Iedereen wederom bedankt voor de leuke reacties!!
Waaaaaaaw wat een topklok!!!
Wederom subliem! , ongekend mooi!
Weinig horloges zijn in mijn ogen echt helemaal perfect , alle factoren moeten een balans in het geheel vormen.
Het gevoel van harmonie.
Deze Vacheron doet het allemaal.
De Patek pas geleden was ook ongehoord mooi , maar deze VC laat een moeilijk te vinden snaartje trillen bij mij.
Veel plezier met haar. ( ja dit horloge is als een prachtige vrouw ) ze hoort bij een man met smaak.
Gefeliciteerd @bidle , veel draag plezier!
Ik heb net het mooie boekwerk van Vacheron binnen gekregen. Wat mooi horloge…
Ik heb niet alles gelezen maar ben benieuwd naar de andere kandidaten. Tussen welke modellen/merken heb je uiteindelijk gekozen?
En ja de juiste keuze tov de boutique versie.
Prachtig
Wederom een juweeltje en geniet er van.
Gefeliciteerd met deze zeer zeer fraaie aanwinst.
Veel draagplezier toegewenst!
Schitterend! Geniet ervan!
Dank, waren er in het begin nog best wel wat; Piaget, 2 modellen Patek, ALS.
Uiteindelijk bleven Piaget en Vacheron over. Beide handopwinders en dat was toch wel een vereiste. Piaget schitterend, maar toch te fragiel en het uurwerk minder traditioneel opgebouwd. Achteraf was het eigenlijk geen echte contest. Daarbij was de keuze al een paar jaar terug gemaakt, maar moest de uiteindelijke knoop nog doorhakken.
Een van mijn weinige grails… wees hem waardig!
Wat een prachtaankoop weer @Bidle! Vaak vind ik dresswatches iets te ‘fijn’ ogen maar met haar stevige kast en bezel is deze echt top. Gefeliciteerd!
Kun je hier iets meer over zeggen?
Ik heb weinig met dress horloges maar kan me meer dan voorstellen dat dit een van mooiste moet zijn. Het caliber zelf is meer kunstwerk dan uurwerk, echt schitterend! Heel veel plezier en genoegelijke momenten toegewenst met deze VC.
Waar ik erg nieuwsgierig naar ben is de gelijkloop van dit soort (VC/PP/AP) merken. Kan je daar iets over zeggen?
Uiteraard, is deels natuurlijk wel gewoon mijn mening. Allen traditioneel, maar als je strikt kijkt naar de Geneva Seal regels, dan kunnen ze bijvoorbeeld enkel goedgekeurde materialen gebruiken. Patek heeft inmiddels zijn eigen seal en op bepaalde vlakken nog strenger. Echter ‘experimenteren’ wel met andere ‘niet’ traditionele materialen. Als je ook kijkt naar de opbouw van het uurwerk (lees anders de link naar het verslag van Kari) dan is het traditioneel opgebouwd. Zoals eigenlijk een zakhorloge. Zo zijn erg nog enkele voorbeelden zoals de balans. Daarbij halen ze nog steeds hele mooie waardes zoals 1 a 2sec per dag.
Sorry, begrijp de vraag niet zo goed. gelijkloop m.b.t.?
Dat dus
Moet zeggen dat ik het al vermoeden, maar dacht ook aan bijvoorbeeld hoe de merken onderling verschillen,… maak niet meer uit ook; duidelijk.
Dank, overheen gelezen… Overigens staat daar “volgens enkele reviews”. Omdat @Bidle zowel een PP alsmede een VC heeft ben ik erg nieuwsgierig hoe de gelijkloop van zijn exemplaren is.
Aangezien ik er zelf nooit een kan betalen maakt het op zich niet zo veel uit, maar toch…
De afwijking zal minimaal zijn, maar moet zeggen dat ik dergelijke dingen niet meet. Ook omdat het me niet heel veel uit maakt. Of het nu 1 of 8sec is, ik zal er niks van voelen. Kortom, ik vertrouw erop dat het wel goed zit met de afwijking.
Toch is de prijs van deze Vacheron niet onbereikbaar , als ik de spaarrekening zijn nek omdraai is hij er.
Maar dit is niet verantwoordt … zucht
Gelukkig kunnen wij meegenieten dankzij de mooie topics als deze.
Absoluut een tophorloge
En mooie presentatie Bidle!
dubbel,…