Ik lees hier wel dat sommige van hun 13e maand beter een goede boekhouder kunnen gaan zoeken
’ bv maar 30% belasting’
boy o boy want zal de rekening mals zijn over een paar jaar
Ik lees hier wel dat sommige van hun 13e maand beter een goede boekhouder kunnen gaan zoeken
’ bv maar 30% belasting’
boy o boy want zal de rekening mals zijn over een paar jaar
Die uit Kralingen…
Principieel ben je dan geen zelfstandige maar sta je op de loonlijst bij de BV.
Wij spreken ook wel van Kralingen Zuid. Katendrecht is niet meer leuk. Vroeger wel. Nu is het gewoon een yuppenbuurt
Haha. Ik vroeg het mij ook al af
Principieel? Wat is dat? Is dat een woord uit de fiscale richtlijnen?!
Wanneer ben je dan zelfstandige? Alleen als je in prive onderneemt?
Wat wil je nou eigenlijk zeggen, want ik begrijp je niet meer. …
Ik ben zelfstandige. Nergens rechtop. Maar wel op wkr. Klaar. Principieel of niet.
Dus extra fiscaal voordeel wat je jezelf kan toebedelen.
Nee niet deze Rolex, deze is voor mensen die denken een Rolex nodig te hebben om zich iets te voelen…
Daar omschrijf jij mij perfect!
Spot on
Volgens sommigen is het een exorbitant hoge hypotheek, maar ach, als je het kunt dragen: Yolo!
Iemand nog pils?
Die haalt daar ook de oliebollen.
Staat er in het portiershokje geen tv?
Vroeger stond er een portier. En monitor.
Alles online tegenwoordig. Scheelt toch een modaal salaris. Jammer voor de portier. Maar ja. Vooruitgang he.
’ t ging, dacht ik, over het verdwijnen van beroepen in NL en over hoe erg dat is.
Dan denk ik terug aan een gesprekje met een “Senior Cliëntenadviseur” (korte werkweek, aardig wat emolumentjes, veel vakantiedagen, ruim bovenmodaal salaris) die werkte in een vrij groot kantoor van een NL grootbank, ruim 20 jaar geleden. Dat telefoon- en PC-bankieren (zo heette dat toen nog), dat zou nooit op grote schaal doorbreken. Sterker nog, dat was een modeverschijnsel want mensen zouden altijd persoonlijk advies nodig hebben.
Ik werkte toen als ontwikkelaar aan de volgende versie van de internetbankieren toepassing (dat heette toen nog niet epp) van een andere Europese grootbank, en dacht bij mezelf: Je bent ziende blind, binnen 5 jaar is je baan weg
Het heeft ietsje langer geduurd, maar de Senior Cliëntenadviseur bleef hangen in de bubbel van de eigen comfortzone zo lang het kon, tot plots de emolumentjes, korte werkweek en het ruime salaris, poef, weg waren.
Tja.
Daar heb je volkomen gelijk in!
cash = king. Sowieso.
Duh. Daarom heb je Amex erbij. Wie POSt er nou 5k bij een supermarkt?
Wat???
Dan ben ik al die jaren belazerd. En niet alleen door mijn werkgever. Ik weet nog dat mijn hypotheekadviseur bezorgd opbelde in de tijd dat ik mijn ex moest uitkopen: mijn 13e maand was netto minder dan ik kennelijk had opgegeven.
Vooralsnog is er geen strafbaar feit gepleegd. Oftewel: hier heb ik totaal geen verstand van.
@MaartenE, weet jij meer van dat soort dingen? Arbeidsrecht?
Ik vind het alleen zo jammer dat niemand in de problemen komt omdat ie teveel dichtbundels koopt, kom nou
Belasting wetgeving. Die hebben hun eigen rechtbanken en zelfs hun eigen opsporingsdienst.
Echt waar.
Precies wat ik bedoel, die 5 of 10 jaar is nu 1-2 jaar. En met Corona en thuiswerken gaat het nog sneller.