45mm, omdat die het meest harmonieus is. De bezel dikte tov van de wijzerplaat diameter. Draagt ook helemaal niet te groot.
En ook belangrijk, de wijzerplaat en wijzers hebben de mooiste afwerking. Opgelegde cijfers/indices, noem maar op.
Ten gevolge van deze poll is er binnenkort een 2023 stalen 45mm FF in het blauwe gedeelte (een zwarte dus, op het plaatje links)… die is voor mijn polsen toch echt te groot, 42mm kan en 40mm is beter. Ik ben al jaren fan van de FF en mijn eerste liefde was de Barakuda, die was eens (zo een twee jaar geleden) hier in het blauw, maar kon toen het geld ervoor niet ophoesten… things change, alsmede de prijzen… wie weet binnenkort een NA…
Voor mij de 42,3mm van de anniversary, mooi tussenmaatje, ik hoop dat ze die ook nog in een betaalbaar alternatief gaan brengen. Wie weet dit jaar net als een stalen versie van de originele FF die ze dit jaar hebben gebracht in bronze gold.
Voor mij een no date 42,3 mm met het 1315 uurwerk. De 40 mm FF heeft het 1151 kaliber wat ontworpen is voor de Villeret dresswatch range. Uit ervaring weet ik dat de 1151 minder robuust is, dan mag worden verwacht, wanneer je een toolwatch koopt in deze prijsklasse. De 45 mm FF is gewoon te groot voor mijn pols.
Foto’s alweer van een paar jaar geleden. Staal op staal is mijn favoriete combo voor een duiker! De +/- €3k prijs die Blancpain rekent voor de X71 stalen band is natuurlijk absurd, maar wat een plaatje.
Ik snap dat wel. Volgens mij verkochten ze niets, buiten Omega om. Gassan en S&C zitten om de hoek met dezelfde merken als Blancpain en Breguet. Das teveel van het goede.