Blancpain only

Stel je zou mogen kiezen uit een van de onderstaande horloges zonder dat de prijs een rol speelt. Welke zou je kiezen en waarom?

• 45.0mm Fifty Fathoms (staal of titanium)
  • 42.3mm Fifty Fathoms 70th Anniversary
  • 40.3mm Fifty Fathoms MilSpec
  • 40.3mm Fifty Fathoms Barakuda
0 stemmers

2 likes

45mm, omdat die het meest harmonieus is. De bezel dikte tov van de wijzerplaat diameter. Draagt ook helemaal niet te groot.
En ook belangrijk, de wijzerplaat en wijzers hebben de mooiste afwerking. Opgelegde cijfers/indices, noem maar op.

15 likes

Ongelofelijk mooi!

FF Barakuda, want dat is de enige die het datumvenster op een goed afleesbare plek heeft zitten.

2 likes

Leuk zoveel reacties op de poll! Dank aan allen!!

Ten gevolge van deze poll is er binnenkort een 2023 stalen 45mm FF in het blauwe gedeelte (een zwarte dus, op het plaatje links)… die is voor mijn polsen toch echt te groot, 42mm kan en 40mm is beter. Ik ben al jaren fan van de FF en mijn eerste liefde was de Barakuda, die was eens (zo een twee jaar geleden) hier in het blauw, maar kon toen het geld ervoor niet ophoesten… things change, alsmede de prijzen… wie weet binnenkort een NA…

5 likes

Goede poll.

Zoals we al wisten maakt Blancpain haar fifty fathoms veel te groot. :grin::sunglasses:

2 likes

Voor mij de 42,3mm van de anniversary, mooi tussenmaatje, ik hoop dat ze die ook nog in een betaalbaar alternatief gaan brengen. Wie weet dit jaar net als een stalen versie van de originele FF die ze dit jaar hebben gebracht in bronze gold.

1 like

Voor mij een no date 42,3 mm met het 1315 uurwerk. De 40 mm FF heeft het 1151 kaliber wat ontworpen is voor de Villeret dresswatch range. Uit ervaring weet ik dat de 1151 minder robuust is, dan mag worden verwacht, wanneer je een toolwatch koopt in deze prijsklasse. De 45 mm FF is gewoon te groot voor mijn pols.

1 like

Die is er in een betaalbaar alternatief
Van Swatch😁

1 like

Ook in 42,3 mm!

Foto’s alweer van een paar jaar geleden. Staal op staal is mijn favoriete combo voor een duiker! De +/- €3k prijs die Blancpain rekent voor de X71 stalen band is natuurlijk absurd, maar wat een plaatje.

17 likes

De rechter net binnen!
Twijfel nog of ik ze samen met dragen of toch moet afwisselen…
Wat denken jullie?

6 likes

Weegt echt niks, zo’n BP-Swatch!

Kost wat, maar dan heb je ook een prachtige duiker :heart_eyes:

Léman Ultra Slim…

2 likes

Damnnnnnn!

1 like

Is deze Squale Subino met NOS Blancpain Bathyscaphe MC4 case en bezel ook toegestaan in deze rubriek?

12 likes

Ik snap dat wel. Volgens mij verkochten ze niets, buiten Omega om. Gassan en S&C zitten om de hoek met dezelfde merken als Blancpain en Breguet. Das teveel van het goede.

1 like

Maar S&C en Gassan verkopen toch ook gewoon Omega?
Een Omega Boutique in Nederland juich ik overigens van harte toe. :tada:

aa mooi kreeg al de mail binnen en vroeg me af wat er ging gebeuren. Goed om te horen wat er precies gaat gebeuren. bedankt voor de update

1 like