Blancpain Fifty Fathoms - Het eerste duikhorloge ooit

Leuk verhaal ! Ga zo door.

En wat zitten er toch veel kleine jochies hier die overal tegenaan moeten schoppen :joy: triest

2 likes

:joy:

1 like

Waarom wordt ik nou weer gezien als de slechterik hier?
Ik zeg alleen dat de Omega marine het eerste duikhorloge is ipv de blancpain.

2 likes

Twee weken geen school.:face_with_raised_eyebrow:

15 likes

Ik geef toe dat die rotating bezel een grote stap vooruit was voor deze toepassing.
Voorheen moesten ze het ogenblik dat ze van start gingen met hun duik onthouden.
Verder hadden ze wel een tijdsmeting, die ze mee konden nemen in het water tot een diepte die er voor hen toe deed, een horloge dat betrouwbaar was en extra leesbaar was en om de pols kon.
Nog geen secondewijzer om snel vast te stellen dat je horloge wel loopt.
Bijna volledig goed.

1 like

Nope, apple autocorrectie

Dan heb je een andere apple als ik.:smirk:

2 likes

Ik heb een iPhone 11 pro.

Geen dank!

3 likes

En dan iemand anders op taalfouten wijzen. :thinking:

7 likes

Ik snap alle ophef ook niet zo, beide kanten op trouwens. Als er 2 woorden toegevoegd waren konden 100 reacties bespaard worden, het eerste duikhorloge horloge met duikbezel.

7 likes

Klopt, ik twijfelde tussen als en dan. Maar ik heb al veertig jaar geen school.:smirk:
Bij hem heeft het nog zin.

1 like

Maar wel 50 of 60 jaar meer ervaring

1 like

Preciesā€¦

Daarom weet Alphons, in tegenstelling tot jou, wanneer hij moet ophouden. En anders doet ie een Marijntje. :man_facepalming:

3 likes

Ho, 46 jaar. En ik vind het niet erg op taalfouten gewezen te worden. Gebeurt me hier ook per pb. Daā€™s wel weer lief.

1 like

Maar kinders, laten we de moeite en tijd die Jasper heeft genomen om dit topic te openen gewoon waarderen en een eventuele discussie inhoudelijk en on-topic houden. Stel je voor dat straks niemand meer de moeite neemt om dergelijke topics te openen en we alleen nog maar topics als ā€œje horloge en je scheerschuimā€, ā€œje horloge en je nagellakā€ en verkooptopics die 34x een up krijgen overhoudenā€¦

14 likes

Ik heb sterk het vermoeden dat dat zomaar vaker voor kan komen :slight_smile:
De eigenaar van DB Miauw doet dat ook in ieder geval. Ik hecht daarom ook zeer weinig waarde aan marketing (wc eend) en zogenaamde heritage. Je weet nooit wat er van waar is dus geen dubbeltje extra waard voor mij.

Voor sommigen heeft een ā€œverhaalā€ meerwaarde net als zogenaamde heritage. Je weet vaak niet of het ook wel klopt.

Thanks maar dat heb ik in het begin al geprobeerdā€¦13e comment uit deze lange lange reeks

Stond overigens ook al in het stuk van @AmsterdamVintageWatches maar als men selectief of helemaal niet leest krijg je dit soort ellenlange discussies :wink:

3 likes

Veel ā€˜feitenā€™ kun je uit verschillend perspectief bekijkenā€¦