Bonus? Wat voor horloge kopen jullie daarvan?

Is een opticien geen essentieel beroep dan?

1 like

Als je negatieve rente betaalt zit je boven de miljoen dacht ik? Het blijft sappelen he? :joy::joy:

2 likes

Heeft toch niks met mijn beroep te maken dat het in NL ( en de rest vd wereld) crisis is?

Sparen in goede tijden. Uitgeven in slechte tijden.
Die slechte tijden gaan aanbreken over 1 , 2 of 3 jaar. Let maar op.

Tot die tijd spaar ik als een malle.

4 likes

Verstandig. Kunt ook focussen op de vaste kosten.

Ik kan mij voorstellen dat als je een eigen bedrijf voert en die moet door de coronacrisis dicht ,ook je inkomen verdampt.

1 like

Heb even met de wijsvinger boven de nu kopenknop van een Sinn gehangen maar ik doe het niet…

2 likes

en als over 3 jaar iedereen op een houtje zit te bijten, hang jij hem uit de broek, briljant :rofl:

1 like

Weet niet hoe het bij jullie zit, maar mijn bonus wordt pas maart / april uitgekeerd en geen idee hoeveel het dit jaar wordt vanwege Covide en zijn vriendjes. Eerst maar eens innen, gaan we dan wel kijken of het een Oozo of een Omega wordt :grimacing:

1 like

Heb ik nauwelijks.

Voordeel van een lockdown is dat niet alleen bij jou, maar ook bij je concurrent de inkomstenkraan dicht gaat.

Dan is het een kwestie van kijken wie het het langste volhoudt.

Zodra de poorten weer open gaan is het weer kassa. Want die uitgestelde aankoop wordt alsnog gedaan.
Mocht er een concollega omvallen wordt jij daar alleen maar beter van.

Ben je zelf degene die omvalt… Dan is het minder leuk :grimacing::wave:

Bedankt Corona(maatregelen)!

1 like

Geen hypotheek (prive)? Relaxt.

1 like

Heb je er zo’n Sinn in?

1 like

Zelfstandige, maar ik ga met mijn winstuitkering en 13e maand twee mooie horloges voor mijn vader en mezelf aanschaffen.

2 likes

:no_mouth:

1 like

Dat was 2020.
2021 wordt een jaar van bezinning :sunglasses:

3 likes

Vergeet de vrijstelling van de werkkostenregeling niet!

Zonder die maatregelen was het een nog groter zooitje geworden…

4 likes

13e maand zie ik in praktijk als onderdeel van mijn ‘verwachte’ inkomen en is daarom meestal al uitgegeven voor het binnen is. Ik krijg ook een jaarlijkse variabele bonus. Die zou ik eerder aan een horloge uitgeven, maar dit jaar gaat ook deze naar (de verbouwing van) mijn nieuwe huis :grimacing:

4 likes

Ben benieuwd :fire:

1 like

Dit jaar heb ik het in 10 maanden moeten verdienen… wel een horloge gekocht, maar geen gekke dingen. Maar wel genoeg ideeën voor volgend jaar :star_struck:

1 like