Blancpain Fifty Fathoms - Het eerste duikhorloge ooit

Oh, voordat ik het vergeet: @AmsterdamVintageWatches dank je wel voor weer een prachtige uiteenzetting. Ik lees wat je schrijft altijd met veel plezier en ben bij dat ik geen Youtube hoef te openen :wink:

3 likes

Of de stoommachine, wat was nou eigenlijk de eerste? Ze bestonden eigenlijk al veel langer dan we denken maar waren niet bijster bruikbaar tot verdere verbeteringen.

2 likes

Tof stukje weer Jasper.
Die blankpijn met no radiation logo en de benaming technisub is echt heel cool.
Wat een gaaf ding.

FEEG diploma , nice.
Dan weet je wel iets van glimmers.

Keep up the good work @AmsterdamVintageWatches

3 likes

Interessant stukje, dank voor het delen Jasper! :blush: :+1:

1 like

Mail dit ff naar meneer Omega, kijken wat ie zegt :crazy_face:

Eens. Compliment aan Jasper die er echt moeite in steekt. Het leest ondanks dat er best veel technische informatie wordt aangeboden, prettig weg. Dat kan niet iedereen.

2 likes

Laat je niet gek maken Jasper .
Je hebt een heel een leuk stukje geschreven.
Maar de waardering van sommige is hier ver te zoeken.
Ik zit vanaf 2006 op dit forum en toen kwamen dit soort informatieve stukjes veel vaker voor.
Jammer dit.

5 likes

Jasper, dank voor alweer een leuk artikel. Het grappige is dat ik de horloges meestal opzoek en bekijk wat ‘binnen bereik’ ligt :wink:

1 like

@AmsterdamVintageWatches

Verdikkeme. Weer een mooi topic! :pray:

2 likes

Dat je het niet eens bent met 1 ding uit zijn tekst betekend niet direct dat je heel de tekst en de moeite niet kunt waarderen…

Jaja, het half uur is om!

1 like

Oh ik denk dat je van Jasper best mag discussiëren over iets klopt of niet.
Maar dan wel op normale manier.

4 likes

Oké dan, waar ging het niet op een normale manier?

Dit is dacht ik een samenlevingsbreed geldende fatsoensnorm, niet slechts die van Jasper😁

De voorbeelden die Jasper noemt.

1 like

Welke voorbeelden? Of bedoel je het grapje dat ik heb gemaakt?

OMG… Ik ga lekker BBC kijken. Stuurt iemand de hofnar nog even naar bed zo? Thanks.

5 likes

Dank Jasper voor het mooie artikel, ik ben een groot fan van de Blancpain Fifty Fathoms. Heel wat hedendaagse duikhorloges zijn qua ontwerp schatplichtig aan de het origineel wat in 1953 is geïntroduceerd door Blancpain.

2 likes

Welterusten en morgen gezond weer op .

Te makkelijk dit.