Beste hommage die je kunt kopen?

Die zullen ze vast wel eraf blazen bij de qc.

1 like

Als het zo simpel was…

3 likes

Ik heb zelf best een aantal homages nodig gehad om te beseffen dat het niks voor mij is. Het idee dat het niet de ‘real deal’ is ging uiteindelijk toch elke keer knagen. Wat ik wel leuk blijf vinden is homages van een merk zelf. Denk bijvoorbeeld aan de Tudor Black Bay’s maar bijvoorbeeld ook aan de Timex Q’s of de Seiko Turtle. Ok, de grens tussen homage en re-issue is hier mischien een beetje vaag, maar daar voel ik me prettiger bij de de smalle grens tussen homage en replica :slight_smile:

4 likes

Ik heb een SLA017. Reissues/hommages van je eigen heritage vind ik ook anders dan van de heritage van een ander.

Heb geen moeite met anderen die hommages dragen, want dat moet iedereen zelf weten, maar ik koop liever het ‘origineel’. Dit keer een reissue, omdat ik het ook wel fijn vind dat ik door de regen kan fietsen :rofl:

1 like

Ik snap je echt helemaal. Heb ook de nodige hommages gehad in verschillende prijsklassen. Ik kocht deze dingen altijd omdat ik het origineel never nooit niet kon of wilde betalen maar wel de “jeuk wilde krabben”. Het waren stuk voor stuk echt meer dan prima horloges maar in mijn geval ging de “jeuk” nooit echt weg. Eigenlijk altijd omdat ik wist dat het niet het origineel was.

Als je daar echter geen last van hebt en/of je hebt een klein budget of je wilt een flink gevulde horlogedoos hebben voor zo min mogelijk dan zijn de invictas, San Martins, heimdallrs, etc echt prima opties. Zeker als je ze ook nog eens met korting kan krijgen. Enige nadeel bij San Martin en Heimdallr is dat het altijd weer spannend is wat je krijgt. Je kan hetzelfde model twee keer bestellen. De ene echt niets op aan te merken en de andere met allemaal mankementen.

Vwb de eeuwige hommage discussie: leven en laten leven. Ieders situatie is anders en geniet op zijn manier van hetgeen dat binnen zijn/haar mogelijkheden/budget ligt. Hommages/klonen zijn er en ze zullen ook niet weg gaan…… mooi als jij daar blij van wordt.

Duur merk of goedkoop, uiteindelijk gaat deze hobby gewoon over tikkend metaal en is het zwaar overbodige luxe!

10 likes

Wel een heel dik horloge die SLA017! Ik snap wat seiko aan het doen is maar vind het echt heel jammer dat ze die (misschien met wat mindere specs) niet tegen een gunstiger prijsje voor de massa’s ter beschikking hebben gesteld. Zou hem super graag willen hebben maar 4000 euro ga ik er niet voor aftikken.

De spb14x serie. :ok_hand:

Heb de 143 :stuck_out_tongue_winking_eye:. Heel erg blij mee maar is geen 62mas :wink:.

1 like

Los van wat ik vind van hommages…

3 likes

Met de Golden Tuna hebben ze dat een paar jaar geleden een soort van gedaan.

Het origineel:

De re-issue, S23626 (€2.400)

En de ‘homage’, SNE498 (€420)

3 likes

Staat geloof ik te koop op het forum

1 like

Ja ze zijn nu langzaamaan alle modellen aan het re-issuën (is dat een woord? :stuck_out_tongue_winking_eye:). 62mas, willard, etc. Of een hommage achting model ernaast zoals de SPB14x en de mm200 groot en klein. En daar dan maximaal veel kleurencombinaties van. Slimme tactiek. Ik wordt er iig erg hebberig van.

1 like

Dat is een iets andere, maakt niet veel uit er zijn verschillende re-issues geweest. Dat is 'm inderdaad! Supercoole Tuna die @Diol aanbiedt :sunglasses:.

2 likes

Ja ik zie het, is niet dezelfde.

1 like

Voor de liefhebbers van submariner hommages:

4 likes

Wel je kroon dichtdraaien op de laatste foto he! Wie weet begint het spontaan te regenen… :thinking:

1 like

Altijd😊

Bedankt! Die heb ik nog niet gezien!

1 like

Volgens mij is die Invicta 9937 nu in de aanbieding op Amazon. Voor ongeveer 250 te koop (inclusief shipping en import kosten wanneer je dollar omrekent naar euro’s)…

Ik houdt mijn ogen wel open voor mensen als ik een nog betere aanbieding tegenkom…
Is in elk geval beduidend lager dan de 400,- euro die @Ruud @PLP noemden… maar misschien kom ik hem ooit weer eens tegen onder de 200 of zelfs onder de 100….

2 likes

Hee je hebt hem verkocht aan Jur zie ik!

Vraagje!

Ik heb onlangs zon 8926OB op de kop getikt. Is de 9937OB nou eigenlijk hetzelfde maar dan een ander uurwerk en band?

1 like