Blancpain Fifty Fathoms - Het eerste duikhorloge ooit

Exact! Net als dat Breguet, Girard-Perregaux en Cartier beweren het eerste polshorloge te hebben gemaakt… Zelfde geld met automaat voor Rolex en Perrelet.

Dacht best een leuk stukje geschreven te hebben over de FF, maar heb nu al spijt. Als je het niveau van de reacties bekijkt

@youngwatchenthousiast

@JackW

16 likes

kom op zeg, je moet toch tegen een grapje kunnen? :laughing:

Dat is jammer!
Ik vind het zeker interessant.
En waardeer de inzet en kennis van jou.
Maar er zijn altijd mensen helaas.
Ga door met het goede werk!
En ik lees het graag.
Bedankt!!

4 likes

Het is ook een leuk stukje, maar ik denk dat al het thuis zitten gewoon niet goed is voor mensen. Ik merk het bij mezelf ook.

Ik vind de FF minder mooi dan de Rolex submariner… maar dat is smaak. De FF hoort een prominente plek te hebben in de vintage duik-wereld en je stukje legt dat prima uit.

Excuus @SuperDuiker. Je mag van mij natuurlijk best een Panerai om, ik vind ze alleen helemaal niet mooi.

Leuk stukje om te lezen dankjewel Jasper.

1 like

Er zijn mensen die momenteel teveel tijd hebben, Jasper.

Dankjewel voor het leerzame artikel. Iedereen mag vinden wat hij wil.

6 likes

Kijk dat klinkt een stuk vriendelijker.
En niet mooi mag altijd!

1 like

ligt nog net iets hoger dan het niveau van jouw post. Dat de juwelier om de hoek vaak zijn kennis niet op orde heeft, weten we wel. Van jou mogen we iets meer verwachten vind ik. Zowel deze post als die andere over Rolex zijn gebaseerd op oppervlakkig lezen en klakkeloos kopieerwerk. Dat verbaast me bij iemand met jouw profiel.

Ik heb jou letterlijk nog nooit een opmerking heir zien maken die inhoudelijk iets bijdraagt, enkel ongefundeerde en sarcastische opmerking.

Als je meedingt voor grappigste HF member heb je een nóg langere weg te belopen dan mbt je horlogekennis. :wink:

20 likes

Die keyboard warriors en kinderen achtige reacties hier wordt je soms niet goed van.
Mooi stuk. Bedankt voor de moeite @AmsterdamVintageWatches

7 likes

En ik vind de submariner weer minder mooi dan mijn SD
En zo heeft iedereen zijn mening!

1 like

Negeren Jasper of schrijven “je krijgt gelijk”. Dat helpt. :wink:

3 likes

ongefundeerd? mmh, de omega marine was toch echt het eerste duikhorloge. jij komt hier met een mening… de omega marine was een soort mislukking dus is de Blancpain het eerste duikhorloge…

niet dat dit echt inhoudelijk iets bijdraagt.

Je hebt een heerlijk stukje geschreven.

Ik verbaas me ook hoe snel er hier commotie ontstaat.

On topic: Blancpain is in de jaren 80 opgekocht door JCB, is er in die tijd geen FF uitgebracht?

2 likes

Geweldig artikel.
Verademing na dat Rolex gekwijl :wink:

2 likes

Hey, ben je er weer! Oh jeee … :sunglasses:

1 like

Hey

Ik vind de HEV niet mooi van de SD… verder prima horloge hoor. Zelf ben ik wel een fan van de SD4K, minus de HEV dan.
Sub 114060 is mijn daily.

Waarom moet dat er nu weer bij?
Ook geen geld voor een Rolex misschien?
Ik heb ook alle merken.
Ik koop wat ik mooi vind klaar.
En respecteer de rest!

3 likes

wat heeft u met geen geld voor antwoorden?

ben gewoon benieuwd :grin: