Beste Haute horlogerie deal voor €10.000?

Jeetje wat een Breitling bashing. Ben geen fan van afgehakte cijfers maar om dan een heel merk af te kraken.

Dan on topic. Deze Breitling valt ook bij mij verkeerd. Een hoog kwaliteit dresser van edelmetaal is in mijn ogen altijd een goed idee.

Word Bulgari gezien als brand in deze catagorie? Ik vind de Octo in staal met blauwe wijzerplaat wel een onwijs mooi horloge, is wel te vinden onder de 10K

Franck Muller zou ook wel moeten lukken? Deze AP (40mm, rosegoud, net geserviced) staat te koop voor 10K

Of deze in het witgoud, < 10K

6 likes

Deze breitling en meerdere breitlings in de premier collection voldoen technisch gezien wel aan de haute horlogerie, inhouse movement, meerdere complicaties… ook zit het merk breitling in een fonds voor behoud van haute horlogerie, nu kun je zeggen, slimme marketing, mooi pr praat, maar daar ziten ook niet de minste merken bij… ik heb zowieso wel het idee dat breitling in de lift zit, zag laatst ook een breitling B15 met een ratrapante erin…mooi spul

1 like

Staat wat leuks in het blauw https://www.horlogeforum.nl/t/tk-chopard-alpine-eagle-blauw/459717 :wink:

1 like

Chargeren openen/

Rolex : Haute Horlogerie als Gucci trainingspak : Haute Couture

Breitling dan? :x:
Ebel dan? :x:
Grand Seiko dan? :x:
Casio? :neutral_face:
Seiko? :man_facepalming:

Ja, in de grijpmachine tussen de kermishorloges wordt Bulgari gezien als absolute elite.

Kom op mensen, dit is een horlogeforum. Weten wat haute horlogerie betekend is wel een beetje basiskennis wat mij betreft. Misschien moeten we de vereisten voor de verschillende TR-levels maar de deur uit gooien en gewoon met een quizje vervangen anders?

Chargeren sluiten\

6 likes

De time only is fraai, maar zie ik meer als een next level datejust dan echt haute horlogerie. Enige moderne VC zonder geneva seal ook, volgens mij. Dat zegt genoeg over de afwerking.

Oeps, las Bulova i.p.v. Bulgari :grimacing:

Ach, ik was toch al aan het overdrijven :crazy_face:

1 like

Budget ophogen en een Patek binnenhengelen.

Past ook niet bij 10k. Dat is net 'n motorkappie van een cabrio’tje

Haute horloges zijn toch modelspecifiek? Breitling heeft vast modellen die onder deze noemer vallen. VC heeft ook modellen die niet onder deze noemer vallen…

1 like

IMG_0411

9 likes

Prachtige shitpost, dit draadje.

2 likes

Ho ho, Grand Seiko heeft, net als JLC, wel degelijk een haute horologie studio. Los van creaties uit de Micro Artist Studio zoals de welbekende Eichi II en andere uurwerken die gemaakt zijn door mensen die door Philippe Dufour opgeleid zijn in afwerkingstechnieken is daar natuurlijk dit:

De Kodo constant force tourbillon mag wel zeker als haute horologie gezien worden.

Evengoed, het was niet TS die Grand Seiko noemde, Henk. Da witte gij ook. Ik noemde ze, niet als haute horologie, maar wel als voorbeeld van een horloge rond de 10K wat ik aan zou schaffen.

Net als bij de gecompliceerde JLC die jij toont gaat m’n voorkeur altijd uit naar het standaardmodel, dus in dat geval de Reverso Medium met kleine seconde. Ik vrees dat ik zelf geen interesse heb in haute horologie in de kist. :slight_smile:

3 likes

Als ik 'm voor die prijs aangeboden krijg sluit ik morgen een leninkje af. :slight_smile:

2 likes

Skeleton betekent niet meteen haute horlogerie. Snap best dat GS dure klokjes verkoopt, maar als je bijvoorbeeld 20k vraagt voor een platina horloge met daarin een quartz uurwerk dat ook nog eens op ± 10 sec loopt…

Als het echte haute horlogerie betreft dan zijn er niet echt “deals” te vinden meestal.

Haute couture.

Haute cuisine.

Haute horlogerie.

Past niet echt in t rijtje hè… :joy:

Dit wel hè? :smile: :+1:

Kortom geen deals te bekennen bij echte haute horlogerie.

9 likes

Gast dit ding kost meer dan 300k😂

Zowel qua gebruikte technieken als afwerkingsniveau is dit echt wel haute horlogerie.

2 likes

Ging over het merk @RKJ niet dit specifieke model.

Maar het merk maakt dit model toch? Dus dan kun je niet categorisch stellen dat dit merk geen haute horlogerie maakt.

2 likes

Het is wat mij betreft een beetje als Honda. Ze maken auto’s als de Legend en de NSX. Op zich hele goede en vrij dure auto’s. Maar zou je er één kopen voor dat geld? Er ontbreekt toch iets aan, in vergelijking met andere auto’s uit deze segmenten… Met andere woorden; ik denk dat merk, geschiedenis, beleving, etc. ook (een klein) aandeel heeft in de klassering Haute Horlogerie.