kwam die wat wen eigen smoel heeft. Al vind ik dat hij toch GS trekjes heeft.

Kan me niet overtuigen. Misschien komen ze ooit met iets dat me wel overtuigt, maar ik heb niet het gevoel dat ze er al mee bezig zijn.

2 likes

Dit zijn wel echt gewoon ripoffs in mijn ogen. Maar ieder zijn ding zeker.

Ze richten zich duidelijk ook op mensen die meer belang hechten aan features voor het geld. Voor de prijzen die ze vragen kun je moeilijk een beter in elkaar gezet horloge vinden. Zeker voor de beginnende verzamelaar bijvoorbeeld is dat erg aantrekkelijk. In die context vind ik het wel fijn dat ze langzaamaan wat wegtrekken van 1 op 1 kopieerwerk en zelf wat meer aandacht besteden aan design want aan hun technische capaciteiten ligt het niet.

LORUS Automatic Men’s Analogue Watch with Stainless Steel Bracelet, Silver/Black, Silver/Black, One Size, Classic, silver/ black, Classic Amazon.nl

:yawning_face::yawning_face::yawning_face:

Eigenlijk alle Lorus horloges zijn heel leuk voor. weinig geld en volgens mij is de kwaliteit best ok.

Deze lijkt ook nog eens op een seiko mini monster, en als ik het niet verkeerd heb, is lorus een subbrand van seiko…

1 like

Door plaatjes word ik misschien wel nieuwsgierig en ga ik verder kijken. Zo zullen er wel meer zijn. Gek op plaatjes. :grin:

1 like

Nee!
Echt?

:smirk:

3 likes

Is het zo erg ja? Sorry. Maar ik weet het goed gemaakt voor de plagiaatfans: jij mag net niet-illegale namaakproducten kopen en ik mag daar wat van vinden. :raised_hands:t2:

4 likes

Best value op de markt - leuk onderwerp!

Ik zie dat veel mensen hierbij vooral op zoek gaan naar een relatief goedkoop horloge, dat toch nog best veel kwaliteit biedt.

Een andere invalshoek van Best value op de markt zijn de duurdere ‘sleepers’. De best value voor meer geld. Mijn shortlist:

Rolex 6542
Een van de meest undervalued horloges van het moment. Mooie exemplaren zijn zo ontzettend zeldzaam. Er zijn er misschien nog een stuk of 25 wereldwijd, en die zitten vrijwel allemaal vast in collecties. Het is een van de mooiste horloges ooit gemaakt, met een enorme impact op zowel Rolex als de horlogewereld. En goede stukken (hele sterke kast, radium lume en full gloss plaat) gaan voor 100 tot 150K. Ongelooflijk. Deze stukken zouden minimaal op Newman prijzen moeten zitten (350K).

Rolex James Bond small crown Submariners
Hierbij geldt, net als voor de 6542, full gloss radium stukken zijn kneiterzeldzaam! Mensen snappen niet hoe weinig er nog van over zijn. Er zijn ongeveer 8000 small crowns gemaakt. Hiervan heeft minder dan 1% nog een full gloss radium plaat met sterke kast. Deze stukken zitten tussen de 100 en 150K. Dit is echt absurd goedkoop, het zou minimaal het dubbele of zelfs het driedubbele moeten zijn.

Rolex radium Explorers (6150, 6350 en 6610)
Dit is helemaal bijzonder. De 1016 blijft maar stijgen, maar de ‘echt bijzondere’ Explorers blijven hangen waar ze al heel lang zitten. Tegenwoordig is een 1016 zelfs duurder dan een 6610. Absurd! De 6350 honeycombs zitten rond de 70K. Dit zou 3X, 4X of misschien wel 5X moeten zijn als je kijkt naar de zeldzaamheid en het belang van de modellijn. Explorers zijn bijna net zo belangrijk voor Rolex en de sporthorloges als de subs. En de honeycombs zijn de exotic dials van de jaren '50.

Universal Geneve (Nina Rindt)
Nog even een niet-Rolex vermelding :slight_smile:
De Universal Geneve Compax 885.103/2 “Nina Rindt” is in feite een Rolex 6241 Daytona, maar dan voor een fractie van de prijs. Nina Rindt is een voormalig supermodel en de weduwe van de in 1970 gecrashte formule 1 rijder Carl Rindt. De UG is een superhorloge, gedragen door een icoon, direct gelinkt aan de hoogtijdagen van de racerij. Met het oog op de herlancering van het merk Universal Geneve en de huidige populariteit van de Daytona, verwacht ik dat dit een van de eerste modellen is die het nieuwe UG naar de markt gaat brengen. Benieuwd wat dat voor invloed gaat hebben op de prijzen van de originele chronografen.

Ik snap dat dit bedragen zijn die niet iedereen op het horlogeforum heeft liggen, maar ik vond het toch wel leuk om het onderwerp ook eens vanuit een andere invalshoek te benaderen. En ja, er zijn nog veel meer ‘dure’ sleepers :slight_smile:

16 likes

Eindelijk een originele invalshoek! Zeker met de historische value ga ik enorm akkoord.

3 likes

Jochen Rindt ken ik…

Edit: moch, z’n ouders hebben ‘m Karl-Jochen genoemd. Kon ‘t weten, rare Duitsers…

2 likes

Oh, die UG is mooi. Is die van voor of na de introductie van de Daytona? Of gewoon een rebranded daytona?

1 like

de UG heeft een Valjoux 72 uurwerk en komt uit de eerste helft van de jaren '60. Net een beetje eerder dan de Rolex 6239 schat ik.

zie ook: https://hairspring.com/exclusives/universal-geneve/885103-02-nina-rindt-compax-steel/

2 likes

Voor.

UG kopieerde niet en heeft een lange historie met chronografen.

De Nina is door UG puristen wat minder geliefd vanwege het ingekochte vj uurwerk tov de chronos met eigen uurwerken.

3 likes