Blauwe keuzes

image

PAM01393

5 likes

Ik ga voor de LLD. Wat ik daar vooral heel gaaf aan vind is dat je met de knop rechtsboven de bezel draait, en niet gewoon met de hand.

1 like

Gewoon kiezen wat jij zelf het mooiste vind.

een Anordain blu fume model 1 zou ik liever dragen al is dat puur persoonlijk natuurlijk

Mooie horloges hoor flink boven mijn budget de Tudor en Logines :sweat_smile:

1 like

“Longines” natuurlijk

1 like

Net gepost in Certina Only. Longines/Tudor beater

40,5mm
Titanium
Iets meer dan 1k

3 likes

De nieuwe Oris Divers Date? De blauwe petrol kleur zie je vooral direct zonlicht. Binnen of in de schaduw oogt hij eerder zwart of donker navyblauw.

Ik ben enorm tevreden met mijn exemplaar en vind het een mooier horloge dat beter om de pols valt dan de black bay 58, die ik meerdere keren heb gehad. De blauwe Black Bay ziet er op foto’s mooier uit dan de fletse uitstraling die hij in het echt heeft.

Als je pols de mannelijke endlinks kan hebben dan is de Zulu Time 39mm ook een prachtige optie. Het horloge heeft een felle sunburst die je eerst in het echt zou moeten zien.

7 likes

Heb voor de Longines gestemd!

Hier nog een paar andere mooie blauwe:

Yema

Of een Edox Skydiver 38

2 likes

Ik wil de Longines mooi vinden, maar die 91 - 13 lume verneukt het. Ook is de enig juiste maat dan de 36mm variant. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind ze het geld gewoon niet waard.

De Tudor is een samenhangend pakket. Het is plat, draagbaar, gefocust en clean. Tussen die twee zou ik naar de Tudor neigen, ware het niet dat het zo saai is als zaaddodende pasta. Zo is de BoR band van de Longines veel toffer.

Eerlijk is eelijk, ik zou gewoon 3000 ballen in m’n zak houden en voor een Yema Superman gaan.

Ik mis dat ding heel erg. Had 'm nooit moeten verkopen. Draagt lekker, 39mm is perfect. De band rammelt maar draagt ook erg comfortabel. Het is een goedkoop rammelbandje, maar zo charmant, en zo passend bij de stijl.

Het horloge zelf is een en al vintage looking goodness, en in het zwart was het een enorme bandenslet.

1 like

Die combi’s heb ik ook in gedachte. Ik wil naast de BoR ook de originele Nato er bij en wellicht ook een Erika’s. Anchor Straps heeft ook wel een hele gave deployment clasp.

:rofl: :rofl: :rofl:
:coffee:

… om fondsen vrij te maken voor een Speedmaster :sweat_smile:

Ik heb de Divers 65 met Crazy Numerals gehad. Ook die moest twee jaar geleden het veld ruimen om budget vrij te maken voor de Speedmaster… eigenlijk had ik op één horloge na de hele verzameling verkocht :see_no_evil:
De Divers 65 vond ik heel gaaf, alleen droeg ik hem in de laatste maanden bijna nooit meer. Ik heb nog wel even bij Oris gekeken, maar ben bang dat die dan weer in de doos belandt.

Of leuk voor erbij? Vind deze ook wel heel gaaf!

2 likes

2 likes

Tudor!

1 like

Het lijkt toch vooral richting duiker te gaan, is deze optie al gepasseerd? Mooi, kun je zonder schrik ook dragen weg van een ‘desk’

1 like

Klopt, ik ben eigenlijk alleen naar een duiker aan het kijken.
Ik heb de SPB143 gehad. Ook de deur uit gegaan voor de Speedy :rofl:
Hier nog een archiefplaatje met het duo naast elkaar haha

De nieuwe 62Mas serie vind ik persoonlijk tegenvallen in het echt. De geborstelde bezel insert bij de oude kwam stoerder over dan bij de huidige aluminium bezel. Maar de voornaamste reden komt door de plaatsing van de datum tussen 4 en 5 uur. Daar kan ik horloges echt voor laten liggen, hoe tof ze verder ook zijn :see_no_evil:
Ik snap dat ze deze keuze hebben gemaakt zodat de Prospex serie nog aan de ISO certificering kan voldoen (tenminste ik had begrepen dat dat de voornaamste reden was van de verplaatsing van de datum), maar sindsdien vind ik Seiko helaas een stuk minder interessant geworden :smiling_face_with_tear:

2 likes

Heb je al een 65 Deauville overwogen?
Heerlijk dragend horloge! Je ziet ze wat minder, maar je pikt ze voor relatief weinig op.
(Besef nu dat hem eigenlijk wel terug wil :smirk:)

1 like

Op de wenslijst. :smiling_face:

2 likes

Erg vet!

Ik heb gekozen voor de BB maar haal uit het poll niet helemaal of je vraagt welke we kiezen om te houden of te verkopen.

1 like

Deze zou ik nu kiezen maar denk jij niet

Van deze 2 100% de BB58. Rubber strap erbij voor de zomer en rocken dat ding!

Ps wat @Fate_Amenable_To_Change zegt de Yema Superman is ook heel gaaf.

Of een blauwe Dj36

Heb nog geen IWC voorbij zien komen??

2 likes