Je geeft in elk geval een signaal(tje) af en je hebt er zelfs (waarschijnlijk onterecht) tóch een fijner gevoel bij…
Inderdaad! En @Da_Watcher: verandering begint toch vaak met bewustwording. Dooddoeners als “hypocriet” en “je doet het toch niet goed” helpen daar niet bepaald bij.
Het resultaat van de steeds groter wordende afvalberg van de uit glazen flesjes drinkende horlogefreak…
Heeft hij nu net een kip opgegeten? of is hij klaar om gepluimd te worden door de Europeanen?
Jij woont inmiddels klimaatneutraal in een onverwarmde hut van afvalhout en je koopt helemaal niets. Gespeend van elk comfort en luxe.Kleding van de kringloopwinkel. Nooit meer vliegen en jouw reactie geschreven op de GSM van de mijnheer van de voedselbank ? Nee ? … dan doe ook jij mee aan instandhouden !
Dat klopt.
Maar ik maak wel steeds bewuster keuzes. En ik probeer meer na te denken. En vooral de gedachte vast te houden om iedere kleine stap te willen zetten. Ik begin bij mezelf en koop steeds minder rotzooi. Zoals de spullen van een euro of wat.
Dat dus. Een beetje bewuster worden bij wat je koopt of doet, alle beetjes helpen ipv maar door te blijven gaan. Heeft met verstand te maken…en fatsoen.
Maar toch nog even on topic. De horlogepassie heeft uiteraard niets met geld te maken (al roepen de Calimero’s dat maar al te vaak). Maar met de liefde voor techniek, design, historie, vakmanschap, etc. Een Ali Express horloge, in welke categorie valt die?
Meuk! En niks mis met een ‘meuk’ horloge kopen. Maar 15
Dat strookt in mijn beleving niet met een geweldig initiatief als ‘beloon de maker middels labeltjes/barcodes’. De TS probeert over te komen als een maatschappij kritisch persoon die iets wil doen aan kinderarbeid en materialisme afzweert. Je zou kunnen denken dat dit een wereldverbeteraar is spe is. Daarom des te vreemder om minstens 15 goederen, via verschillende transporten, uit China te laten komen waarvan je weet dat je de meerderheid of misschien zelfs geen één gaat houden. Alleen maar om te kijken of een bepaald model je aanstaat? Er zijn andere manieren om te kijken of een model je staat en die zijn zelfs kosteloos!
Trol? Schiet mij maar lek, ik snap het niet meer…
Ohja, het enige zinvolle wat ik hier kan neerplempen is “Begin bij jezelf”. Dus… Begin dan. Nu!
Fijn weekend alvast!
Jij bent ook nooit te beroerd om de grootste onzin neer te plempen.
Tja, ik heb gesuggereerd dat TS met dit topic aandacht wilde vragen en fondsen wilde werven voor zijn, overigens vast wel integer, project om arbeiders in de derde wereld een beter loon te bezorgen. Hij vestigt daar immers drie keer de aandacht op (en vraagt om steun). Toen werd iedereen boos op me en dichtte TS mij een ernstige psychische aandoening toe. Oordeel zelf zou ik zeggen.
Hetgeen onverlet laat dat ik dat handiger had moeten formuleren, laat daar geen misverstand over bestaan.
Dit topic
De betutteling is doorgeslagen naar dit forum.
Pas op Zulu voordat je iets zegt, dat een negatieve lading bevat, waarmee je iemand kwetst.
De piepschuim generatie is among us.
Kwetsen is een fruitsoort.
Je eerdere reacties kon ik nog wel waarderen.
Maar met deze laatste reactie ben je gewoon aan het stoken op een manier die een ieder minderwaardig maakt die niet hetzelfde denkt als jou?
Discussies daar gelaten, ik ben wel benieuwd naar de overige horloges.
Amen!
Een ieder moet kopen wat hij of zij prettig vindt!
De ene horloge a. De ander horloge B
Al koop je een horloge van euro 1 dan feliciteer ik je daarmee.
Maar ik vind dat je een aanvallende manier van schrijven hebt. Soms indoctrinerend
En daar feliciteer ik je niet mee!
Goed weekend!
Volgens mij pretendeert niemand dat ie schoon is. In de consumptiemaatschappij wordt het niet makkelijk gemaakt om te kiezen voor duurzame kwaliteit. De knettergoedkope alternatieven maken het de markt voor duurzame zaken erg moeilijk… En in bijna alles blijkt ook palmolie verwerkt te zijn.
Niettemin kan het echt geen kwaad om hier af en toe eens na te denken. Dat dat meteen gecounterd wordt door mensen hypocriet en moraalridder te noemen is wel jammer.
Kom ik nog even op terug. Het is maar goed dat er zoveel palmolie wordt gebruikt als je onderstaande leest…
En nee, ik ben geen hippe vegetariër alhoewel wij wel regelmatig vegetarisch eten. Begin bij jezelf toch…
Ik denk dat velen van ons een steentje bij proberen te dragen aan een betere wereld. Iedereen doet dat op zijn eigen manier. Jij op de jouwe en ik op de mijne. En de kans is aanzienlijk dat jij de mijne niet voldoende acht. Het is niet anders en ik blijf mijn best doen.
Maar: dit is de categorie Algemene horlogepraat van het horlogeforum. En je wekt de indruk dat je dit forum misbruikt om mensen van wie je vermoedt dat ze je idealen niet volledig delen de maat te nemen. Daarvoor is dit forum niet bedoeld. En ik kan je voorspellen dat je populariteit daarmee snel zal tanen. Ik weet niet of het je doel is geweest om gewoon een mooie horlogerecensie te schrijven. Maar gezien al je vervolgposten groeit mijn twijfel, die ik al eerder had.
Dus: praat gezellig mee over horloges, of zoek (weer) een ander forum, zou mijn advies zijn.
En als je lang genoeg gewoon meedoet hier krijg je een hoger trustlevel en kun je ook off topic praten. Maar daar heb je likes voor nodig en die ben je rap aan het verliezen.
Er zijn er ook die dat allemaal geloven en liever niet van hun geloof vallen