Blancpain only

Titanium is lekker licht, maar houd ik niet zo van. Dan maar liever staal. Voorkeur gaat uit naar witgoud/geelgoud. Rosé vind ik erg mooi om te zien, maar klikt niet als ik het om heb.

1 like

30% is haalbaar. Kan snel veranderen. Het merk wordt steeds meer gewaardeerd. Mensen kijken tegenwoordig verder dan bvb Rolex these days :blush:

1 like

"haalbaar’ LOL. Zo een woordje.
Als haalbaar erbij komt dan zijn het ladenhütters. No way op een FF.

1 like

Jeetje dat is best veel dat had ik niet verwacht!

Hoe het ook zij of hoe jij het noemt…

Volgens een verkoper die ik laatst sprak en interesse toonde, zou dit mogelijk zijn op o. a. de Blancpain FF modellen.
Op chrono staan deze ook voor dik onder list. Dus zo vreemd is het niet.

Ik heb die wijsheid niet van mezelf en verzin het niet :rofl:

Ben het wel een mooi merk gaan vinden. Wie weet komt er ooit één in de collectie :sunglasses:

Dat zou deze prijs wel verklaren. Wel grijs, maar nieuw. Overigens denk ik dat de ff zijn prijs dubbel en dwars waard is.

2 likes

Prachtig! :ok_hand::ok_hand:

Zeker weten :+1:

1 like

Zover ik kan tellen is dat nog ver verwijderd van 30%. Bovendien grijs, dus nagenoeg zeker een verhaal van import - export - in de handtas import.

Ik bestrijd totaal niet dat een BP kan gekocht worden met zeer mooie kortingen bij een officiële dealer. Maar imo geen 30. Meer niet.

1 like

Doe maar eens 16.160 : 130 x 100 :wink: komt verdomd dicht in de buurt, maar dit is wel grijs. Wel nederlands geleverd, dat dan weer wel

Vergeet niet dat grijs ook nog wat moet verdienen. Gaat er dus ook nog vanaf. Zelfde geldt voor Chrono prijzen min 6,5% :wink:

1 like

Ik schep totaal geen plezier aan de financiële kant van de hobby.
Maar 16150 -30% is 11350. Dat vind ik niet echt ‘dicht in de buurt’.

“Dat dan weer wel” heeft waarde maar zoals ik al zei. 90% van het dure grijs ,als het niet meer is, wordt door ‘de eerste eigenaar’ gekocht voor ‘export’. Maar blijven hier uiteraard.
De grijze handelaar weet dat vaak zelfs niet. Maar soms is hij zelf de organisator. En dan durft na verloop van tijd de inspectie al is binnen vallen.

2 likes

Mijn berekening is niet helemaal juist. Excuus. Maar evengoed komt de 30%in de buurt

Jou berekening klopt idd en die van mij niet. Maar evengoed een flinke korting! :grin: en ik begrijp je punt qua import. Ik zou ook het liefst voor dit bedrag kopen van de ad

Laatste keer en dan stop ik, beloofd. :wink:
Die 30% of in dit geval dus een goede 23% is geen 30 of 23.
Dat is eigenlijk iets minder dan 15, de rest is BTW ontduiking.
Maar tot nu toe wordt daar dus nauwelijks op gecontroleerd en kan het welig tieren.

1 like

Ja dit soort dingen gebeuren inderdaad en is oud nieuws. Maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Wat jij hierboven benoemd, is jouw eigen interpretatie en manier van iets kloppend maken in dit verhaal.

Je wilt iets bewijzen waar je zelf het fijne niet van weet of denkt te weten. Snap je probleem niet helemaal. Misschien voor je gevoel zelf iets teveel betaald?

Ik laat het hier verder ook bij. Heeft totaal geen zin om hier over te discussiëren. Zonde van dit mooie topic.

Ik ben het merk meer gaan waarderen. Dat staat voor mij in eerste instantie los, van hoe hoog de eventueel te verkrijgen korting precies is. Maar wel fijn om te weten mocht ik er één aan willen schaffen in de toekomst.

En door :clinking_glasses:

1 like

@MannetjeMar

Kom maar door met die foto’s

:blush:

1 like

Ik ben het ook zeker meer gaan waarderen. Zit soms zelfs te twijfelen van Rolex af te stappen en een Blancpain te kopen. :grin:

3 likes

Ik begrijp je volledig. Zo sta ik er ook in. Heb zelf een leuke R collectie en ben echt fan. Maar moeten bedelen om wat te mogen kopen of met gratie voor in aanmerking te komen, begint mij echt de keel uit te hangen zolangzamerhand.

Hoor zie/lees dit soort geluiden steeds meer voorbijkomen.

2 likes

@beiden
Met BP gaat een mooiere wereld voor je open. Ik zou zeggen, doen ! :+1:

Of een GO SeaQ :stuck_out_tongue:

8 likes