Bonus? Wat voor horloge kopen jullie daarvan?

Ik heb wel eens gelezen dat de gemiddelde Nederlander een incidentele uitgave als een kapotte wasmachine of vaatwasser al amper kan opvangen. Ik dat je met een modaal salaris zoiets al prima moet kunnen oplossen. Tenzij je zo slecht bent met financiën dat ‘spaargeld’ voor de rijken is…

Als ik zie hoeveel dure huizen er staan en hoeveel nieuwe auto’s er rijden over de snelweg dan vroeg ik me juist af wat ik altijd verkeerd deed…

5 likes

Dit idd. Waarom obligaties kopen terwijl je ook je hypotheek kan aflossen. Je betaalt minder rente, minder heffing in box 3 en je wordt misschien wat teruggepakt in box 1. Bij relatief kleine bedragen is het minder interessant dan grotere bedragen

1 like

🤷

Het je ook naar dd criteria van het CBS gekeken?

Overigens geef ik in december ook altijd aan het goede doel.
Ala ik kijk hoeveel uur Jurk in een strip heeft gestoken en wat er met de opbrengst.
Dus 13e maand, bonus, whatever. Beetje voor jezelf en je gezin en een beetje voor de maatschappij.
Waarbij ik dus ook liever wijn koop bij de lokale wijnhandel in het dorp dan online.

6 likes

Dit zegt uiteraard niet veel. In vele landen waaronder Nederland is het erg scheef verdeeld. Weinig mensen met heel veel en een groot gedeelte met heel wat minder.

3 likes

Ja alleen daar krijg je dus geen duidelijk beeld van met cijfers.

Ik weet niet eens wat het betekent :grimacing:

En toch heb je weer een oude Q5 gekocht :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Hier de criteria.

Dan moet je even bedanken dat er mensen in Nederland wonen die meer dan 2000 woningen bezitten als beleggingen en andere niet eens de huur kunnen betalen.

2 likes

Zo zie je maar weer, het echte geld zit bij de 45+ers.
Nog 5 jaar wachten. Dan ben ik ook rijk.

5 likes

Even verder lezen dan het Google kopje :wink:

1 like

De libelle bied uitkomst jongens

Daar hoef ik op Google niet verder voor te lezen.
Het zijn de boomers die op het geld zitten.

1 like

Dat valt juist bij NL heel erg mee, ondanks wat Piketty zegt. Bij vermogen komt dat door de erfbelasting, die trekt het binnen 2 generaties weer recht. Qua salarissen valt het ook mee, zie linkje hierboven CBS inkomensverdeling.

1 like

Hoeveel procent van Nederland zou er een hebben?

1 like

Ook bedrieglijk. Je hebt hier boertjes die zeer conservatief leven en een huishouden regelen met 2k totaal.

Maar wel 26 bunder grond hebben. En een hoop materiaal.
Verkopen ze niet. Maar is wel volledig eigendom.

Als ze het verkopen hoeven ze niet meer te werken maar kunnen ze ook niet meer doen wat ze leuk vinden…

2 likes

De grootste groep miljonairs zijn de boeren. Alleen veel bezittingen en vaak minder (spaar)geld.

Die leven arm en sterven rijk.

2 likes