Beste hommage die je kunt kopen?

Klopt, meestal geen solid end links en voelen blikkerig. Hoewel ik dat met deze niet echt heb.

1 like

Het mooiste is natuurlijk als je het origineel koopt. Maar als dat onbereikbaar is dan zijn hommages the best next thing.
Respect voor anderen hier. Maar mods doen mij denken aan fakes, replica’s of Frankenstein horloges.

Die begrijp ik dan weer niet. Dus als een bedrijf besluit om een ontwerp te copiëren en er de eigen naam op te zetten dan is dat

maar als ik zelf een Seiko of Vostok aanpas om hem te laten lijken op een model wat ik mooi vind dan krijg je daar een fake/replica idee bij
huh

11 likes

Het het ontgaat mij even waarop dit een reactie is Hans, maar inderdaad, betaalbare Seiko’s zat. Maar TS is nu eenmaal Invictafannaat :grimacing: Btw: las net nog een ander topic waarin geklaagd wordt over de heel vaak slechte uitlijning - heb ik zelf ook ondervonden - van Seiko. Ook niet fijn, is voor mij een dealbreaker! :smirk:

Geheel begrijpen doe ik het ook niet. Zoals ik al schreef. Het is gevoel.

1 like

Het is een reactie op het feit dat ik zocht naar een goedkope duiker en hier ben uitgekomen. In het verleden heb ik al eens Seiko’s gehad. Begrijp mij goed, heb niks tegen Seiko. :smiley:

Maar ik ben best benieuwd wat voor Seiko ik kan krijgen voor een paar tientjes…
Dus als ik dezelfde criteria zou hanteren.

Design: duiker, met bezel
Afmeting: 40-42 mm (absoluut niet kleiner)
Kleur: Zwart
Water resistant: 200/300m
Uurwerk: niet een goedkoop uurwerk zoals NH35A of equivalent
Glas: liefst saffier of stapje lager in dit geval Flame Fusion. Seiko heeft geloof ik Hardlex, geen idee wat dat is.
Prijs: zoals ik al noemde: goedkoop, hooguit enkele tientjes.

@HorlogeOpa ben benieuwd! :wink:

Dit was mijn eerste Seiko afbeelding

Hahah @Chillekasper, leuk intro voorspelbaar einde. Hoeveel krijg je zo van Invicta toegeschoven?:wink:

2 likes

TL;DR Caspar heeft een Invicta gekocht…

Veel plezier ermee hoor, ziet er goed uit.

4 likes

Goedemorgen Kasper, gefeliciteerd met jouw mooie Invicta!

1 like

Leuk horloge,
En goed overwogen gekozen.
Gefeliciteerd!

2 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik zie de meerwaarde tov een ‘gewone’ 8926OB alleen niet zo.

1 like

Switsers uurwerk, solide end links, flame fusion tov mineraal bij de 8926 en kwalitatief betere band.
Kan verder niks zeggen over de afwerking… dan zou ik ze naast elkaar moeten leggen.

2 likes

Wat is het typenummer van jouw versie?

Niks mis mee met die Invicta.

Gewoon een hele leuke instapper met een seiko automaat. Voor het geld gewoon dikke prima.

Geniet ervan zou ik zeggen :+1:t2:

1 like

Sellita

1 like

Staat op de achterkant :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik zie het staan, Swiss movement :kissing_heart:

En in de specificaties staat inderdaad SW-200.
Dus: beter dan inderdaad de variant met de seiko-tikker :ok_hand:

1 like

Deze zie ik ook wel eens voorbij komen. San Martin. Ziet er best leuk uit. 200 euro (ex invoerkosten), NH35 en saffier. Ik heb een keer de 62mas kloon van hun gehad en die was toch echt best OK voor de prijs.

3 likes

Nee dat doe je nu door een inferieure Invicta te kopen :grin:

Liever een Invicta, Starking, etc dan een Frankenstein…