en elke keer weer een feest
Een Tag Heuer carrera? Of wat goedkoper, gewoon een porsche design.
Geen horloge dit jaar… 13de maand gaat mee in de pot voor de oprichting van de bv in 2021! Heb vorige maand al een prachtige brunmontagne aangeschaft en die heeft de honger naar iets nieuws ook weer even gestild
ik ben een groot voorstander van keuzes, als een grote groep werknemers dit een fijne methode vindt, handhaven die methode van uitbetalen!
En ik snap dat niet iedereen even makkelijk spaart, zaken niet koopt ondanks dat het geld er op dat moment is. En dat mag ook.
Het “feel good” gevoel snap ik echter niet, komop… je weet als volwassen werkend mens hoe het spelletje in elkaar zit…
@Schoen wat gingen we ook alweer met die 5,5 doen? Telt dit als 13 maand of gewoon courtage?
Helaas moet ik het delen met Koen, dus helaas geen OP 41
Ik heb eens een zelfde soort topic gemaakt alleen met de vraag wat te doen met je vakantiegeld. Daar kreeg ik een golf aan negatieve reacties op in de trend van: “als ik daarop moet wachten om een horloge te kunnen kopen dan stel je de verkeerde prioriteit” bla bla bla.
Enfin. Leuk topic. Krijg mijn bonus pas in de salaris run van april 2021 daar de omzet cijfertjes in het eerste kwartaal nog doorgerekend worden en dan pas de hoogte hiervan bekend wordt. Wel krijg ik naast mijn 8% vakantie geld in mei ieder jaar in december nog eens 4.2% aan vakantiegeld. Hypotheek aflossen boeit mij niet. Bij de aankoop 5 jaar geleden heb ik direct een hele smak geld in de stenen gezet (lees 20% van de koopsom excl k.k.) en staat volledig op mijn naam. Op dit moment kijk ik naar een duiker. Longines hydroconquest of Seiko sbdc051 of sbdc053 of misschien wordt het nog wel wat anders.
Echt. Sommigen staan te ver van de realiteit af inmiddels…
Het horloge duur, maar het huis huur
Veel mensen zijn te dom om te poepen. In dat geval beter een beetje helpen met keuzes maken.
Ik heb geen 13e maand. Wel een individuele presentatie bonus per maand en een collectieve in februari.
We gaan t wel weer zien. Heb geen excuus nodig iets te kopen.
Leg het opzij en je hoeft niet af te wachten tot de markt ook vindt dat het makkelijk te gelde te maken is. Of overgeleverd aan de bank of ze het willen verstrekken. Heb je even geen inkomen, dan kan dat lastig zijn. Geen inkomen of even wat cash nodig voor een investering en al m’n knaken vast in steentjes… moet er niet aan denken.
De zorgbonus ging naar een auto reparatie. De eindejaars uitkering sparen we gewoon. Misschien een klein deel naar de horloge pot.
Ik beleg altijd een deel, een deel gaat naar de spaarrekening en een deel is voor leuke dingen. Dit jaar geen gekkigheden vanwege een geplande verbouwing en wat andere grote uitgaven volgend jaar.
Gaat overigens over variabele beloning, dus het woord zegt het al … hangt helemaal van het jaar af.
Precies, beter oversluiten dan aflossen!
Toevallig twee weken geleden de hypotheek overgesloten. Rente van 5,8% naar 1,7%. Scheelt netto zo’n € 700, - per maand .
De oversluitboete was wel anderhalve ton (bruto) maar gelukkig heeft mijn vrouw een personeelsregeling bij de hypotheekverstrekker (tevens ex-werkgever) en hoefden we maar de helft voor te schieten.
Bonus is naar de visgraat vloer gegaan voor mn nieuwe appartement, nog vier maanden wachten dan verhuizen.
Met mn reguliere salarissen afgelopen jaar al mijn SD43 en Exporer 2 polar white gekocht ben wel even verzadigd.
Die komt al eerder om de hoek kijken.
Maar los daarvan. Een eigen huis zonder hypotheekschuld is inderdaad ook gewoon bloeden.
@lasteraar heeft een punt.
1 1/2 ton boete bruto?
Hopelijk heb je wat overwaarde in je huis.
Boete is netto maar zo’n € 7.500, - dus binnen een jaar terugverdiend door de lagere lasten.
De bruto boete schiet je voor en krijg je via de inkomstenbelasting weer grotendeels terug.
En inderdaad, een flinke overwaarde op het huis / de hypotheek
Ah. Maar dan is de boete toch geen €150.000 bruto.
Maar 15 roodjes.
Ben wel oprecht blij voor mijn forumvrienden dat ze er allemaal zo warmpjes bijzitten. De middenstand is hier in ieder geval niet ruim vertegenwoordigd. Als je het landelijk modaal afsteekt tegen alle afbetaalde hypotheken, dertiende maanden, en tonnen spaargeld dan is het hier net Bloemendaal aan zee.
In die bubbel hebben heel mensen geleefd en hebben nu een restschuld van een tonnetje of meer.
Ik vind het wel lekker dat ik hele lage hypotheek lasten heb door wat af te lossen.
Maar ieder zijn ding.