Blancpain Fifty Fathoms - Het eerste duikhorloge ooit

Geen idee…dat meneer Omga zelf ook vond dat die bezel wel een puik idee was?

"the first Seamaster was launched in 1948…

But this original iteration didn’t look much like the modern, recognisable version on sale today. In fact, it looked nothing like a diver’s watch. That development came nine years later — when the Seamaster 300 was released.

The first professional diver’s watch to surface from the watch house, this milestone included that child-confusing unidirectional rotating bezel, a black dial with luminous markers and a track record of rigorous water testing.

En nee probeer niet de betweter uit te hangen maar ben een duik nerd en in dit geval weet ik het better :joy::joy:. Laatste zin is een geintje!

1 like

Uweetwel, die duikring van de ISO Spec. :wink:

1 like

Ik vind t all good :sunglasses:

1 like

Haal je niet een paar merken door elkaar?

Volgens mij hebben zo ongeveer alle eerder genoemde duikers plus (Tag) Heuer Spirotechnique op de plaat gehad in een bepaalde periode. Behalve Blancpain, ik heb echt een hele bult screenshots van duikers uit die periode op mijn computer staan omdat mijn focus zich richt op duikhorloges en ik ben er ook nog nooit 1 tegengekomen.

Ben je niet in de war met de Aqua Lung text i.c.m. het No Radiation teken?

Groet,

Noel.

Dit ook:

image

Het is niet erg om meest frequente schrijver te zijn, als dat in een slap ouwehoertopic in off topic is.

Maar met zo’n afstand in een uitgebreid topic met een specifiek onderwerp van een ander, en dan slechts een erg klein gedeelte relevant voor het onderwerp, dan ben je te nadrukkelijk aanwezig. Leer hiervan.

12 likes

Dat klopt niet @SuperDuiker en ruud.

HEV. Staat voor helium escape valve.

Ok vertaald naar het Nederlands staat er heliumventiel. Missen we alleen nog het woord ontsnapping. :sunglasses:

Edit. Excuses. Is is al uitgelegd. :v:

1 like
1 like

University Challenge was briljant, nu door naar Masterchef!

Is-ie nou nog op…?

2 likes

Ik kan me een advertentie herinneren van Rolex Explorer, gedragen door een Japanse Poolreiziger die het zo goed deed …

In werkelijkheid bevroor het ding en heeft ie het geruild tegen een Seiko die het gewoon bleef doen !

Oplichters daar bij Rolex !

http://forumamontres.forumactif.com/t235767-duel-au-pole-nord-rolex-vs-seiko?_branch_match_id=681431599980871566

5 likes

Ik ben nu hier omdat @Blauwbeer voor @jurk een synopsis heeft gemaakt in een rolex topic waarin @youngwatchenthousiast op het strafbankje zou zijn gezet door @AmsterdamVintageWatches.

Tis verdomme leuker dan netflix

10 likes

Korte reactie.

Dit is nou de reden dat het merendeel van de Echte liefhebbers van vintage, we kennen ze wel, zich HELAAS niet meer vertonen op dit soort sites.

Het is juist super dat iemand deze kennis schrijft.
Ik lees net zelfs dat iemand nog nooit heeft gehoord van een HEV.

Men wordt ouder en alles is al een keer gezegd of wordt herhaalt.

De jonge gasten van tegenwoordig hebben bijvoorbeeld maar zelden vintage rolex forum gelezen. Ja. Ook daar kwam Blancpain wel eens ter sprake. :crazy_face:

De geschiedenis herhaalt zich.

Hou het vertrouwen. Ook wij, de nieuwe generatie, moeten weer opgevoed worden.

Zeg maar zo. Vroeger was er ook een jeugd van tegenwoordig.
Niks mis mee @youngwatchenthousiast.
En een beetje rellen is ook leuk :sunglasses:

8 likes

IKwartiertje geleden live op Instagram met Adam Menta van Mentawatches nog over de Tornek-Rayville! Je kan de vid nog terugkijken komende 24u op ons kanaal :slight_smile:

@youngwatchenthousiast was er ook gezellig bij :+1:t4:

6 likes

Precies! Was leuk :grinning:
Alleen je hebt mijn vraag in de live stream niet beantwoord

Ik was vergeten dat dat alweer weken begonnen was! En nu zijn ze al aan de kwartfinale of zo. :sob:
Ik kan zelf helemaal niet goed koken trouwens.

1 like

Ik ben het met je eens. Er mogen ook best wat onjuistheden in het verhaal zitten, al weet ik niet of dat hier het geval is. Kenners kunnen dan op een leuke manier een discussie voeren. Jammer dat dat hier niet kan, en dat er meteen verwijten gemaakt worden. .

1 like

Precies. Normaal discussiëren en iets in twijfel trekken.

Dat gehak is echt iets van jongeren en rolex haters. :laughing:

2 likes

Tja. We worden oud! :sunglasses:

1 like

We zijn het. 35+ hè

1 like

Yep

1 like

Yep