sorry haha, ik dacht dat ik op een losse post reageerde… het was namelijk de onderste. Wel chapeau dat je na een jaar zo snel reageert
Ik heb weinig geslapen vannacht
sorry haha, ik dacht dat ik op een losse post reageerde… het was namelijk de onderste. Wel chapeau dat je na een jaar zo snel reageert
Ik heb weinig geslapen vannacht
Reissue is geen hommage.
Meer. Maar geen snowflake wijzers, een ander logo, andere tekst op de plaat, andere kleuren bezels. Maar verder wel erg close. Dat vind ik dan een hommage.
Een steinhart sub is imho meer een kloon.
Er vanuit gaande dat het idee van een hommage is dat je de looks koopt voor een lagere prijs: ik heb in dit topic volgens mij de Oriënt Mako XL nog niet voorbij zien komen?
Zwaar en groot als een Sea Dweller maar dan voor veel minder geld, onverwoestbaar uurwerk (zijn er ook veel van te koop mocht het toch stuk gaan), je kunt hem zelf eenvoudig upgraden met saffier, hoop — “wrist presence” heet dat geloof ik. Er zit geen helium ventiel op (wat sowieso niemand ooit gebruikt) maar wel een knop om de dag van de week te verzetten. Worden ook regelmatig tweedehands aangeboden. Heb er zelf ook net een paar weken geleden een gekocht, ligt nu uit elkaar omdat er saffier in komt. En het is geen kloon.
Ik heb zelf wel twee klonen: Een Pagani GMT Coke, lang geleden gekocht, vaag chinees uurwerk maar hij doet het goed en ziet er funky uit op roggeleer met rood stiksel. Zou ik evengoed nu niet meer zo snel kopen denk ik. En dan een Heimdallr, dat is eigenlijk geen kloon maar gewoon een verbeterde versie van de Seiko SKX007, uurwerk met hacking ipv de 7s26 en saffier ipv dat ellendige hardlex.
Dat klopt in de normale burgermaatschappij als een bus. Maar dit topic is gestart door iemand die vroeg welke hommage je het beste kunt kopen, en mijn go-to antwoord is, op volgorde van gewenstheid:
Want ja, dit is een discussieforum, en de vraag werd gesteld.
Verschrikkelijke hekel aan, zeker met aftermarket shizzle. Als je aftermarket onderdelen koopt om te modden ben je gewoon een Frankenwatch, fake of Bombay Special aan het bouwen. Ik heb ook best een hekel aan modden met originele onderdelen, maar aftermarket is gewoon echt helemaal vierkant kut.
En dat zijn prachtige onderwerpen voor tosti-ijzer forums. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik goedkope namaak probeer te vermijden. Helaas is de maak-industrie door corporaties en overheden aan China, Bangladesh, India en zo nog een paar landen verkwanseld omdat we verwikkeld zijn in een race naar de bodem.
Dat is dom. Niet alleen macro-economisch, maar ook geopolitiek, moreel en milieutechnisch.
Als jij vindt dat de Mako op een Seadweller lijkt moet je je ogen laten nakijken. Sorry, maar daar kan ik geen andere koek van bakken.
Dat is geen hommage, het is geen kloon, het is een horloge uit hetzelfde genre.
Dat is “disingenious” te noemen. In principe doe je hier een reductio ad absurdum om iemand de schuldhoek in te drukken terwijl je donders goed weet dat het heel, heel erg moeilijk is om een leven te leiden zonder enige vorm van batterij technologie in huis. Overigens ook in de Congo.
Je kunt als consument bepaalde keuzes gewoonweg niet overzien. Gelukkig zijn er steeds stringentere eisen aan transparantie, maar het gaat mij niet hard genoeg.
Dit alles neemt niet weg dat iemand die wel een mobiele telefoon in z’n bezit heeft een mening zou mogen hebben over de replica / hommage industrie.
Uiteindelijk, oneerbiedig gezegd, begint elk horloge met de een of andere schmuck die uit bakken allerlei onderdelen bij elkaar grabbelt en daar een horloge van maakt.
Ja, dat zei ik: “Zwaar en groot als…”
Iemand die een ander als ‘struisvogel’ bestempelt waar het zou gaan om wegkijken van kinderarbeid, er op wijzen dat er in het eigen koopgedrag enorme gedragsverandering noodzakelijk is omdat kinderarbeid nu aangemoedigd wordt is niet iemand de schuldhoek indrukken.
Het is iemand helpen te leven naar met de mond beleden principes die vooralsnog exclusief op anderen geprojecteerd worden geheel conform Deugregel 1.
