Bezel van duikhorloges

Kleur is :top:

2 likes

Het grootste verschil tussen countdown en elapsed time is het gebruik voor een nauwkeurig limiet, of een nauwkeurige actuele weergave.

Of dit nou voor navigatie of decompressie gebruikt word.
Het voordeel van countdown is dat je makkelijker kan anticiperen op een limiet. elapsed time is makkelijker schakelen en veelzijdiger in gebruik, en met lichte creativiteit ook als countdown te gebruiken, waarin je bijvoorbeeld naadloos van bodemtijd over kan gaan naar verstreken decompressietijd.

Uiteindelijk hangt dit van de voorkeur van de gebruiker af.

Daarnaast zijn er ook bezels die no decompressie limieten weergeven op bepaalde dieptes (Doxa) of helpen bij het berekenen van de oppervlakte intervals tussen 2 of meerdere duiken, om veilig de herhalings duik te maken (Aquastar deepstar), wel met behulp van een externe tabel.

Dit is vaak een extra ring op de bezel naast de elapsed time weergave.

1 like

In de keuken vind ik de countdown bezel het makkelijkst (pasta / eitje gaat er uit als de minutenwijzer de 0 bereikt), maar met een beetje creativiteit zijn beide soorten goed te gebruiken voor het timen van van alles. Met een eenzijdig draaibare ring zit je daarbij altijd aan de veilige (kortere) kant, ook als de ring per ongeluk iets wordt verdraaid.

Voor de mensen die nog steeds een ei koken als excuus gebruiken om een duikhorloge te kopen…

1 like

Heb ik chrono’s voor. Veel gemakkelijker.

2 likes

Oohh… Heh… Eensch. Ik heb zowel geschroefd als ook consulting gedaan op HP-UX bakken in een grijs verleden, en vond het altijd een fijn werkend OS. Na de fusie met Compaq kregen we ook de Tru64 mensen aan boord, en mijn indruk was dat zij verder waren met actieve clustering, maar dat HP-UX bakken op zichzelf staand stabieler waren. Evengoed, niks dan respect voor oude Digital mannen.

Zoals gezegd… Als het een betalende gig is… :slight_smile: Ga eens met de pet rond.

1 like

Een man met smaak. 11i v1 en v3, heerlijk.

giphy (1)

v2 was vis noch vlees. 10.20 een beetje, eh, ruw aan de randjes. :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Als ik zie aan welke beeldgeworden platte kak Netflix fortuinen spendeert, moet een braaf zescijfercontract voor streaming geen enkel probleem zijn. Iemand een connectie daar?

Nee hoor Chris, je weet dat ik ook duik (weliswaar alleen in mijn doucheputje) en dan is zo’n duiker echt een uitkomst :stuck_out_tongue:

Maar ja Chris, wat is de definitie van een net horloge?. Verschilt toch ook van persoon tot persoon. Heb zelf een Baltic, wat ik best wel een net horloge vind :wink: