Beste hommage die je kunt kopen?

Tja, ik ben ergens wel een beetje zurig, natuurlijk, in die zin dat ik bepaalde dingen ook niet kan luchten of zien, en dat heeft er alles mee te maken dat ik liever een oud geld stealth wealth houding waardeer dan een nouveau riche baller houding, en al helemaal wanneer het de wannabe laag betreft, omdat die z’n eigen waardigheid verkwanselt.

Je ziet dat ook in de modewereld goed terug, dit is waarom Gucci tegenwoordig in de bargain bin zit, terwijl je inderdaad een Hermes Birkin gewoon niet te pakken krijgt als sterveling, maar de stealth wealth approach is dat je een Delvaux tas pakt, en je aan de discussie onttrekt.

Tegelijkertijd kun je op ieder prijsniveau een fatsoenlijk alternatief vinden. Voor de discrete heer die goede lederwaren zoekt is daar bijvoorbeeld Castelijn en Beerens. Kost de hele wereld niet, maar heeft z’n eigen smoel en vibe.

In de horlogewereld kun je prima een Timex Marlin Jet 38 kopen voor je geld en een perfect passabel statement om doen met een eigen smoel zonder dat je moet doen alsof je die Gucci tas hebt gevonden, zeg maar.

3 likes

Ga je toch even voorbij aan de nare aspecten van de fake industrie. Kinderhanden, criminaliteit, milieu etc. etc.

Struisvogel.

1 like

Niet meer of minder dan mode, sneakers, Chinese tosti ijzers, telefoons, jumbo shrimps, alles wat uit het verre oosten komt. Genoeg mensen hier die heel verontwaardigd zijn over kinderarbeid en neppe horloges, en die dan bij een of andere chinees een kast, bracelet en wijzerplaat kopen om een mod te bouwen of zo.

Ja, maar het leuke is dat mensen jou of mij niet nodig hebben om te bepalen wat ze dragen. Kan kennelijk heel veel mensen niks schelen dat je op elk prijsniveau een “fatsoenlijk” alternatief kunt vinden.

1 like

@Time_Lord is dit een stropop argumentatie?

4 likes

Een schoolvoorbeeld :wink:

2 likes

Hopelijk ben je wel zo consequent dat je dan ook nooit iets koopt bij Temu, Aliexpress, Action, al die goedkope baggerkledingzaken, goedkope fietsenwinkels, Kwantum, enzovoorts?
Ook Apple gaat niet vrijuit als de producent de werknemers een niet zelfmoordverklaring dwingt te ondertekenen.
Hierover (de deugende kinderarbeidproductenboycotuitspraken dus) heb ik altijd ernstige twijfel.
Mijn mening hoor, want ik houd immer Deugregel 1 indachtig, vandaar.
En nu het toch over kinderarbeid gaat, hoe sta je tegenover Cobalt uit de grond krabbelende kindertjes in Congo?
Geschat 40.000 kindslaven aldus Amnesty.
Heb je geen producten met accu’s meer in huis?
Precies dit bedoel ik.
Heb hier niets mee, sterker nog…

1 like

Dat lijkt me dan een stropaf-argument, toch @Pjotr?

3 likes

Ik dacht meer een vangnetconstructie, zo’n contract….:wink:

IMG_0674

1 like

Haha, hier mee maak je het al redelijk absurd.

En hiermee kop je ‘m gelukkig zelf binnen.

Haha, nice :smiley:

2 likes

Ik vind het apart dat je iemand struisvogel noemt terwijl je zelf geen accu minder koopt.
Iets met twee maten meten.
Deugregel 1 dus.:wink:

Maar weer OT, de beste hommage is een re-issue.

5 likes

Haha, je argumentatie heeft echt dezelfde kracht als stellen dat omdat jij ooit een mug hebt doodgeslagen, ik je hond mag neerknuppelen. Mag hopen dat je dat inziet.

Geen een :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nee hoor, wat jij doet, kinderarbeid, criminaliteit, milieu etc. erbij halen, dat heet een gelegenheidsargument. Waarom? Omdat je het hier wel gebruikt en verder niet. De meeste horlogekasten voor merken onder de 1500€ worden in China gemaakt. Vrijwel ál het saffier dat ook in de “echte” merkhorloges zit wordt in China gemaakt. Quartz uurwerken vaak ook, of in Thailand of Maleisië. Iedereen is tegen kinderarbeid, maar het is cynisch om dat argument alleen te gebruiken als het om replica’s of hommages gaat. En zoals ik zei, een gelegenheidsargument.

3 likes

Tudor bb 925 is geen reissue

Tuurlijk, wat jij wilt. :kissing_heart:

De Blackbay dan weer wel. Of niet, boeien.
Tudor noemt het een ‘tribute’
De stelling blijft staan.
Re-issue van een model door de fabrikant is de beste hommage.

1 like

Overigens, voor de duidelijkheid, zo doe ik het ook. Ben sowieso niet echt van dat het een bepaald merk moet zijn.

die is heel gaaf, waar is ie te koop?

1 like

Welke van de 6 plaatjes? :face_with_peeking_eye::grin: