Breaking News: It’s Back! Breitling relaunches Universal Genève

Nee nog niet , is het een aanrader,?

1 like

Hmm, ja, dat is wel een flinke jongen. Toch heb ik al lompere chronografen op basis van een 7750 (afgeleide) gezien. Een klein randje of groefje om die zijkanten te doorbreken had al een hoop geholpen, denk ik.

1 like

Ik zie er geen problemen in … als Breitling hun kwaliteit gebruikt voor UG in UG stijl en het liefst natuurlijk betaalbaar dan wacht ik het graag af , wordt het te duur , slecht ontworpen etc etc waar niemand op zit te wachten … kopen we gewoon wat anders :wink::+1:

2 likes

Ik twijfelde tussen 36 of 37mm. Maar het valt mij heel erg op dat iedereen hier groter wil. Verbazingwekkend stemt niemand op 37, en zijn we met z’n vieren (tot nu toe) op 36mm.

Blijkbaar zijn er veel Diesel fans die een sector dial willen.

2 likes

38 mm is gewoon een heel mooie maat voor een hedendaagse dresswatch. Natuurlijk mag het ook best 1 à 2 mm kleiner.

Er staat 38 hè, niet 48.

PS: voor jouw lol heb ik mijn stem naar 37 aangepast :nerd_face:

1 like

Reeds besteld :pray:

1 like

Een polerouter is geen dresswatch maar een toolwatch. Oorspronkelijk ontwikkeld voor piloten die vaak over de noordpool vlogen :wink:

1 like

Vooruit. Ik bedacht me dat een sector dial optisch kleiner kan lijken, als ze een ring gebruiken rond de buitenkant van de dial. En m’n SBGW is erg fijn op 37mm, dus ik doe mee.

Ach, dat klopt wel, maar je krijgt tenminste nog een stepped idee met die ring en dan dat bolle glas. Ik vind 'm minder erg dan heul veul andere chronografen van 15,5mm dik. :slight_smile:

Maar je hebt gelijk dat hij hoog is. Dat krijg je met Valjoux automaten. Dat doet Meraud bijvoorbeeld beter, die jagen net zo lang op oude NOS landeron handwindertjes tot ze een paar horloges voor de liefhebber uit kunnen brengen, zeg maar.

Evengoed, gegeven veel andere releases is het een verademing.

Dat moge zo zijn, maar mijn 36mm Alpinist bewijst mij dat een mooie kleine toolwatch een heel goed idee is. Als 36mm genoeg is voor een RAF Pilot’s watch is het goed genoeg voor een Poolwegwijzer.

2 likes

Ik weet het. Maar kijk dan. :slightly_smiling_face:

Het kan écht beter.

3 likes

Ik twijfelde ook tussen 36 en 37. Ik geloof dat ze vroeger nooit in 37mm gemaakt zij. Dat spreekt dan wel voor een 37m versie. Zo is er onderscheid. Ik hoop dat ze niet een versie 1 op 1 gaan kopiëren eerlijk gezegd.

Verder heeft 36mm meer dan genoeg présence. De lugs zijn niet van de kortste.

Ik heb een polerouter nooit als dresswatch gezien. Eerder als een casual horloge à la datejust of zo.
Dat je er ‘hedendaagse’ voorzet snap ik dan weer wel. De definitie vervaagt.

1 like

Ik moet het doen met amper 16 cm polsomterk, dus je hoeft mij niet te overtuigen dat horloges kleiner moeten. Voor mij zijn bijna alle moderne horloges te groot :grimacing: :sweat_smile:

Ja prachtig. Maar ook al is het geen dresswatch, ik bedoelde niet dat hij daarom groter moet. Ik verlang terug naar de tijd dat een toolwatch ook gewoon 36 mm was :innocent:

3 likes

De 36 mm Polerouter die ik eens heb mogen bekijken was formaat kinderhorloge :man_shrugging:
Het is een mooi model, maar mag inderdaad wel wat groter.

2 likes

Dat is precies waardoor de keus voor iedereen anders is :+1::+1:

Mijn voorbeeld explorer 1 in 36 is de mooiste uitvoering maar op mijn 19/19,5cm erg klein maar met een smallere pols geweldig.
Ik ben na de 36mm voor de 39mm versie gegaan , oogt nog steeds niet groot maar staat wel goed … dus de keuze hebben in verschillende maten is altijd handig :+1:

2 likes

Dat zal wel gaan gebeuren.

2 likes

Absoluut, en dat is een trend die je gelukkig wel steeds meer ziet. Afgelopen decennia was die keuze er nauwelijks, de enige keuze was groot of heel groot. :grin:

1 like

Klopt , ik denk dat we nu niet meer hoeven te klagen … veel keuze en veel kwaliteit en van groot tot klein :yum::+1:

1 like

Alleen nog wat meer betaalbare mechanische chronografen die niet het formaat van een hockeypuck hebben. Maar daarvoor moet er een alternatief voor de 7750 komen en die zie ik nog niet zo gauw verschijnen :thinking:

1 like

Yep , dat blijft lastig (als je kleiner dan 39/40mm zoekt) … maar ook wel begrijpbaar maar wie weet komt het nog

Oja ooit deze met blauwe / naar donkerblauwe wijzerplaat gehad.
Echt wel een leuke klok maar voor mij te klein.

Natuurlijk. Dan haal ik de B09 Premier er ook bij, en de Glassbox, de El Primero, en eventueel vintage Excelsior Park, uiteraard. Er zijn heel veel mooiere chronografen dan dikke Valjoux-7550 gebaseerde, uiteraard. Evengoed, de big eye is leuk, ook al is hij verre van perfect. Longines heeft erger dingen op de kerfstok dan dat.

Wie dit op de markt brengt zou recht moeten kunnen doen aan een Polerouter, Elipse of vele andere UG ontwerpen:

Ik had het niet beter kunnen zeggen. Dit is nog steeds de shit:

Als ze dus met een Tuxedo-dial-achtig horloge aan komen kakken met micro-rotor uurwerk en 36 a 37mm doorsnee kon ik gewoon wel eens voor de bijl gaan. :slight_smile: Op termijn. Ik denk niet dat ze goedkoop gaan worden.

4 likes

Op zich zou het ook met een 7750 wel wat kleiner kunnen, Heb deze 80’s Tissot liggen en daar hebben ze toch echt een 7750 in weten te persen. Al is het wel een beetje een tonnetje :grin:

Maar we raken wat off-topic geloof ik :grimacing: :blush:

1 like