Het mag wel, maar ik maakte een optelsom. Maar ik wil best toegeven dat dat kort door de bocht is. Toen ik het had gepost dacht ik al daar gaan mensen over vallen.
Dat is niet erg. Het heeft in mijn geval helemaal niets met sociaal wenselijk gedrag te maken. Ik vind het voor mijzelf een nuttige richtlijn die me helpt om juiste keuzes te maken. Dat ik me daardoor prettiger voel, klopt. Maar om dat af te doen als typisch sociaal wenselijk gedrag is veel te kort door de bocht.We hebben wel degelijk invloed en die invloed begint bij je eigen keuze.
Over de assumptie dat er ‘vanzelf vervangende werkgelegenheid ontstaat’; dat is de essentie van marktwerking. Een concept wat de meest liberale denkers kan bekoren. Kort geschreven; juist het koop- en aanbodgedrag (vraag en aanbod) bepaalt de verhandelde hoeveelheid en prijs van een goed. Een verandering aan de vraagzijde kan grote gevolgen hebben op het evenwicht dat ontstaat. Dat er op de korte termijn dan geen nieuwe werkgelegenheid ontstaat is correct. Maar op de langere termijn gaan mensen dan zoeken naar andere alternatieven die nog wel rendement opleveren. En dan ontstaat er dus alternatieve werkgelegenheid. Dit gaat niet zonder slag of stoot, maar het alternatief zoals jij dat schetst is onthutsend simpel. Die manier van denken richt zich enkel op de korte termijn waardoor enkel de huidige voor- en nadelen worden meegewogen in het eindoordeel.
Voor een goede inleiding raad ik ‘The Theory of Moral Sentiments’ van Adam Smith aan: https://www.earlymoderntexts.com/assets/pdfs/smith1759.pdf.
Netjes verwoord allemaal
En een goed topic …vanavond zit je op de 300 posts.
Even heel snel wat opgezocht, te druk nu met werk dus hier moeten jullie het even mee doen, maar de lonen in China stijgen elk jaar. Echt waar.
Tijd voor een poll;
- Begonnen met betaalbare horloges
- Direct klatsers
- Anders (reageer hieronder)
0 stemmers
Betaalbaar is heel relatief uiteraard. Het is aan jezelf om te bepalen of je de horloges waarmee je je verzameling ben begonnen nu als betaalbaar zou bestempelen.
Zelf ben ik begonnen met een Tissot PRC200. Hoewel ik die niet als betaalbaar zou bestempelen was dit wel de aanleiding tot een heel scala aan Casio’s en gelijken in de prijsklasse €40-80. Daar is er nog slechts één van in bezit.
We zijn erg hardleers.
Krijg dit aub van de grond zodat al het geld bij de daadwerkelijke maker terecht komt en je bent mijn held! Ik vind het oprecht een goed idee!
Ppffffrrt. Ik heb er 1 thuis. Dan steek ik er een euro in, draai een capsule en met de sleutel haal ik de euro er weer uit.
Die plastic bolletjes komen zeker van Ali.
De inhoud ongetwijfeld ook.
En die dispenser ? Kan goedkoper :
1,70 euro met gratis verzending.
Wel een hele lange film hoor. Ik zit te wachten op de aftiteling maar er komt maar niets
Amen!
Even weer on-topic. Welkom en veel plezier op ons mooie forum. Enne, ik heb me kostelijk vermaakt, tijdens het lezen.
Prachtig topic, dat HF-ers brengt tot een mooie discussie. Zolang het niet leidt tot een uiting van de wet van Godwin: mooi!
Iedereen lijdt aan desinvesteringen met deze hobby. Het gaat er om wat je voldoening geeft. Volgens mij is het een fase van je hobby om veel te willen kopen en in je hand te houden. Later meer om hét meer in de hand te houden.
Jij hebt gesproken broeder!
Wat een baas!
“Perlative”
hahaha wow… wat een SuperZeur
niet van mijn tijd… dus je hoeft niet voor mij te praten.
Daar heb je een punt. Niet ieders tijd is evenveel waard natuurlijk.
Iemand hier is getrouwd met een Primark joggingpak moeder op namaak crocs