Beste hommage die je kunt kopen?

TIMEFACTORS | SPEEDBIRD III PRS-22 – Timefactors

2 likes

Deze nu een paar dagen in bezit :ok_hand:

8 likes

Speedmaster? Wat is dat

1 like

Een wasdroger……

1 like

Dat is nou iets origineels.

2 likes

Laat ik beginnen dat er eigenlijk geen enkele hommage goed is.

Maar soit.

Deze is dan nog enigszins de beste.

Gevril deed het goed. Een kopie van de welbekende Paul Newman daytona.

2 likes

Bulova Super Seville

Een reïssue is een heruitgave door hetzelfde merk als de originele uitgave (of eigenlijk door de rechthebbende tot hetzelfde merk als het origineel).

Een hommage is een getrouwe kopie door een ander merk dan het originele merk, met de naam van het merk dat de hommage uitbrengt op de wijzerplaat, zodat het geen replica is. Een hommage kan in strijd zijn met intellectuele eigendomsrechten van het originele merk, maar dat is niet altijd het geval.

Een replica is een getrouwe kopie die door een ander bedrijf is gemaakt dan de rechthebbende tot het merk, maar die wel ten onrechte, namelijk in strijd met intellectuele eigendomsrechten, de originele merknaam op de wijzerplaat heeft staan.

2 likes

Tja, dan kun je de submariner ook een hommage aan de 50 fathoms noemen…

1 like

Bedoel je dat een hommage produceren niet correct is of eerder dat de kwaliteit niet goed is? Of nog iets anders? :slight_smile:

perfecte horloge voor r/watchescirclejerk

maar daar bestaat HF uit. Gezeur en ‘‘ik kan/ben beter’’ . Ik vind het alleen maar vermaak dat er mensen zijn die zich zo druk maken over hommages. Laat de mensen toch lekker genieten van een ‘‘neppert/homage’’ als ze het geld niet hebben of het geld er niet voor over hebben.

4 likes

Tuurlijk, als mensen er echt van genieten. Dan zal ik het niet veroordelen.
Zelf geniet ik er meer van om voor hetzelfde geld , een Seiko 5 of een Vostok te dragen.
Puur persoonlijk dus

4 likes

Is wel nog een verschil. De Christopher Ward Sealander GMT (met witte/zwarte wijzerplaat) is een hommage op de Rolex Explorer II, maar is geen neppert.

Ik begrijp wel (en ben het met je eens) wat je bedoelt :slight_smile:

die bedoel je ? Als dit een onbekend merk zou zijn geweest en hij van China kwam, moest niemand er iets van hebben. En daar zit beetje het probleem zeg maar :slight_smile:

7 likes

Deze bedoel ik ja :slight_smile:

Hoe bedoel je? De kwaliteit is er wel (vind ik)

1 like

jup

1 like

kwaliteit is er ook zeker! maar ik bedoel meer als in, als dit design uit China kwam ( aliexpress dus )
met een seikoNH35 uurwerkje, dan keek men er heel anders tegen aan. nu er dus echt kwaliteit in zit en vast een heel goed ETA uurwerk en van een ‘‘serieus bedrijf’’ komt, vind men het sneller ‘‘goed gekeurd’’

terwijl dit gewoon explorer 2 polar schreeuwt

5 likes

Correctie 1: NH34 (= gmt), NH35 is de date only :slight_smile:

Correctie 2: Sellita SW330-2 (ipv ETA)

Ja, je hebt wel een punt. Die ‘men’ kan een merk maken of kraken en dus ook beslissen welk merk gerespecteerd wordt of niet.

1 like

Dit vind ik een hommage aan de polar… en niet dat de verschillen enkel mindere bouwkwaliteit en een enkel logootje zijn.