Een aanwinst voor het forum, ik stel voor om hem in roulatie beschikbaar te stellen aan de regulars
Goede afgewogen keuze. Prachtig om te zien.
Ik ben het daarnaast helemaal eens met @GMTplus1
Geniet ervan en we zien hem graag vaker voorbij komen!
Op een prachtige manier een prachtig horloge voorgesteld.
Geweldige foto’s weer Bidle.
Gefeliciteerd!
Dank je wel daarvoor, dat was interessant.
Die VC is in de cleane versie inderdaad beter dan in de drukkige guilloche versie. Gefeliciteerd met de aanwinst.
Overigens ben ik blij dat ze voor dat geld een gesp kiezen. Scheelt weer modderen met een stanleymes. Gespen zijn tenminste comfortabel. En worden nooit lam.
Prachtige aanwinst! En natuurlijk ook weer mooie foto’s
Het ligt dus niet aan mij…
Prachtige klok met een sublieme afwerking.
En inderdaad leuk te lezen dat het ontwerp zo is dat onderhoud geen problemen oplevert in de toekomst.
Man man man, wat een fantastische machine! Puur , zonder overdaad, zo een klassieker waar je je ogen niet af van kunt houden! Ge-wel-dig!
Heel veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken denk ik?
haha te veel eer! lol, bidle betaald he…
Ik word ook niet zo heel gauw enthousiast van een dresser, maar deze is werkelijk schitterend. Heel veel plezier met deze aanwinst!
Ben meer liefhebber van de foto’s
Verder een zeer fraai horloge, echter heb ik weinig feeling voor ( of tegen ) Vacheron. Ik ken het merk niet zo goed.
Waar ik meer van onder de indruk ben is de collectie en het idee dat je tijdens het drukke leven toch zin blijft houden om foto’s te maken. Iets wat ikzelf ook graag doe en wat er soms wat bij in dreigt te schieten door alle drukte.
Bewerking v/d wijzerplaat en de dolfijnwijzers springen er voor mij uit. Erg fraai.
Geniet ervan.
Wat een waanzinnig mooi horloge! Ik ben niet snel jaloers, maar vandaag wel. Geweldige techniek en afwerking. Perfect in balans. Magnefiek!
Wow!
Mooiste horloge wat ik tot nu toe wat ik heb zien voorbij komen (in bezit van forum lid dan).
Geniet ervan!
Je bent niet de enige heb ik al ontdekt.
Komt goed, nog even geduld!
Dank,
Is idd erg mooi in balans. Hodinki heeft idd ook een vergelijking gedaan tussen drie, voor mij, random horloges inclusief deze. Hodinki erg vemakelijk, maar verder voor mij niet veel meer dan een bibliotheek en verzameling van info. Dit stukje is enkel gebaseerd op wat Kari over het uurwerk heeft geschreven.
Hier de vergelijking, zit ook een artikel aan vast:
Mooie van dit uurwerk is juist dat het heel traditioneel is opgebouwd, vergelijkbaar als zakhorloge uurwerken. Zo zul je in het bovenstaande filmpje commentaar horen over de balans, echter is dat juist mooi aangezien het ‘zo hoort’. Het uurwerkje zit volgens enkele reviews op 1-2sec per dag. Kortom erg netjes. Hier wat specificaties:
CALIBER 4400 AS
Reference: 4400 AS
Energy: Manual-winding
Thickness (mm): 2.80
Diameter (mm): 28.60 (12’’’ ½)
Number of parts: 127
Number of jewels: 21
Frequency: 4 Hz ( 28800 v.p.h )
Power-reserve (hours): 65 approx.
Indication: hours, minutes, small seconds
Certification: Hallmark of Geneva
Thx, gesp is idd erg mooi. In het begin vond ik hem eigenlijk een beetje te, maar in het echt is hij erg netjes. Zal het even onthouden en er een keer wat betere foto’s van maken.
Ja klopt, ben idd wel erg druk, maar des te belangrijker om af en toe even te ontspannen. Daarbij is de druk achter het forum zo groot dat ik weinig keuze had.
Zonder gekheid, vind het ook leuk om foto’s te maken dus dan is het goed. Enkel was het dit keer wel een beetje haastwerk.
Huh, heb je de mailtjes tot nu toe dan nog niet gehad???
[edit]
Ik zie het, je bent nog pas lid vanaf 2016!
[/edit]
Och, och, och. Wat een schoonheid. Bedankt voor het delen en ik wens je heel veel plezier van deze beauty.
Gewoon prachtig! Bedankt voor het delen vooral. Dit soort horloges en posts zijn een aanwinst voor het forum.
Ik ben een beetje laat, komt omdat ik met griep lig. Maar ik wil je graag even feliciteren met deze prachtige aanwinst! Wat een ongelooflijk mooi horloge is dit! Ticks all the boxes for me!
In mijn ogen veel mooier dan de worldtimers waar we het net in het andere topic over hadden. Heel veel mooier zelfs!
Heel veel plezier ermee!
Ik kom er een beetje laat in maar soi…
Wat een prachtige nieuwe aanwinst Ingetogen schoonheid en een mooie presentatie ook.
Dank voor het delen…geweldige foto’s zoals gewoonlijk en leuk leesvoer op de vrijdagochtend.
Genieten…
Prachtig instrument , veel plezier ermee!
Grtz
Harold.
Wat een prachtig horloge. Zit zelfs te denken om mijn complete collectie eruit te doen om ook een vc te kunnnen bekostigen! What more you need!