De beste hommage is gewoon een directe replica. Dan vernoem je tenmiste de eigenaar van het ontwerp nog, in plaats van zijn ontwerp schaamteloos te kopieëren en je eigen merknaam er op te plakken.
Uiteindelijk is dit feitelijk wat het is. Je brood verdienen door tegen het intellectueel eigendom van een ander aan te schurken. Zolang legaal niets mis mee.
En het staat een ieder ook vrij iets te vinden van hommages
Ik heb jarenlang rondgelopen met een Steinhart Ocean One Pepsi GMT en een olijfgroene Ocean One Sub-hommage. Kwalitatief hoogwaardig en leuke conversation starters. En toch heb ik ze uiteindelijk weggedaan voor iets met eigen smoel. En ieder zijn eigen
Topper ben je!
Ook daar kan ik inkomen. Ik heb nooit beweerd dat de kwaliteit hetzelfde is. Hommages bieden inderdaad voor een mindere kwaliteit, maar daarbij ook niet te vergeten voor een fractie van de prijs, de stijl(kenmerken) van het origineel. Eenieder moet echter voor zichzelf uitmaken of hij/zij een hommage wil dragen. Ik zal alleszins geen oordeel vellen over de dragers van hommages (geen fakes)
Had ooit n hommage gekocht als ‘test’ voor het origineel maar nu denk ik dat de prijs van het origineel het prijsverschil met de kloon niet rechtvaardigt…
De CasiOak heeft het design vermoedelijk ook wel ergens vandaan
Ik denk dat je het verschil zelf ook wel snapt toch? Nog naast het feit dat ik niet ageerde tegen hommages. Ik heb hier trouwens nog een of andere chronotac liggen, dat is pas een hommage.
Ik val hier midden in een fittie tussen Koen en Koen
Hé Coen, ouwe spelfout! Leuk dat je er bent! Heb jij toevallig ook nog een mening? Of een hommage, mag ook.
Ja, Ginault zijn criminelen.
Koop een invicta.
Sorry, misverstand dan
Oh hier zitten jullie allemaal. Gezellig.
Ik vind het idee van Hommages helemaal kut al snap ik dat niet iedereen budget heeft voor hetgeen hij een hommage van gekocht heeft.
Dus dan is het eigenlijk ook helemaal prima.
En nog gebaseerd op een misverstand ook. Sorry jongens, fittie is over. Of zoals ze bij ons thuis zeggen: Koen heeft gelijk, punt.
Kut hommages!
Nu schrijf je het weer verkeerd
Vooraleerst je een Porsche 911 koopt begint iedere 18 jarige pukkelkop met een Golf toch?
De mijne was een 1.6 diesel uit 1989…
we zijn weer terug!