Blancpain Fifty Fathoms - Het eerste duikhorloge ooit

Dat afbranden vind ik reuze meevallen. De meeste reacties zijn positief, een paar mensen plaatsen wat vraagtekens,

2 likes

wat goed is naar mijn mening.

1 like

Maar wat klopt dan niet?
Kom dan met feiten!
En of wat er niet klopt!
Daar hebben we wat aan.
Rammelen kunnen we allemaal!

heb je ook, ik heb het althans met veel plezier gelezen. Thnx!

2 likes

In het Rolex-topic heb ik al wat aangegeven. Dit topic heet ‘Blancpain Fifty Fathoms - Het eerste duikhorloge ooit’. Wat daar niet aan klopt is dat het niet het eerste duikhorloge ooit was.

Jeetje


Ik vind het weer een leuk artikel. Hou vol!

6 likes

Omdat jij op internet hebt gelezen dat het eerste duikhorloge Omega Marine is.

Ik weet dat die krengen zo lek als een mandje waren dus in mijn optiek verre van “Duikhorloge” ookal was het hun intentie.

Iets verder lezen dan je neus lang is dan:

:wink:

5 likes

Onderbouw het eens! Wat en wie dan wel?
Tot nu toe maak jij Broddelwerk!!!

2 likes

ik denk dat ik voor 95 procent van het forum spreek als ik zeg dat je bijdragen en expertise enorm gewaardeerd worden! keep up the good work, erg leuk om te lezen!

23 likes

Ja man, zulke topics zijn leuk.

Ik leer graag nieuwe dingen, zodat ik daarna weer voor een Rolex kan gaan. It’s not a blessing, it’s a curse.

12 likes

Waarom zegt Panerai op hun website dan dat ze in 1940 al zeer lang onder zware omstandigheden onder water konden overleven met hun Radiomir 1940 kast? Zijn dat nou jokkebrokken?

Afgezien van de positie van de datum vind ik de huidige lijn bathyscapes erg mooi.

Eensch.

Mag ik opmerken, my young Padawan, dat Von Buren oftewel Squale in de jaren zestig heel veel OEM werk deed voor andere bedrijven. De Squale 1521 is dus geen Blancpain hommage, maar Blancpain gebruikte in de jaren zestig Squale kasten.

Niettegenstaande dat is het gemiep over wie er hommages maakt van wie en waarom verticale integratie belangrijk zou zijn inderdaad gewoon raar. :slight_smile:

Maarreh, @AmsterdamVintageWatches, fantastische FF’s die je daar hebt.

4 likes

en dat heb je zelf getest?!?!


en omdat jij er 85 jaar na dato een in je handen hebt gehad, heb jij meer recht van spreken. Begrepen.

Daarmee zijn we terug bij af. “Ik vind
, dus
” Dat maakt het geen waarheid. Ook niet als je het twee keer zegt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

@septentrio :innocent:

Er komt nog steeds geen zinnig woord uit jou.
Kom met feiten wat klopt er niet.
Onderbouw het dan kan ik er wat mee om te leren!

2 likes

Ja hoor dat mag, die draai om mijn oren heb ik al gehad :slight_smile:
Ik heb het wel eens gelezen ja maar omdat het mij niet veel interesseert vergeet ik dat en ik had nog niet de hele tekst gelezen.

Dit dus, het ene geval is wel goed en de andere niet. Hommage is hommage m.i. en dan geen onderscheid maken omdat het je dan goed uitkomt.

Lees anders het topic even door. Voordat de FF er was, waren er al een paar andere duikhorloges. Dan kun je moeilijk zeggen dat de FF het eerste duikhorloge was.

1 like

:face_with_raised_eyebrow: :joy:

Is dit nu zo belangrijk? Hoe het bedoeld is is toch uitgelegd.

6 likes

Je hebt gelijk, maar hij vroeg me ernaar, dus ik vond het netjes om antwoord te geven.

2 likes