Die tip is in het AEX topic ook gegeven.
Maar hier komt ie: Ishares Global clean energy. Rendement vanaf Mei dit jaar, online vindbaar
Inderdaad ik heb ook gewoon een normaal inkomen. Tjah wat kan ik daar voor kopen? Een bescheiden klokkie…
En dan verhuur je hem. Zit ie ook in box 3 maar levert ie ook knaken op
Heel voorspelbaar. Ze komen altijd schaven
Je kan ook geen kant op want het geld zit vast.
'ow maar normaal dan betaal ik 1500,- aan hypotheek, dat hou ik nu over en kan ik eigenlijk een vakantiehuisje gaan realiseren ’
8% overdrachtsbelasting
Tuurlijk. Maar als ie een hypotheek hebt betaal je ook. als je 1 afgelost pand hebt levert het je iig passief inkomen op en je geld zit in vastgoed. Je kan het weer verkopen en dan heb je het in je zak. Desnoods verkopen en naar het buutenland Je zit altijd goed
Zeker, maar waar ga jezelf wonen dan? Het voordeel van aflossen nu is dat je geen vrh betaalt tov spaargeld wat wel belast wordt. Dat voordeel gaat een keer verdwijnen ben ik van overtuigd. De overheid heeft straks meer centjes nodig, btw en inkomstenbelasting is al hoogste van Europa onderhand dus wat blijft erover (wat nu vrijwel niet wordt belast); de eigen woning.
Ik werk in de bioscoopsector. Weinig bonussen dit jaar.
(Maar alles komt altijd goed )
Lig je onder de zoden.
Moet dan een fijn gevoel geven als je hypotheek is afgelost.
Dan leen je voor een tweede woning icm met eigen inleg. De renteinkomsten op de eerste betalen je hypotheek op je tweede. Cash money my friend.
Er zijn veel constructies, als je 30/40 pandjes in de verhuur hebt dan moet je het slim oplossen.
Gewoon lekker box 3 pandjes belasten. Iedereen met meer dan 5 woningen mogen van mij part extra betalen ;p
Ja dat zijn vastgoedbeleggers. Ik heb het over Henk en Ingrid die gewoon braaf hebben afgelost “omdat dat hoorde” en de mensen die vanaf 2013 verplicht annuïtair aflossen. Die worden op den duur gepakt. Kun je op wachten.
Luister, als henk en ingrid of achmed en fatima versneld konden aflossen konden ze ook daarna geld opzijzetten. En niet 3x per jaar naar op vakantie terwijl ze het eigenlijj niet kunnen betalen
Alsof die prins Bernhard tax het probleem gaat oplossen. Meer bouwen!
Laatst een discussie of je met een miljoen je hypotheek zou aflossen en dan 2 pandjes kopen of meteen 4 pandjes kopen en de hypotheek laten voor wat het is.
Daar vond iemand dat je het niet kon maken om pandjes voor de huur te kopen en daardoor huisjesmelker te worden.
Die snapte het verschil tussen sociale huur en vrije sector niet.
Waarom voor een Nefit gegaan en niet voor een Remeha?
Leveren ze cv ketels ook in het rood, dacht alleen witte ketels.