[BR] Vacheron 82172/000R-9382

Redelijk vlot alweer een bijzondere aanwinst, maar zat al lang in het vat.
Vacheron is voor mij één van de drie en wel degene die het authentiekst is. Alles traditioneel volgens de regeltjes zonder poespas; alles zoals het ‘hoort’. Een tijdje terug is er ook een boutique versie van dit model gelanceerd en had ik een tijd terug kunnen kopen, maar is hem toch niet. Mooi,… zeker, maar mist voor mij de cleane look, te druk en de plaat ligt beduidend hoger. Kortom, het is hem niet geworden. Oordeel zelf:

https://watches-master.com/img_user/gallery/147257010398632383.jpg

Dus toch de gewone versie zonder poespas met zijn fantastische uurwerk, waarover later meer. Dus na twee keer passen en een topic van @red gebeld en besteld. Vandaag het horloge opgehaald en helemaal in mijn nopjes. Eigenlijk wilde ik morgen pas wat foto’s maken, maar kon het niet laten. Even lekker bezig en ontspannen, dus wederom hoop ik dat jullie kunnen meegenieten.

Dus doosje openmaken:

Kleedje naar beneden en Tataaaaaaa, een schitterend doosje met allerlei teksten erin,… heb nog niet goed genoeg gekeken, maar belangrijker een mooie presentatie.

Doosje open maken en daar ligt de Vacheron ingepakt met wat plastic ter bescherming:

In het houten kistje, waarvan nu de inscriptie gedeeltelijk is te zien, een mooi lederen koffertje voor als je de Vacheron mee op reis wil nemen inclusief zijn eigen paspoort. In het koffertje een extra zakje, een USB stick van 2Gb met instructies van het horloge en mooie filmpjes. Een paar handige vakjes in het doosje waaronder voor twee extra straps. Al met al erg mooi en weer heel anders als Patek met een mooi afgewerkte zware houten kist. Denk niet dat veel mensen er gebruik van zullen maken, maar iig wel praktisch.

Daar ligt die dan een mooi gebalanceerd horloge met zijn kenmerkende kast van 38mm. Zeker de goede keuze en blij dat ik voor deze ben gegaan en niet voor de andere gegadigden. Zo heerlijk traditioneel.

Ergens vond ik het jammer dat het horloge niet voorzien is van een vouwsluiting, maar bij nader inzien,… dit past toch beter bij het horloge. Een horloge dat puur is zonder poespas daar volstaat een gesp prima bij. Overigens toch ook een erg mooie. Oogt ‘los’ wat groot maar sluit perfect om de band en is erg mooi afgewerkt.

Hieronder nog even een foto van de zijkant, waar de typische vorm goed te zien is. De mooie lugs die overlopen in de kast en de muntrand van de caseback. Ook nog even een foto van de onderkant van de band, want die is toch wel opvallend mooi afgewerkt en zelden zo gezien.

Nog een laatste foto buiten in daglicht, omdat het dan toch een beter beeld geeft hoe dit horloge er ‘echt’ uit ziet.

Nu toch wel een bijzonder verhaal van een mooi uurwerkje dat in 2007 door Vacheron geïntroduceerd is en waar men 4jr in heeft gestoken. Vacheron liep een beetje achter en kwam dus met 4400 uurwerk in een American 1921. Onlangs hier op het forum nog een keer langs gekomen. Het horloge werd voor inspectie aangeboden aan niemand minder dan Kari Voutilainen en die is er eens goed voor gaan zitten. Conclusie dat het uurwerkje van, verrassend, hoogstaand niveau is. Zelfs bewonderenswaardig goed en beter dan enkele andere gerenommeerde werken. Erg traditioneel opgebouwd en met een sublieme afwerking (Geneva Seal). Voor de geïnteresseerden hier het artikel en zeker de moeite waard om te lezen:
http://www.thehourlounge.com/en/vacheron-constantin-articles/dream-team-historiques-american-1921-and-caliber-4400-563416

Hier een leuk filmpje van het uurwerk met fantastische jaren 80 muziekje op de achtergrond. :wink:

Nog enkele foto’s van mij:

Wederom bedankt voor het kijken en hopelijk genieten jullie op deze manier weer mee! :slight_smile:
Zoals altijd zijn alle foto’s aan te klikken om ze in een hogere resolutie te kunnen zien.

132 likes

Heel erg mooi en wat een afwerking!

1 like

Ooooohhh :heart_eyes: :heart_eyes:

1 like

FANTASTISCH!
Heel mooi horloge en gave post. Ik hoop dat je elke dag een pak draagt, dat verdiend dit horloge.
Jouw enthousiasme springt er van af.
Nu lekker offline naar jouw horloge staren.
Heel veel draagplezier, zie uit naar de wrist shots.

2 likes

Thanks, ben er ook erg blij mee en zal vaak onder een nette blouse mee mogen. Volgende week weer aan het reizen en deze mag mee.
Doe helaas niet aan wrist-shots… maar zijn er genoeg te vinden via Google. :wink:

1 like

Een vlucht van vele uren is nu een zege.
Ongestoord naar jouw eigen horloge turen.

1 like

Tjongejongejonge! :heart_eyes::+1::yum:

Prachtige klok😍 en schitterende foto’s!
Gefeliciteerd👍

1 like

Proficiat met deze beauty!

1 like

Congrats, erg Mooi!

Heb je hem in nl of in ch gekocht?

1 like

Ik ben niet zo van de dressers maar deze is echt top!
Mede mogelijk gemaakt door @red Waarvoor dank :smile:

2 likes

Geweldig, ik hoop dat je ervan gaat genieten.

1 like

Tja…wat moet ik daar nou weer van zeggen!?..mooi?..doe ik het horloge mee tekort.
Vooral het uurwerk springt er bij deze wel uit en dan juist omdat je helemaal niet zoveel ziet.

1 like

Oeps…: handdoekje😞

2 likes

Wat een knaller wordt hier weer gepresenteerd zeg!!

Bedankt voor het delen van deze wonderschone aanwinst. We genieten zeker mee op deze manier!

Normaal ben ik niet zo’n fan van het goud(kleurige) maar deze kan het zeker hebben, erg chique.

Grt. Marco

1 like

Gaaf man. Mooie pics wederom! Geniet ervan!

1 like

Boohhh wat een gruwelijk ding :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Schitterende klok! Ongekend! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Thanks,
Eigenlijk zelf ook niet echt van het goud, maar in het daglicht valt het nauwelijks op dat het goud is.

@All: Dank voor de reacties!

Deze moet je toch op zijn minst twee keer per week andersom dragen… heel erg chic!

1 like