Bonus? Wat voor horloge kopen jullie daarvan?

Ja dat denken ze. Op de rechtbank hebben we keurig een afdeling Belastingrecht overigens.

1 like

Waar al die kromme regels worden uitgevoerd.

De rechtbank voert de regels niet uit, maar beoordeelt geschillen over die regels.
Dat ze krom zijn kan best. Ik doe niet eens mijn eigen aangifte omdat ik te lui ben om me er in te verdiepen.

(kom er maar in, alle mensen die nu gaan roepen: het is heel eenvoudig!)

Tenzij je ècht iets bijzonders hebt, is het voor 90-95% van de Nederlanders inderdaad eenvoudig. Binnen 5 minuten op MijnBelastingdienst.

“Adviseurs” verdienen er een goede boterham mee.

Shhhhht. Niet zo luid, straks verdwijnt mijn baan ook nog

2 likes

De meeste mensen kunnen zich geen adviseur veroorloven. Niet iedereen hangt aan het riante infuus van vadertje Staat.

1 like

Ja het paradoxale van de vrije markt is dat juist veel mensen daardoor in de verdrukking komen en feitelijk dus niet de mogelijkheid hebben om vrije keuzes te maken. Door die financiele knel. Dus het enigzins beteugelen van de vrije markt leidt uiteindelijk tot meer vrijheid, voor meer mensen. Ik vind dat we het goed doen in Nederland wat dat betreft hoor. Basisinkomen is mij vooralsnog een stapje te ver. Maar wie weet. Ik ben wel vaker later overstag gegaan wat ik me dan eerder niet kon voorstellen😁

Ja ten koste van de mensen die keihard werken om erop vooruit te gaan en verstandig met hun keuzes zijn omgegaan

1 like

Geinig om al die boomers met hun baantjes van weleer hier te zien praten over riante salarissen en de beste manieren om de fiscus te ontwijken. De jeugd mag financieel bloeden voor de hebberigheid van de VVD’ers van vandaag.

6 likes

Een zzp-r die geen personeel heeft heeft voor zichzelf geen recht op de werkkostenregeling.

Een regeling waar bepaalde vergoedingen aan het personeel onder (kunnen) vallen.

Je kan je zelf, als zzp-r, geen onbelaste vergoedingen verstrekken, dwz aftrekbaar zijn van de winst.

Werkkostenregeling ziet op de loonsom, en die heb je dus niet als zzp-r.

Haha, hoi generation Z :wave:t2:
ik ben generatie Y, ookwel een ‘millenial’ genoemd😁

2 likes

Ik ook… maar was in een lieve bui en wilde een HF oorlog voorkomen.

1 like

Hoi Y&Z, hier generatie X. Sorry dat wij de laatste kruimels hebben opgegeten die de Boomers hadden overgelaten :partying_face:

5 likes

Mmm, begin vroeg genoeg met iets reserveren, dat kan iedereen. Ik was met 20 jaar begonnen met werken, met 25 een eigen huis met hypotheek. Nu 25 jaar later kon ik de hypotheek aflossen.

Niet alles zat mee, onderweg nog een scheiding meegemaakt met alle financiele gevolgen van dien (leuk hoor op zo’n moment, een bijna afbetaald huis en wat spaargeld), en als klap op de vuurpijl de actie van onze gewaardeerde minister van financien Jeroen Dijsselbloem die in 2012 de sns bank nationaliseerde en daarmee 75% van het spaargeld (in obligaties sns) van mij en mijn kinderen met 1 pennenstreek waardeloos maakte.

Sindsdien heb ik geen medelijden meer cq ontwijk ik alle vragen/medewerking/
belastingheffing van de overheden waar ik maar kan.

Je zult je leven in eigen hand moeten houden, een ander doet t niet.

4 likes

Ah hier gaan we :popcorn:

3 likes

Ik had op mijn twaalfde al een topfunctie in de dagbladendistributie :partying_face:

15 likes

:smile:

1 like

Ja dit vind ik altijd het lastigste. De stap van uitkeringen en toeslagen naar een arbeidsinkomen zonder toeslagen is blijkbaar niet rendabel.

2 likes

Dit is echt van een topic met potentie, omgeslagen in het meest sexloze topic van 2020.

Edit: ik was het Invicta Only topic vergeten. Maar dan nog, close call.

7 likes

Ik zeg niet dat je geen gelijk heb echter is 't best “bijzonder” dat hier omschreven word hoe mensen die iets minder verdienen alsnog bij de (wat zal 't zijn?) 1,2 of 3 procent van de rijkste mensen ter wereld horen, zet alles weer even in perspectief