Dus… dan heb je de kast binnen… en wat doe je dan?.. Juist… het laadje met Horlogespul opentrekken… in een klein papieren zakje zat een kunststof ring, en in een ander papieren zakje een glas 290x10
een aantal hobby’s heeeft als grote gemene deler “techniek”… ik maak CNC onderdeeltjes voor modelbouwprojecten, ik gebruik horlogemakerstechnieken om mechaniekjes in bouwmodellen te frotten…
die onderdelen teken ik op de computer, en ik frees ze uit met mijn CNC machine… vaak programmeer ik die machine met zelf ontwikkelde en geschreven software…
Ook voor mijn motor maak ik allerhande dingen zelf… soms van Carbon, soms met de CNC machine…
een aantal hobby’s heeeft als grote gemene deler
"techniek"… ik maak CNC onderdeeltjes voor
modelbouwprojecten, ik gebruik
horlogemakerstechnieken om mechaniekjes in
bouwmodellen te frotten…
die onderdelen teken ik op de computer, en ik
frees ze uit met mijn CNC machine… vaak
programmeer ik die machine met zelf ontwikkelde en
geschreven software…
Ook voor mijn motor maak ik allerhande dingen
zelf… soms van Carbon, soms met de CNC machine…
Ben wel benieuwd naar je Duc… en naar wat je schildert…
Tja… ik heb geen Rolex, maar daardoor wel 2 Ducati’s… of eigenlijk 3…
Ducati Monster M50/70 zelfbouw, 96 cm lang, 48 Cm hoog, topsnelheid in racetrim: 75 Km/h, Stuurkuip en Achterspatbord zijn van Koolvezel, de tank en het zadel van Glasvezel, voor en achter Hydraulische schijfremmen, 120 resp 100 mm, met zwevende 2zuiger tangen en radiale rempompen
bouwjaar 1994
Ik heb ook nog met een andere Minibike geraced… ik heb een tijd in 2 klassen gereden…
Enter de GRC RC 40… Compromisloos racebeest… 7 Pk, top van 80 per uur… Medium Compound slicks…
Ducati 750 sport… gek ding met 16" in plaats van 17" wielen… en daarbij ook gekke bandenmaten… maakt niet uit… toen ze in 1988 op de markt kwam, was het een van de beste sportmachines… en het is nog steeds een goede sportmachine… alleen hedendaagse machines zijn beter… de rijders echter… vaak niet… (
de 851… zoals voor velen hier een Rolex een droom is… was in 1993 dit voor mij een droom. in 1998 werd die droom waarheid… 15 jaar lang al is deze machine een verlengstuk van mezelf… ik ben ermee vergroeid… ken al haar sterke en zwakke punten…
tja… schilderwerk…
surprised?.. guess not… dit is mijn eerste poging in Olieverf op Canvas… fijn materiaal om mee te werken… 't vergevingsgezinde verf… als het vandaag niet lukt… ga je morgen verder…
Ik mis “dames” en snap nu ook gelijk waarom je
zoveel tijd hebt voor andere leuke dingen!
X( X( X(
.X(…X(
…X(
Ik mis één dame beslist niet (en dan heeft ze mazzel dat ze ook nooit binnen het bereik van mijn handboog komt… ik mis haar niet… :X )… maar inderdaad… ik ben vrijgezel ja…
Ik mis één dame beslist niet (en dan heeft ze
mazzel dat ze ook nooit binnen het bereik van mijn
handboog komt… ik mis haar niet… :X )… maar
inderdaad… ik ben vrijgezel ja…
Jij kunt veel zelf maken, dus een Realdoll uit silliconen moet ook geen probleem zijn
ja… dat zou ik kunnen… maar… die halen geen biertje uit de koelkast voor me… dat wordt em dus niet…
Maar Siliconen gebruik ik liever voor kleine gietmalletjes… zoals gezegd is Modelspoor ook een hobby… Z schaal, dus schaal 1:220… een Renault Magnum vrachtwagen is op deze schaal met oplegger 85 mm lang…
de tractor is een ander projectje… en die koperen schijf links… da’s een cent…
je kunt van Rubber ook andere dingen gieten dan vrouwvolk…
Volg met stijgende bewondering dit en andere topics van je hand, zeer veel respect voor het getoonde vakmapschap! Keep up the good work en deel vooral je projecten op dit forum:)
Dat was ik wel van plan ja… 't geeft ook een inzichtje in hoe een kwaliteitshorloge tot stand komt…
Al heeft dit horloge maar een Quarz Miyota kalibertje… ik heb al mijn vakmanschap aangewend om er een nieuwe kast voor te maken… en met de Verdal leg ik de lat weer een metertje hoger… ik vrees alleen dat ik gezien de plannen die ik nog heb, dat ik toch stevig moet gaan investeren in de nabije toekomst… een Persje voor glazen en deksels… ik moet mijn Draaibankje in orde maken zodat ik kasten kan draaien, dat komt in veel gevallen handiger uit dan frezen…
gereedschap om banden in te korten, waterdichtheidstester… afregelapparaat… ik denk dat ik daar in de toekomst niet aan ontkom…
persje kan ik gelukkig zelf maken… en de doppen. met de draaibank is dat ook geen probleem… een bevriende klokkenmaker vertelde me al eens dat ie toen ie ook nog aan horloges werkte ook de doppen gewoon op de draaibank maakte… gewoon zorgen dat ik een stuk POM rondstaf op voorraad heb…