Beste keus voor een horloge rond de €500?

top :ok_hand:t5: als ik nu sneeuw zie , denk ik gelijk aan jou :relaxed:

1 like

Daar deden we het voor! :rofl:

1 like

Leuke link, grappige lijstjes. Had je blog niet eerder gezien. Misschien een keertje kleine updates/nieuwe lijstjes? :smile:

2 likes

Haha nee man ik ben met horlogepensioen (kommakommakomma) , ik dacht dat het blog al dicht was. Zal hem binnenkort eens door de digitale shredder halen. :wink:

Oriënt en Seiko zijn beiden merken waar je niet echt iets verkeerd mee man doen!

De vraag welk horloge voor eerste horloge kopen is vaak een lastige en afhankelijk van budget en smaak, beide komen gelukkig meestal met de tijd :wink:

De Oriënt Bambino V4 met blauwe wijzerplaat is in mijn ogen een erg chique versie, met name de wijzerplaat welke afloopt naar zwart (zgn fume) is goed gelukt!

Een automatisch uurwerk (zelfs de vraag Quartz kf mechanisch is hier niet ter sprake gekomen??) is een toevoeging voor je horloge!

Enige nadeel van start horloge: geen “open achterkant” waar je het uurwerk kan zien, maar voor 200,- nieuw(!) is dit een geweldige keuze.

Voordeel van dergelijke kwaliteit zoeken is dat je een budget overhoudt om bv een dijker ernaast te halen. Een mooie Seiko dijker erbij en je hebt een mooie afwisselende two-piece collectie.

Mocht je niet weten met welke horloges je meer hebt, dan is dit een mooie manier om erachter te komen!

Mocht je een sterke voorkeur hebben voor een bepaalde stijl of tijd, dan kan je gerichter zoeken.

1 like

Omega Genève uit 1969, 35mm, goede staat: 530,- euro. Goede deal als je het mij vraagt! :open_mouth:

https://omegaforums.net/threads/reduced-omega-genève-perfect-sunburst-dial-1969-cal-601-ref-135-070-529-€.90024/#post-1172826

1 like

Dank voor het uitgebreide antwoord :+1: Grappig dat je een Seiko diver noemt… dat is het enige horloge dat ik op dit moment heb. De genoemde Orient lijkt mij een erg mooi horloge en ook leuk in de afwisseling.

1 like

Nu is alles wel nog lastiger aan het worden hoor :see_no_evil: De planning is om een nieuw horloge te kopen voor mijn 18e verjaardag, dat is op 5 augustus, tijd genoeg dus.

Hmmm, 530 is geen geld voor zn ding. Is zeker een goede deal!

Die minuten en seconden wijzers ( Bambino ) zijn veel te kort :scream:

1 like

35mm is wel behoorlijk klein. En nee ben echt geen fan van oversized horloges. Heb zelf een Eterna gehad met een dergelijke afmeting maar op mijn pols van 18,5 cm vond ik het niet geweldig staan.

1 like

De skx die ik heb is naar mijn mening te groot voor mijn pols :grimacing:… helaas

Alle vintage zijn 35mm, that’s in the game. Als je groter wilt: moet je geen vintage nemen.

Tuurlijk zijn er uitzonderingen, zoals een oversized model van 37-38mm, maar 34-35mm is de maatvoering voor vintage.

1 like

Misschien is de kleinere 013 variant beter voor jou.

1 like

Ha, klopt! Is ook wat een van mijn minpuntjes waren… maar in echt stuk minder opvallend/storend, dan zelf beetje in evenwicht! Voor dat geld is het bijzonder wat je krijgt. En die wijzerplaat maakt het allemaal goed! :drooling_face:

2 likes

Daar heb je gelijk in. Zo jammer dat de Omega dynamic 36mm is :unamused:

1 like

Ben bang van wel, die gaan echter wel voor meer dan dat ik voor mijn 007 heb betaald…

1 like

Kwestie van wennen, eerlijk waar.

Vriend van mij wilde ook graag vintage Omega, maar niet 35mm. Meerdere juweliers/sites bezocht en gekeken tot een van de verkopers van AWCo. vriendelijk maar duidelijk vertelde dat zij veel klanten zien die hun eerste vintage willen kopen, maar dan groter model. Dat gaat niet samen, is als een oude Jaguar kopen maar er weinig onderhoud mee hebben :sweat_smile:

Uiteindelijk heeft die vriend na een tijd nadenken toch een 35mm genomen, nooit spijt van gehad. Nog altijd (>1jaar) erg blij mee, het is wennen, meer niet.

3 likes

Ik zie dat je hem op een NATO hebt zitten ? Daar zit ie natuurlijk wel een stuk hoger op de pols hè. …heb je niks anders wat er op kan ?

1 like

Klopt inderdaad. Heb nog een rubberbandje voor de SKX, deze is wel erg stroef en vormt dus niet goed om mijn pols. NATO’s zitten naar mijn mening wel het meest comfortabel.