Ik bewonder de (keuze voor) horloges die je hebt en ook krijgt (zoals de Navi van je vrouw) maar volgens mij sla je de spijker hiermee op z’n kop voor veruit de meeste Rolex kopers: er eentje willen bezitten om je te meten met de rest. Wat een treurigheid, sorry…
Hoho. Aerdenhout…
Jawel, € 150.000 moest overgemaakt worden naar de hypotheekverstrekker, waarvan wij de helft moesten storten.
Dit bedrag is aftrekbaar voor de inkomstenbelasting, waardoor er uiteindelijk een boetebedrag van € 7.500 over blijft.
Het leek je na de discussie ‘wie heeft de hoogste hypotheekschuld’ wel een mooie dwarsstraat om deze discussie weer eens aan te zwengelen? Man man hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Voor mijn 13e maand dacht ik aan een Daytona rainbow, maar het wachten duurt wat lang, dus ik laat die even zitten.
Dus had ik besloten om mijn 14e maand bij het bespaarde te doen en weer een Porche 911 turbo s te kopen, al heb ik er al 3 en het instappen word er met je jaren niet makkelijker op.
Wat een ellende al dat geld.
Pfff.
Ok. Maar dan heb je dat na 10 jaar pas terug?
75000 netto /7500 is 10 jaar.
Maar ik snap dat je wilt zeggen dat je een hogere financiering hebt. En een lagere rente, en netto voordeliger uit bent.
De gemiddelde Nederlander gaat al de rode cijfers in als ze een stuk witgoed plots moeten laten vervangen, laat staan een CV ketel of als de auto stuk gaat…
HF is een grote bubbel, kom op studenten die Rolexen kopen alsof het de normaalste zaak van de wereld is
Nee. Twee weken geleden overgemaakt, volgend jaar juni terug van de belasting minus de netto kosten.
Lastig uit te leggen zo

witgoed
Bezit jij eigenlijk al witgoed?
Vaatwasser, wasmachine etc. I got it all baby
Ik heb zelfs een wasmachine droger combi! Heerlijk voor als mn vriendin de handdoeken of het beddengoed moet wassen.

de auto stuk gaat…
Vind ik wel anders. Witgoed…
Ja. Combi is fijn. Maar wel in combi met of een wasmachine extra of een droger.
Je hebt -ik weet- nog geen kids.
Geweldig topic dit. Van horloges naar hypotheek naar witgoed.
Misschien een mooie nieuwe seiko duiker
Slim dit jaar nog tegen 46% aftrekbaar
Nu heb ik m.
En n eenmalige bonus telt niet mee voor de pensioenopbouw. Vast salaris wel. Scheelt weer kosten voor de werkgever.
Die mag niet meer dan €9 kosten

comfortabel
Is iets anders dan een financieel of fiscaal. voordeel.