Beste plaats voor datum op horloge

Yep

3 likes

Als het moet… dan graag op 6! :slight_smile:

1 like

Op half vijf is ook niet gek, vind ik. :blush:

2 likes

Geen datum :ok_hand:

2 likes

Hmm door bovenstaande voorbeelden zou ik mijn antwoord bijna van 3 naar 6 wijzigen

1 like

Doe mij maar 6 uur. Hier een Citizen Leopard high beat 36.000 uit 1969. Lees voor meer informatie het bijgevoegde Topic (nog eens) door.

3 likes

Tja maar om nou heel de tijd met een ingeklapte Reverso Date te gaan lopen…

:upside_down_face:

1 like

Ik zag net je B&R met de datum op 4 en een half :face_with_hand_over_mouth:
Maar ik moet zeggen het stoort niet.

1 like

3 en 6 zijn beide prima. Duiker op 6, alle andere op 3👍

1 like

Voor mij persoonlijk op de 3 en als het even kan geen cijfer 3 op de wijzerplaat.

Een datum is voor mij totaal overbodig.

Laat staan een "day date’…
Dat is al helemaal belachelijk en o zo klassiek /cliché.

1 like


Voor mij graag op 6 :yum:

1 like

Hangt wat mij betreft van het horloge af. Sommige hebben geen datum nodig, bij anderen speelt het estetische een rol. Op mijn EZM3 zit de datum op 3 1/3 en is voor de functionaliteit van het horloge perfect. Een missiontimer (Engels voor einsatzeitmesser) is bedoelt om de tijd tijdens een missie aan te geven. In dit geval is de Sinn ontworpen in samenwerking met de GSG9 (soort van Duitse DSI) en als hun missie langer dan een dag duurt is er, waarschijnlijk, iets mis gegaan Hij zit niet in de weg van de urenmakeringen en cijfers. In het rood aangegeven zodat hij niet afleidt in het donker maar wel aanwezig, indien noodzakelijk. Puur funcioneel dus.

Groeten
Rutger

3 likes

Ehh… op de rand: 1 t/m 31:

Of in een cirkeltje:

4 likes

6 uur is absoluut de mooiste plek :sunglasses:

Ik stem ook voor zes.

7 likes

Als het moet, dan de datum op de 3. Dit omdat ik vind dat hij daar hoort. Op de 6 is een mooi alternatief. Het allermooiste vind ik toch wel een “no date”

Op 6 is toch wel mijn favoriet nu…

Onder die pukkel toch?

Welke 6? :laughing:

1 like