Zou niet lang nadenken en deze gelijk kopen. Prachtig horloge. Wat helemaal klopt.
Dan zwart👍
Dankje voor tip dan ik ga mijn bonus besteden aan putopties horlogeforum,nl
Dit… en in mijn geval studieschuld aflossen (doe ik jaarlijks)
Welke ETFs genieten jouw voorkeur momenteel als ik hier zo vrij mag zijn?
Straks ook weer “wat te doen met 30 miljoen”?
Vrolijke Frans jij !
Ik vind het altijd bijzonder… 13e… 14e maanden zonder resultaatsverplichting… geef het er dan gewoon verdeeld over 12 maanden bij in plaats van het in twee losse betalingen te doen.
Voor wat betreft bonussen, daar denken mensen die daar niet mee te maken hebben maar al te vaak wat van…
Ik heb nieuws voor diegene dat bonussen “een leuk extraatje” iets wat iemand “zomaar krijgt en ik niet” maar…
Bonus is prestatieloon je moet ervoor leveren, zit het tegen, jouw schuld of niet… helaas… terwijl de doorsnee ambtenaar altijd hetzelfe afgesproken salaris heeft.
Ojee
Nou… het feit dat je zonder noemenswaardige kosten een dak boven je hoofd hebt… en je als je zuinig leeft van weinig prima kunt rondkomen.
Het feit dat je een flink bedrag aan eigen vermogen hebt dat makkelijk te gelde te maken is.
Lijkt me wel een comfortabel idee!
Net alsof iedereen een 13e maand heeft, laat staan een 14e…
Anyway, ik moet even een bijpassend horloge vinden voor bij mijn bestelde 911 Targa. Niet te duur, dividend viel toch een beetje tegen dit jaar door corona.
Wij hebben deze keuze ooit voorgelegd aan het personeel.
90% had toch het liefst een extra “bonus” aan het eind van het jaar.
Voelt gewoon goed een handdruk in deze dure periode.
Lekker ff wat extra.
Elke maand beetje meer loon is snel gewend en dus geen gevoel van extra.
Zegt wat over het personeel…
Jezelf voor de gek houden gecombineerd met een gebrek aan zelfdiscipline om wat opzij te zetten gedurende een jaar…
Maar goed ik ben ook een voorstander van een pensioen in eigen beheer in plaats van het geneuzel met collectieve pensioenfondsen waar ik als loonslaaf aan gebonden ben… terwijl ik ook weet dat een grote groep het nu op zal maken en als ze 68 een probleem hebben dat we als gemeenschap wel weer op zullen moeten lossen…
Klopt enigszins wel maar aan de andere kant vind ik het een scherp oordeel.
Mensen werken gewoon zo, in 1x geld in de hand doet veelal beter voor het feel good gevoel dan verdeeld ontvangen.
Er zijn er niet zo heel veel die het financieel helemaal uitgestippeld hebben en de kracht hebben deze lijn kei hard vast te houden.
En toch ieder jaar hier weer dit topic.
Heb zelf een speedmaster gekocht, wat zeker de bonus waard was
Heb wel een 53ste week gekregen overigens. 10 jaar in dienst.
13de maand steekt de eigenaar van de tent al 12 jaar lang in eigen zak. De winst is er heus wel.
Op die grijs-zwarte leren band oogt die wel beter dan op bruin leer of staal. Maar ik vind de zwarte op staal denk het mooist.