Jij weet donders goed gaat het kopen van knock offs een vermijdbare keuze is, terwijl je niet zomaar kunt kiezen om absoluut niets met batterijtechnologie in huis te hebben. Het blijft een oneigenlijk argument, hoezeer je ook in de deugretoriek wilt schieten.
Mooi die omgekeerde redenatie.
Het gaat niet om het kopen van knock-offs.
Het gaat om mensen die zich ongans kopen aan verwerpelijke rotzooi die plotsklaps anderen de maat nemen want er is kinderarbeid in het spel.
Jij reduceert deze principiële rakkers vervolgens tot slachtoffer want hun eigen kinderarbeid-aankopen zijn nu eenmaal onvermijdelijk.
Slotconclusie: blijf lekker je eigen onbeperkte en onvermijdelijke stroom foute producten binnenharken, maar neem anderen niet langer de maat.
Wie zonder zonden is, werpt de eerste steen als het ware.
Ik zal de fabrikanten even mailen namens jou.
Hommage = eerbetoon
Commemorative = herdenking
Hele lekkere bracelet btw.
Nee, waar je dat kunt is het aan te raden om bewuste keuzes te maken, ook in de wetenschap dat je sommige keuzes niet bewust kunt maken.
Jouw houding komt er in principe op neer dat als we alles niet op kunnen lossen we maar niets op moeten lossen.
Die gast van Chocolonelly heeft het geprobeerd, en zelfs na jaren lang tweaken van z’n supply chain kon hij niet garanderen dat er geen slavenarbeid in z’n chocolade terecht kwam.
Gelukkig kunnen we vandaag op partijen stemmen die in Europa wetgeving aan willen nemen om de milieuimpact van onze keuzes transparanter weer te geven, om bepaald gedrag te ontmoedigen, en om een toekomstbestendige weg in te slaan.
Helaas, de gemiddelde Nederlander kennende, gaan we voor diegene stemmen die pappen en nathouden voorstaat, de “conservatieve” meerderheid die totaal niet geïnteresseerd is in wat voor verandering dan ook. Wat mij betreft mag het stemrecht wel eens aangepakt worden, zodat mensen van 16 jaar af al mogen stemmen, terwijl het stemrecht van iedereeen boven de 65 automatisch ontnomen wordt.
Rijbewijs idem!
Ik weet niet of dat verstandig is …
Ow dit gaat natuurlijk helemaal off-topic!
Koop die Invicta of Steinhart als je de ‘echte’ niet kan betalen en blijf weg bij fake.
Fijn dat je op de hoogte bent van mijn consumentengedrag. Interessant, hoe ben je hiervan op de hoogte?
Ik ben nog nooit van m’n leven een principiële rakker genoemd, leuk! Maar ook jij zult moeten erkennen dat het simpelweg niet mogelijk is om kinderarbeid en millieubelastende productietechnieken volledig te bannen uit je leven. Dat betekent echter niet dat je waar mogelijk wel de juiste keuzes kan maken. Namaak kopen is daarin niet de juiste keuze. Als iemand zegt dat dat niks uitmaakt, wat feitelijk onjuist is, mag ik dat ook gerust zeggen. Het gegeven dat je hele slechte en absurde argumenten moet gebruiken om mijn uitspraken te weerleggen kleeft meer aan jou dan aan mij.
Vooral doen jongen. Wederom straalt dit meer af op jou dan op mij.
En leuk, nog even de wereld oudste jij-bak erin gooien.
Het gegeven dat je met een soort van verwrongen gevoel van humor foto’s van dit soort mensonterende praktijken er in gooit met de tekst “niets aan te doen” schildert je alleen maar af als nare cynicus. Prima als jij zo in het leven wilt staan maar dat is niet mijn keuze.
Voel je vrij om te reageren, dat ga ik niet meer doen op jou. Je redenerend vermogen en je behoefte om alles in het absurde te trekken lijkt op een gesprek met wappies, antivaxers en complotdenkers . Dat zorgt ervoor dat ik die behoefte niet meer voel.
Plaatje van je is nou net in mijn boek wel een hommage, want in 1960 king seikos waren anders dan bovenstaande (kleiner, andere kleuren, andere kast).
Imho Reissue:
Imho Hommage/geinspireerd door:
En dit… naja.
Jaja, dit is net een andere ks maar idee is hetzelfde
Let maar op het is zo weer dagbrakers
En dat allemaal in een NA topic van 3 jaar terug.
Doe mij maar een leuke San Martin.
Mooi.
2 debiele opmerkingen van 2 enorme betweters in één post.
Zijn de hamsterweken weer begonnen?