Blancpain only

:ok_hand:t3:

De schijf is verdeeld in eenendertig delen.
Er is te weinig ruimte om alle getallen noteren en de eenendertig posities zijn ook nog eens oneven.
Het is logisch om dag 1 te noemen waardoor de oneven data vervangen worden door een symbool maar waardoor ook dag 31 in cijfers genoteerd moet worden.

Soms wordt gekozen voor iets meer ruimte tussen 31 en 1.

Soms krijgt de 1 een andere kleur, hier overigens in combinatie met oneven en vervolgens even data.

Soms wordt de 1 verticaal verplaatst.

Meestal staan de cijfers gezellig tegen elkaar aan.

Een pointer date geeft meer ruimte en een mooiere verdeling trouwens.

Er zijn vast nog meer opties te bedenken maar het blijft schipperen op weinig ruimte, maar let op!:

Stephen McDonnell van MB&F is het wèl gelukt een mooie verdeling met oneven getallen en even symbolen te maken èn met nota bene een stip tussen de 31 en de 1.

Hoe die stip overgeslagen wordt zonder dat het ruimte kost zie je op de foto, het kàn gewoon!

De duidelijkste optie is overstappen op digitaal. :wink:

12 likes

Dank voor de antwoorden! Ik ben weer wijzer.

1 like

Mooie post!:+1:t2:

2 likes

Afgelopen januari nieuw opgehaald bij Gassan en de nieuwe stalen band is zoveel beter dan de oude versie (van 2008), en ook mooier nu band een nieuwe constructie heeft waarbij de zijkant helemaal clean is.

10 likes

Nieuwe limited release, indrukwekkende banger

10 likes

Ik vraag me af of dit nou een beetje verkoopt. Echt mooi is het niet en hij is ondanks het ontbreken van kastpoten nog steeds een tikje te groot.
Dan vind ik het echt heel veel geld.

Beetje Citizen vibe…

1 like

Ben in de markt voor de Blancpain Fifty Fathoms Bathyscaphe 5000-1110-70B op de bijzondere x-70 bracelet.
Heb hem in het goud al is gepolst, en dat voelde heel speciaal.

Maar nu ga ik volgende week de stalen polsen, en hoop dat ik het gevoel weer voel! :grin:

Zijn er hier meer die deze combi in de collectie hebben ?

Wel verrassend als ik het forum zo is rond zoek, dan is Blancpain wel een beetje vergaande glorie als ik het zo lees allemaal. :face_with_peeking_eye: Hier ook erg rustig zo te zien. Maarja dat mag de pret niet drukken, zeer benieuwd! :sweat_smile:

4 likes

Waar maak je de vergane glorie uit op dan?

4 likes

Als je over het algemeen de reacties leest als het over Blancpain gaat, dan ga je dat wel denken.
“Gaat slecht met het merk, boot gemist in de modellen, geen mooie finish van de rotors meer …”

Voor mij is het merk nog steeds magisch, met hele mooie horloges

1 like

Zouden de reaguurders wel eens een Blancpain om de pols gehad hebben of Lettres du Brassus lezen?

Issue 24 | Lettres du Brassus

De mijne ligt helaas al een klein jaar bij de horlogemaker. De 80s zijn weer helemaal in… toch :sweat_smile:?

3 likes

Mooie klok! De mijne is kort geleden naar BP geweest voor onderhoud. Er is een flinke modificatie uitgevoerd en loopt mooier als dat hij ooit gedaan heeft. Maar was ook 4 maanden weg…

1 like

Fijn dat de jouwe weer helemaal in orde is! Via de officiële kanalen gaat service in mijn beleving vaak sneller dan via ‘vrijgevestigde’ horlogemakers. Maar je betaalt er ook meer voor helaas.

Waarom moet dat zo lang duren?

1 like

De kosten vielen mij erg mee, inclusief modificatie, nieuw saffier voor en achter en uiteraard een grote beurt was ik minder kwijt dan voor mijn speedmaster bij Omega…

1 like

Geen idee.

Het wisselt wel hoor. De ene is (veel) sneller dan de andere. Wat betreft de vraag waarom: die moet je niet aan mij stellen, maar aan de betreffende horlogemakers :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

1 like

Je zou eigenlijk korting moeten krijgen voor gederfde draagtijd :slight_smile:

1 like