Brainfart! Denk even mee aub. (trouwhorloge deel 2)

Ik zeg ja eruit, want een Haute Horlogerie Horloge i.c.m. je trouwdag is veel waardevoller , los van de prijs.
Maar deze Patek is wel erg klein en daardoor minder afleesbaar, ook door de genummerde sub dials. Je kunt Rolex en Speedy hebben qua formaat dus ik zou een Perpetual - of Annual calender die zijn ook prachtig ! - in 40 of zelfs 41mm zoeken. Draagt toch niet groot.

Mijn eigen favoriet 5470 ;

en voor haar ;

Succes en alvast een fijne dag !

Ik zou denk ik de iwc ingenieur of een extra speedy opofferen en een rolex houden.

Verder doen. Yolo.

Lekker doen! Je hebt die 3 moderne toppers nu ervaren en hebt een prachtige gelegenheid om eens flink uit te pakken.

Natuurlijk niet. Mocht je 1 van de 3 gaan missen kan hij weer worden toegevoegd.

4 likes

Ik ben absoluut voor.

Ik heb zelf de 3940 gehad en was daar weg van. De 5140 is idd een mm groter (maar is perfect) enige minpuntje vond ik (mierenneuker) de tekst Patek Philippe die t.o.v. de 3940 groter is gedrukt.

Witgoud is perfect voor dit horloge.

Nu het hoofdstuk spijt. Nee ga je niet krijgen. En als je die toch krijgt dan koop je de Batman Starbucks etc gewoon weer zo terug.

Die 5140 kun je bijna geen euro op verliezen daar deze alleen nog maar aan het stijgen zijn. En uiteindelijk ook de 3940 achterna gaan.

En eenmaal Patek —-> wil je alleen nog maar meer Patek :sweat_smile: (Slangenkuil)

Denk dat ze hem weer zo boven water toveren.

3 likes

Prachtig idd! Maar waarom dan toch weer weggedaan?

1 like

:joy::see_no_evil:

Benieuwd wanneer je ja gaat stemmen :sunglasses:

Hij heeft nog genoeg dagelijkse horloges + een 5140 is prima dagelijks te dragen. Daar worden ze voor gemaakt.

1 like

Meer dan genoeg blijft over om af te wisselen.

@Rolopalooza wordt gewoon volwassen :sweat_smile:

2 likes

Waarschijnlijk goedkoper :joy:

Ik zou deze overigens ook nog wel overwegen:

De 5205g. Draagt iets sportiever en is irl een waanzinnig horloge door die hoge concaaf.

6 likes

Omdat deze erin kwam:

En deze:

.

En deze:

Moest ook ergens doekoe vandaan halen :wink:

10 likes

Okee, dat was niet zo erg qua downgrade dan. :stuck_out_tongue_winking_eye:

(ik vind die Daytona elke keer toffer en dat verontrust me)

1 like

Is niet klein hoor. De lug 2 lug is flink, en hij is heel
plat. 7,9 of 8mm.

Bij patek is het echt passen op je pols. Soms is 39mm al groot bij Patek.

3940j en 3940p ( de P is de mooiste imo)

En een 5140j

6 likes

Dat was op de Zuidas? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat een kwartet! :ok_hand:

2 likes

Dat zou ik normaal geen issue vinden maar ik vind in dit geval juist dat het iets minder mag.

2 likes

Dit was exact het stuk dat deze hele brainfart starte paar weken terug :grin:

1 like

Volgens mij draagt Berend die zelf nu. :sunglasses:

Die heb ik op de GTG in Utrecht toen geprobeerd. Heel mooi. Maar niet voor mijn trouwdag :smiley:

:grin: Zal 'm even contacten met wat ruilstukken :grin:

1 like

En de Breitling weg…

sukkel

1 like

Schitterend horloge. Toch zou ik niet wegdoen wat jij voorstelt. Je doet schitterende horloges weg voor een onwijs vet horloge, mooie complicaties witgoud, subbliem merk, toffe wijzerplaat maar… de kast vind ik als ik eerlijk moet zijn matig. De kastpoten zijn saai (lijken vet gepolijst) en de kroon is best ielig. Onwijs dik horloge maar ik zou het niet doen.

:joy::joy:

Was ik al vergeten. Mis hem geen moment. Was wel heel mooi exemplaar.

1 like