Gewoon een Lange kopen
Vertel. Waar halen we die voor €9?
Ik heb al een lange.
John Lewis, H. Samuels en als je echt goed zoekt willen ze nog wel eens bij Tesco te koop zijn.
Heb gegoogled. Maar vast niet goed. Want ik vind m niet voor €9 op mijn deurmat.
Dus de belastingdienst betaalt jouw boeterente.
Dat is chill, hoe heb je dat met ze geregeld dan?
Eens met Mozaiek. BG; het zegt niets denigrerends over het personeel. Ik ben ervan overtuigd dat zelfs €100/mnd netto! gewenning is en eenmalige waardering meer ervaren wordt.
Daarbij komt dat iedereen hetzelfde ontvangt en het dus ook goed is voor het team gevoel. Geen onderscheidt tussen afdelingen.
Maar je betaalt er geen belasting over. Op de spaarrekening levert het niets op en het zit in box 3. Beleggen? Moet je maar geluk hebben. Ik heb wat investeringen gedaan en dat is faliekant mislukt. Voor nu is spaarrekening icm aflossen op hypotheek toch het meest veilig. Als je op je woning aflost en wat geld opzijzet kun je die woning op termijn verhuren en van het gespaarde geld wat anders kopen. zo genereer je passief inkomen en je geld zit in vastgoed, wat altijd veiliger is dan aandelen ofzo.
Je kent mijn financiële situatie niet en ik de jouwe niet. Denk dat het afhankelijk is per persoon wanneer wel/niet interessant dan wel verstandig. Bij mij is het een gecalculeerd risico in ieder geval.
Valt gewoon onder hypotheekrente aftrek.
Was met een knipoog. Beetje vuurtje stoken.
De kans dat mijn vrouw zich wil meten met een ander is kleiner dan nihil .
Op haar Oris is ze zo trots als een pauw en ze roept over al die balletjes met hun Rolex
Ik/wij kopen zo goed als zeker geen Rolex meer.
Het merk dragen voelt idd een beetje al “meten met de rest” en daarnaast vind ik ze vaak veruit te duur voor wat je krijgt.
Dank
Ibiza😉
Dat is wat voorbarig, maar we zijn al wel begonnen met uitgeven.
Vandaag privé afspraak bij een mooi juwelen merk op kantoor om wat moois voor m’n meisje uit te zoeken. Toch een voordeel zo’n lege stad. Genoeg parkeerplek.
Verder heb ik naar aanleiding van het HF strip topic, vandaag naar mooi visgraat parket gekeken. 3 offertes binnen.
Overigens is bovenstaande van de extra maanden.
Ik moet nog even rekenen hoeveel de bonus precies wordt. Want dan kan ik misschien tussen kerst en O&N nog een afspraak bij Gassan op kantoor maken.
Het vervelende van die bonussen is, dat het er uit ziet als een enorm bedrag, maar er gaat nog belasting af
Buurman
Weer een droom in duigen
(Bij een afgeloste hypotheek)
Was het leven maar zo mooi
Zelfs met een compleet afbetaald huis. Mag je belasting blijven betalen.
Dat is het Ewf en de wet hillen is een faciliteit die is ingevoerd als uitzondering. Die wordt nu stapsgewijs afgebouwd en zelfs als ie helemaal is afgebouwd is de belasting erop niet schokkend hoog.
En dan is het wachten totdat de (afbetaalde) eigen woning van box 1 naar box 3 gaat voor de belasting.
en dan niet zo’n “instap”-Lange als waar dit topic mee begon
Dat gaat gewoon gebeuren.
‘iedereen’ is bezig met aflossen nu volledig aflossingsvrij niet meer mogelijk is.
Reken maar dat de komende 3 jaar je daar nieuwe belastingregels voor krijgt waardoor iedereen meer gaat betalen dan ze nu al doen.
Al die geschonken corona-miljarden moeten links- of rechtsom terug bij de overheid komen.
Niks zo onbetrouwbaar als de overheid, eerst mensen helemaal gek maken om af te lossen en dan “hebbes”. Geen zwartspaarders meer, gewoon kadaster uitdraaien en woz erbij pakken, incasseren maar.